13 דברים שחשוב לדעת לפני שעושים עיסוי ספורטיבי

העיסוי הוא חלק בלתי נפרד משגרת האימונים של הספורטאים המקצוענים וגם של חלק מהחובבנים. יש רק כמה דברים שצריך לזכור לפני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עיסוי
עיסוי

לעיסוי יש יתרונות רבים, וזה לא סתם חלק בלתי נפרד משגרת החיים של הספורטאים המקצוענים. זה עוזר למנוע פציעות, זה תורם לגמישות והרבה פעמים ספורטאים מרגישים שמפרקים אותם ומרכיבים אותם מחדש כשהם בתקופה עמוסה והגוף צועק "הצילו". ועם זאת, צריך גם לדעת מתי כדאי יותר להשתמש בשירותיהם של מעסי הספורט.

מתי באמת צריך לעשות את זה? עיסוי | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
איך עיסוי ספורטיבי יעזור לכם לחזור להתאמן יותר מהר? 
נמתח לכם שריר ההמסטרינג? כך תטפלו בו ותחזרו לרוץ 
מהם כאבי שרירים מאוחרים וכיצד ניתן לטפל בהם? 

1. להבין מהם סוגי העיסוי הקיימים 

קיימים הרבה סוגים של עיסויים וחשוב לדעת להבדיל ביניהם כדי לדעת למי ללכת. יש עיסויים שנשמעים "אקזוטיים" אבל הם לא באמת ישפרו את יכולות הריצה שלכם. לזלי גולדבלט דנונציו שהיא מרתוניסטית ומעסה מסבירה: "עיסוי שבדי רק מוסיף לחות לעור ועיסוי באבנים חמות הוא אמנם מרגיע אבל לא עושה שום דבר שקשור לשחרור שרירים תפוסים". אנה גמאל, מעסה שעבדה עם אתלטים אמריקאים אולימפיים ממליצה על עיסוי ספורט שבו מוענק טיפול ספציפי בהתאם לצרכים של הספורטאי או על עיסוי רקמות עמוק שבו מפעילים לחץ על רקמות השרירים. שני העיסויים האלו משחררים, תורמים לגמישות, מפחיתים כאבים וגם את הסיכוי לפציעות.

2. לא לתאם עיסוי לפני תחרות 

אם מעולם לא הייתם אצל מעסה ספורט, לא כדאי לעשות את זה בפעם הראשונה בסמוך לתחרות שאליה התאמנתם. עדיף לעשות את זה בפעם הראשונה מספר שבועות לפני התחרות,או פשוט אחריה. "בדיוק כמו שלא מנסים נעליים חדשות בתחרות, לא מנסים גם דברים חדשים אחרים", אומרת דנונציו. מי שרגיל לקבל עיסוי ספורט יכול לעשות את זה בתקופה של שבוע עד יומיים לפני התחרות, אבל מי שלא מתורגל בזה לא יכול לדעת איך הגוף שלו יגיב לעיסוי. בכל מקרה, לאף רץ לא מומלץ לבצע עיסוי בטווח של 48 שעות מהתחרות.

3. לחכות קצת עם העיסוי אחרי התחרות 

בהרבה מרוצים ובעיקר מרתונים מציעים למשתתפים עמדות עיסוי בהן הם יכולים להירגע ולשחרר את השרירים. העיסויים האלו נועדו בעיקר כדי לעשות קצת נעים לשרירים אחרי המאמץ שעברו ולא יותר. כדי לקבל עיסוי רציני יותר, ההמלצה היא לחכות קצת יותר שזה אומר בין מספר שעות למספר ימים. למי שלא רגיל לעיסוי, ממליצים להמתין בין שלושה לארבעה ימים לפני הטיפול.

4. לתחקר מי הוא המעסה

כבר אמרנו שיש הרבה סוגים של עיסויים, וכך גם מעסים ומעסות בשפע. לפני שאתם בוחרים למי ללכת בצעו תחקיר קטן. בדקו שאותו מטפל שאתם שוקלים ללכת אליו באמת מתמחה בעיסוי ספורטיבי ועדיף שתקבלו חוות דעת מלקוחות אחרים. חשוב להבין שעיסוי לא מתאים עלול לגרום לכאבים.

אם לא תשתו מספיק, זה עלול לכאוב יותר | צילום: thinstock

5. לשתות הרבה לפני העיסוי 

כשאנחנו מיובשים, זה גורם לשרירים שלנו להתקשות ובמצב כזה העיסוי עלול להיות יותר מכאיב ולכן חשוב לשתות הרבה מים לפני העיסוי. הרבה פעמים מעסים מציעים למטופלים שלהם לשתות בתום הטיפול, אבל המומחים אומרים שמה שחשוב באמת זה לשתות לפני.

6. לא לאכול הרבה לפני העיסוי 

עדיף לשמור את הארוחה הכבדה לאחרי הטיפול, ועדיף לא לאכול בשלוש השעות שלפניו. מעבר לעובדה שזה פשוט לא נוח ולא נעים לשכב על מיטת העיסוי בבטן מלאה, העיסוי עצמו מעט את הפעולות בתוך הגוף כך שמי שאכל הרבה לא ירגיש עם זה טוב.

7. לא לצפות לפינוק בספא 

עיסוי ספורט אמיתי שנעשה כמו שצריך לא אמור להיות מפנק, את זה באמת תשאירו למלונות המפוארים שמחלקים חלוקים לבנים. מי שזקוק לעיסוי ספורט צריך להיות ערוך לעבודה משותפת שהוא מבצע ביחד עם המטפל וגם לדעת שהוא ככל הנראה יקבל שיעורי בית.



8. לא לצפות רק לטיפול בשרירי הרגליים 

באופן טבעי, רצים שנמצאים בתקופת עומס יצפו שמישהו ישחרר להם את השרירים ברגליים ויפחית את הכאבים. מה שהם צריכים להבין הוא שרצים זקוקים גם לטיפול בחלק הגוף העליון, שגם אם לא שמים לב לזה – עובד קשה במהלך הריצה וגם נתפס. לרצים נתפסים הרבה פעמים שרירים בזרועות, בכתפיים ובגב וחשוב לטפל גם באזורים אלה בעיסוי ספורט.

9. זה לא חייב לכאוב כדי להצליח 

במקרים רבים ספורטאים נוטים לחשוב שהם מגיעים לעיסוי כדי לסבול במטרה לפתור משהו, אבל לא תמיד עיסוי צריך להכאיב כדי לטפל בבעיה מסוימת. טיפול הופך למוצלח כשהגוף של המטופל לא מתנגד למטפל, ולפעמים לא חייבים להגיע לסף הכאב כדי להשיג את זה. לכן צריך גם להיזהר מכאבים וממגע חזק מדי של המטפל, וגם להבדיל בין תחושות כאב לתחושות אי נוחות.

במקרה של פציעה רצינית, לכו קודם כל לרופא | צילום: Chiropractic Offices

10. המעסה הוא לא האורטופד שלכם 

אם אתם סובלים מפציעה רצינית ואין לכם אבחנה מקצועית, חשוב שלפני הכל תבקרו אצל הרופא. תפקידו של המעסה הוא לא לאבחן את סוג הפציעה , הוא לא מוסמך את לזה. הוא מוסמך לטפל בפציעה אחרי שכבר אבחנו אותה. באותה מידה, אם עברתם טיפול אצל מעסה והכאבים לא חלפו כעבור שלושה ימים, כנראה שגם זה משהו שצריך לבדוק אצל הרופא. ברגע שהרופא נתן את האבחנה שלו, אז המעסה צריך לקבל אותה ולעבוד לפיה.

11. זה בסדר אם כואב אחרי 

אתם עלולים להרגיש כאבים בסיום הטיפול וזה חלק מהעניין. לא צריך להתרגש מזה, וזה אמור לעבור בתוך 48 שעות. אם העיסוי השיג את המטרה, בתום התקופה הזאת תרגישו שהגוף שלכם חדש.

12. לא לקבוע אימון לאחר הטיפול 

אחרי עיסוי חשוב לתת לגוף להתאושש, ולכן צריך לחכות לפחות עוד יום עד שיוצאים לאימון נוסף. במקום להתאמן ממליצים להיכנס לאמבטיית מלח ולתת לגוף להמשיך את התהליך שהתחיל המטפל.

13. לשקול להכניס את העיסוי לשגרת האימונים 

מבין האנשים שמתאמנים קשה, אפילו קשה מאוד, מעטים הם אלה שמשקיעים גם בשמירה על הגוף שלהם. כחלק מהתהליך הזה מומלץ מאוד לעשות עיסויים, אפילו של 30 דקות, לפחות אחת לחודש. זה יכול לעזור מאוד בתקופת עומס ובהחלט מונע פציעות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג