200 אלף ד' למנצחים בטריאתלון היי וי

בתחרות היוקרתית בענף הטריאתלון היי-וי שמחו לתת את הפרס השנה למקצה הנשים לאחר שסיפק דרמה נהדרת לצופים וצ’ק שמן לאמה סנסוויל. במקצה הגברים לא היו מתחרים לטים דון שניצח. ניר רייכמן מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בתחרות היוקרתית בענף הטריאתלון היי-וי שמחו לתת את הפרס השנה למקצה הנשים לאחר שסיפק דרמה נהדרת לצופים וצ'ק שמן לאמה סנסוויל. במקצה הגברים לא היו מתחרים לטים דון שניצח. ניר רייכמן מדווח

מאת:ניר רייכמן


משהו טוב קורה בתחרויות הנשים בסבב הבכיר של הטריאתלון העולמי. עד השנה יכולנו לחזות את המנצחת לפני התחרות, התרגלנו למיעוט משתתפות, אך השנה הפתעה רודפת הפתעה, כל תחרות טובה מקודמתה. אמה סנווסיל האוסטרלית ניצחה או סיימה על הפודיום, כמעט בכל תחרות אליה זינקה, כולל ניצחון מרשים במשחקים האולימפים (למעט תקופה בה החלימה מפציעה).

הנשים זינקו ראשונות, צמד השחייניות האמריקאיות, שרה מקלרתי והיילי פריסול, ברחו ליתר הבנות, הראשונה זכתה בפרס השחיינית המהירה ביותר בשווי 5000$. בתחרות זו ראינו מה עלול להתפתח ברגע שהצטרפו אל בנות אלו עוד כמה שחייניות חזקות, דבר ממנו חוששות מרבית הטריאתלטיות הבכירות. אמנם נסגר מעט הפער, אך הן לא נתפסו עד לסוף שלב האופניים.

 


סנווסיל משלימה מהפך

"הייתי עצבנית מהמיקום שלי בסיום הרכיבה, והשתמשתי בזה," מספרת סנווסיל, שהתחילה את הריצה באיחור של מעט יותר מדקה, אף אחד לא נתן לה סיכוי בשלב זה של התחרות. לאחר 5 ק"מ של ריצה השדר הכריז כי המנצחת תהיה ככל הנראה משישיית החוד, אך סנווסיל שצמצמה את הפער מהקפה להקפה השלימה את המהפך בתום 7.5 ק"מ.

"היא תפסה אותן ולא נראה שהיא הולכת לעצור," מתאר הפרשן במבוכה לאחר שהוא מתקן את דבריו דקות ספורות קודם לכן. ואכן צדק, סנווסיל רצה כל הדרך אל הבנק להפקיד את הצ'ק הגדול בסך 200,000$ בו זכתה. 3 שנים ברצף מחליפות צמד האמות האסטרליות במקומות 1 ו-2, אמה מופאט שניצחה בשנה שעברה מסתפקת במקום השני ובפרס של 50,000$, 16 שניות אחרי סנווסיל. במקום השלישי מסיימת אלן ג'נקיס בזמן זהה ומשלימה פודיום זהה לזה של 2008, גם היא זוכה בפרס מכובד 25,000$.

 


סנווסיל ומופאט מחליפות מקומות

לראש הפודיום של סנסוויל מצטרף בגברים טים דון הבריטי. השניים מכירים טוב מאוד, והם אפילו זכו להיות יחד על הפודיום במקום הראשון באליפות העולם ב- 2006 שנערכה בלוזאן.


טים דון והצ'ק ביחד עם סנווסיל בראש הפודיום

טים דון מנצח ללא תחרות

במקצה הגברים התפתחה תחרות משמעמת. 2 נסיונות בריחה, אחד של דן אלתרמן ביחד עם קולינס האמריקאי והשני של ראיין סיסונס הניוזילנדי, שטיפה הפרו את השקט ופלוטון חסר תקדים המונה 61 רוכבים סיים ביחד את שלב האופניים. תחרות מסוג זה שירתה אדם אחד שרק חיכה לרגע בו יוכל להראות את כוחו על המסלול, טים דון, שתוצאתו בריצת 10000 מטרים באצטדיון היא 28:41 דקות. הוא לא הותיר סיכוי לאף אחד כשהכתיב קצב של 2:53 לק"מ בהקפה הראשונה. לאחר 2 הקפות כבר היה ברור כי הוא יחזור הביתה עם הצ'ק הגדול.

המקום השני הוכרע ממש בשלבי הסיום כשגמל מסיים מעט לפני קורטני אטקינסון האוסטרלי שהפסיד כבר בספרינט שלישי בחודש האחרון. דן אלתרמן סיים במקום ה-35, מקום מצוין בהתחשב בהתפתחות התחרות. היי-וי זו היא אחת מהתחרויות המתקושרות ביותר בענף ומחולקים בה פרסים בסך מליון דולר, עד מקום חמישים חוזרים הביתה עם פרס מכובד שלא מבייש את העשיריה הראשונה בשום תחרות אחרת.

תמונות: Delly Carr/ITU
————————————————————————————————————————–


מיליון דולר פרסים
בטריאתלון היי-וי בארה"ב



בראונלי מפתיע במדריד,
ודן אלתרמן בסין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג