11 טיפים לשחייה בים שאת חייבת לדעת לקראת טריאתלון נשים

השחיינית והמאמנת אבישג טורק נותנת 11 טיפים חשובים ומועילים להתמודדות בשחייה בים לקראת "טריאתלון נשים", על מנת להרחיק ולהתמודד נכון עם הפחד מהים והמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק טריאתלון נשים 2015 צילום" ניר עמוס תמונת שער
זינוק טריאתלון נשים 2015 צילום" ניר עמוס תמונת שער

ענף השחייה בטריאתלון נראה תמיד מפחיד ומאיים, בעיקר לטריאתלטיות טריות שלא טעמו עדיין את מי הים. נשים רבות מעדיפות לוותר על השחייה ולעשות שלשה רק לא להתמודד עם השחייה במים פתוחים. טריאתלון נשים הוא הזדמנות נהדרת לחוויה מתקנת בכל הקשור לים.

אבישג טורק ליגת זוגס

"אני מאוד מאמינה בעבודה מנטלית. כמו שסוזי דבוסקין אומרת 'כל אחת יכולה'" | ליגת זוגס

מסלול השחייה בטריאתלון, בהשוואה לתחרויות טריאתלון אחרות, הוא קל ואפילו מפנק כאשר הקטע הראשון מתחיל בכלל בריצה, כן, ממש ריצה במים כיוון שהמים רדודים. שובר הגלים שנמצא סביב אזור השחייה, מפחית בצורה משמעותית את הגלים ובעצם מהווה סוג של אגן סגור ולא מדובר על שחייה בלב ים.

שחיינית ומדריכת שחייה במים פתוחים, אבישג טורק, 41 משפיים, נותנת מספר טיפים חשובים שיכולים לעזור לכן להבין כיצד לגשת לשחייה הן בהיבט המנטלי והן בהיבט הפיזי, לגזור ולשמור:
1. עבודה מנטלית
"אני מאוד מאמינה בעבודה מנטלית. כמו שסוזי דבוסקין אומרת 'כל אחת יכולה', זה בדיוק המקום המנטלי שבו את יודעת שאת יכולה לעשות זאת. ברגע שאת מביאה את עצמך ואת הגוף למקום הזה, אז ההתמודדות עם הים היא הרבה יותר פשוטה".
2. עבודה עם הגוף
"אני מתמקדת הרבה בהארכת תנועות, בין 6-10 תנועות אני ממליצה להרים את הראש על מנת לנווט ולראות איפה את נמצאת ביחס למצופים. שחיית חזה היא מאוד בעייתית במשחה כזה גדול כיוון שמישהו יחטוף בעיטה בסופו של דבר ולכן אני מתעקשת עם כולן על שחיית חתירה. אם את שוחה חזה, תעשי עיקוף גדול יותר על מנת לא לפגוע באף אחת".
3. ציוד טוב
חשוב לדאוג לציוד מינימלי טוב. חשוב שהמשקפת תהיה טובה, לא להתפשר על זה ולנסות אותה לפני כן. למרוח וזלין בנקודות החיכוך, בעצמות הבריח בצוואר, באזור בית השחי כדי למנוע שיפשופים וכמובן קרם הגנה"

4. זה בסדר לפחד
"הדבר הראשון שאני אומרת לתלמידות שלי שזה בסדר לחוש פחד. אם הן היו מגיעות לים ולא מפחדות, אני הייתי מפחדת. אי אפשר לגשת לכזה מקור עצמתי מבלי להבין את מה שטמון בו. הנשים מגיעות אלי כדי לקבל כלים כיצד להתמודד עם הפחד".
5. לא להידחף
"בתחרויות לא להידחף, לתת למהירות ולתחרותיות יותר לחלוף ואז להיכנס למים ולקחת כמה נשימות".

טריאתלון נשים

"בתחרויות לא להידחף, לתת למהירות ולתחרותיות יותר לחלוף" | צילום ניר עמוס

6. למצוא חברה לשחייה
"אני מעודדת למצוא חברה לשחייה, כי לדעתי זה נותן המון ביטחון. תמצאי חברה שוחה בקצב שלךושחי איתה יחד. זה נותן המון כוח".
7. חיפוש נקודה בנוף לניווט
"פעמים רבות השמש מסנוורת לכן חפשי נקודה בנוף שנושקת למיקום המצוף לשם תנווטי. לדוגמה, אם יש לי מצוף אדום ומאחוריו רדינג אז נסי לנווט לכיוון רדינג כי קל לראות אותו יותר".

טריאתלון נשים

"פעמים רבות השמש מסנוורת לכן חפשי נקודה בנוף שנושקת למיקום המצוף לשם תנווטי" | צילום ניר עמוס

8. הדרכות חינם בים לקראת הטריאתלון
"המאמן אורי סלע עושה הדרכות חינם במקום עצמו לקראת הטריאתלון ומאוד מומלץ להגיע. כל שנה אני מצטרפת להדרכות וזה מאוד מרגיע את הנשים וכדאי שידעו שאנחנו שם, בטריאתלון כדי לעזור להן".
9. סיוע של שחיינים בתוך המים
"ביום התחרות ישנה חבורה של אנשים מ'עולם המים' שבאים ונמצאים במים. חשוב שהנשים תדענה שאם ישנו איזשהו חשש יש מי שיהיה איתה, זו המטרה שלשמה אנחנו שם. אין בעיה לפני הכניסה למים לבקש ממישהו שיהיה איתה".
10. להכיר את הים
"אני תמיד ממליצה להגיע לים לפני. למה בעצם קיים פחד? כי לא מכירים. כשלומדים להכיר את הים, המון פחדים מתמוססים. לומדים איך להיכנס, איך לקפוץ בהתחלה, להתמודד עם זרמים, גלים ויש המון דברים שבכמה שיותר מפגשים עם הים לומדים".
11. להיות צנועים מול הים
"יש אנשים שנכנסים בכל תנאי ים, צריך להבין היכן הנקודות מהן חשוב להיזהר ולכן כמה שיותר ביקורים בים יהיה לכן יותר קל בטריאתלון".

לטריאתלון נשים לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג