15 טיפים של נילי אברמסקי לקראת אליפות ישראל בחצי מרתון

לקראת אליפות ישראל בחצי מרתון בעמק המעיינות, הנה 15 הטיפים הטובים ביותר שאלופת ישראל לשעבר תורמת לכם רגע לפני הזינוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חצי מרתון ראשון, הכי חשוב שהחוויה ממנו תהיה חיובית… כמובן חוץ מהחצי מרתון העשירי, שהכי חשוב לרוץ אותו טוב, כמובן חוץ מהחצי מרתון ה-200 שדווקא אותו הכי חשוב לרוץ חכם – בקיצור הבנתם?!

מה שבעצם הכי חשוב זה ליהנות,
לרוץ חכם,
לרוץ נכון,
לרוץ בריא,
לרוץ ולחזור הביתה בשלום

הטמפרטורה בזינוק תהיה 14 מעלות | צילום: איגוד האתלטיקה

חצי מרתון עמק המעיינות, השם הכי אקזוטי שיש למרוץ שבו רואים לשבריר שנייה באזור הקילומטר ה-18 את המעיין הראשון. אבל העיתוי שלו מושך אליו כל שנה אלפי מאמינים, שזיכרונות ילדות הסחנה שלהם מעידים שפעם היו בבריכות יותר מים. מי שרוצה לקטר על שעת הזינוק המאוחרת שלא מתאימה להתחממות הגלובלית, צריך לזכור שפעם המירוץ זינק ב-9:00 ופעם, פעם, פעם ( כאשר היו עדיין עגלות וסוסים), המרוץ הוזנק בשעה 14:00 ביום חמישי ( גשם חושך ומים חמימים – זה זיכרון שלא שוכחים גם ממרחק של מעל ל 20 שנה). אז אם זה ווטו של המשטרה על זינוק מאוחר ב-8:00 אז נקבל את הגזירה, אבל אם אפשר בשנים הבאות להקדים אז בבקשה בבקשה בבקשה כולנו מסכימים למען בריאותינו וקרירותנו לקום בחושך מוקדם בצורה לא שפויה ולזנק ב-7:00 בבוקר.

1. חמש וחצי השכמה למי שלן באזור ורוצה שהגוף שלו באמת באמת יתעורר עד לזינוק שעתיים וחצי אחר כך. מי שמגיע מרחוק במילא יקום לפני חמש כך שאין בעיה. לכוון שעת הגעה לאזור לקראת 6:30 ( הכבישים באמת באמת ולא בכאילו נסגרים בשעה 7:00 בבוקר).

2. הטמפרטורה תהיה 14 מעלות לקראת השעה שמונה בבוקר. יהיה קריר אבל צפוי להתחמם תוך שעתיים ל-20 מעלות. לא חמסין אבל מחייב לנקוט גישה זהירה.

3. יש להקפיד על שתייה נכונה ביומיים שלפני המירוץ (1.5-3 ליטר ביום).

4. בבוקר המרוץ עד לשעה 7:10 יש לשתות 0.5-0.75 ליטר (מים, קפה,תה, איזוטוני).

5. חימום לפני: אין לאף אחד פטור. גם לא לרצי ה-70 דקות וגם לא לרצי ה-2 כפול 70. החימום יכלול 1-2 קילומטרים קלים. מתיחות, 2-4 מתגברות 20-30 דקות לפני הזינוק. והכי חשוב להגיע לאזור הזינוק כ-10-15 דקות לפני כדי שאפשר יהיה לזנק בזמן.

בזינוק קצת סבלנות | צילום: איגוד האתלטיקה

6. יש להקפיד על שתייה בכל תחנה החל מהתחנה הראשונה. להיזהר באזור התחנה מהחלקות מהמים הפקקים והפסולת. ותמיד לזכור שלא רק אתם חייבים חייבים לשתות אלא כול מי שלפניכם אתכם ואחריכם. גלו תרבות נימוס והתחשבות (אין מצלמות נסתרות, אף אחד לא ידווח עליכם לרשויות, המוניטין הסוציומטי שלכם יישאר שלם). וזה לא יקצר את חייכם אם גם רגע לפני שאתם זורקים את הבקבוק החצי מלא תשאלו את הסובבים אם מישהו רוצה לחלוק חיידקים ווירוסים מבקבוק המים שלכם (תופתעו לטובה שתמיד יהיה מתנדב בקהל). אם לא ימצא מתנדב לניסוי הביולוגי תנטשו את הבקבוק בזהירות ועדינות. לא מגיע לו להיות מושלך בסוף חייו על רץ רצה אקראיים או על שפן סלע שנקלע בטעות לאירוע ולחטוף מהם זפטה כואבת שעלולה להרוס אותו לתמיד.

7. ג׳לים, איזוטוני, סוכריות אנרגיה, תמרים, צימוקים, נחשים ומקקים – כל אחד לפי מה שהוא או היא תרגלו באימונים. מרוץ זה לא הזמן לניסיונות בבני אדם (במיוחד אם הבן אדם הזה הוא אתם).

8. אה אופס שכחתי, בזינוק קצת סבלנות. למדתם עוד בגן לספור עד 1? עכשיו זה הזמן להוכיח עד כמה שאתם נבונים וחכמים – המתינו ואל תתחילו לרוץ לפני השריקה, ובקשה קטנה לא חייבים לדחוף.

9. לגבי תוואי המסלול: 6-7 ק"מ הראשונים הנם שטוחים. עלייה קטנה לקראת צומת בית השיטה, לא משהו שאפשר לספר עליו סיפורי גבורה אז תרגעו. ומשם מתחילה הדרך הארוכה והישרה לבית שאן. וכן גם כאן יש קצת שיפוע. אבל רגע לפני העלייה של בית שאן באזור הקילומטר ה-15 – זו שכל העולם לא מפסיקים לדבר עליה, מקבלים ירידה ארוכה-ארוכה. מעל ל-2 ק"מ. אז בבקשה, בכי וסיפורי גבורה בפרופורציות, מדובר בקילומטר אחד אחרי שהמסלול העניק לכם בנדיבות מעל לפי שניים ירידה. 20-30 שניות האטה בעלייה ייחשבו סטייה הגיונית. מעל לדקה-דקה וחצי וזה רמז להקפיד יותר על אימוני כוח ועליות.

10. כמו שהזכרתי יש להקפיד על שתייה בכל תחנה. לרצים שרגישים לחום, ולרצים האיטיים של מעל ל-2:10 שעות ממליצה לקחת מנשא מים או חגורת שתייה. כל 3-3.5 ק"מ יש תחנה אבל לכם זה ייקח 20-25 דקות מתחנה לתחנה וביום השמשי שצפוי זה עשוי לבשל אתכם. את מנשא המים יש למלא יום קודם בקוביות קרח ומים קרים. בבקשה אחרי שסגרתם את הפקק תהפכו את המנשא ותשאבו את כול האוויר החופשי שנשאר במיכל. לא כל הרצים ברדיוס של 100 מ' צריכים לשמוע את שיקשוק המים שלכם. יש לי בעיה קטנטונת עם צלילים מעצבנים, שקשוק מים, זמזום מפתחות, צרצור מטבעות, קרקוש אוזניות, סלסול נשימות מוזרות, אנחות, יללות, פעיות, קטנטונת אמרתי קטנטונת.

11. רוח: הרבה סיפורי גבורה כבר סופרו, שרו ונכתבו על הרוח של בית שאן, אבל השנה כמעט שלא צפויה רוח – חבל… הלך התירוץ המושלם לתוצאה האומללה. אם בסוף כן תהיה רוח אז חייכו, זו רוח בלתי צפויה. קבלו אותה באהבה וחיבה . רוחות בלתי צפויות הן מאוד עדינות ונוטות להיפגע בקלות.

12. יצאתם בשעה טובה מבית שאן בקילומטר ה-16. מכאן הדרך פחות או יותר שטוחה. רוצו מהר מהר עד לקילומטר ה-18, שם באחד העיקולים תוכלו לראות את אחד המעיינות בצבע הטורקיז המרהיב.

13. עוד מאמץ קטן עוד אלף נשימות והנה הקילומטר ה-20 ומכאן הסוף נסתר מעט. כמה פניות, עלייה קטנה ומחסלת נשימה והנה 20 מ' לפניכם קו הסיום תוקף אתכם. קבלו אותו בהתלהבות והשתדלו שלא ללחוץ על השעון על הקו כי זו תמונת הסיום העקומה שתקבלו בסוף. אז תרימו את הראש וקדימה חיוך.

14. סיימתם? בלי לשחות בסחנה בסוף החצי מרתון עם מי מעיינות חמים בטמפרטורה קבועה של 28 מעלות זה כמו לאכול סלט בלי שמן זית, זה כמו לשתות מרק קר, זה כמו לטוס לפאריס ולא לראות את מגדל אייפל, זה כמו לרוץ חצי מרתון בלי שעון, זה כמו… נו הבנתם?! אז אל תגידו ששכחתם בגד ים, כנסו עם בגדי הריצה. לפחות תחזרו עם בגדים רטובים אבל סוף סוף לא מסריחים.

15. מליון הצלחות לכולם (או לפחות כמה אלפי הצלחות כמספר הרצים של יום שישי, הצופים, המלווים, אלו שירוצו במקצה ה-6 ק"מ ולמארגנים ולכול העובדים והמתנדבים וגם לכול מי שבטעות יקלע לאזור ביום שישי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג