10 צילומים קסומים ממרתון האופניים "סמרתון" שהוזנק בחזית חורפית

שמיים באפור, אדמה בחום, רוחות עזות ואווירה מדברית קשוחה שבגללה נאלצו המארגנים להעתיק את הזינוק מאזור שדה בוקר לאזור הרי אילת ~ סיכום יום 1
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הצמד שלומי חיימי וגיא ניב הם המנצחים של קטע הפרולוג מרוץ הסמרתון שהוזנק היום (שישי). 218 רוכבים ורוכבות התייצבו על קו הזינוק בסמוך לישוב שחרות שבהרי אילת, למהדורה השלישית של הסמרתון, מרתון אופני ההרים המדברי. מדובר במרוץ שלבים המתפרס על שלושה ימי רכיבה על טהרת שבילי אופניים, בנופים המדבריים של הערבה והרי אילת. בין הרוכבים שהגיעו מחו"ל ניתן למצוא מדינות כמו: מבלגיה, צ'כיה, דנמרק, צרפת, גרמניה איטליה, שוויץ וארה"ב.

חזית חורפית

מזג אוויר חורפי עם טמפרטורות נמוכות, רוחות עזות ומטחי גשם, קידם את הרוכבים על קו הזינוק והוביל אותם למקטע פרולוג קצר ואינטנסיבי לאורך 23 ק"מ של שבילי מדבר קשוחים. הזוגות שהוזנקו בהפרשים של דקה זה מזה יצאו משער הזינוק ישירות לקטע סינגל מהיר על בסיס שביל ישראל. משם מקטע ארוך של גבעות מתגלגלות, רובן בסינגל, לכיוון המצוק אל תוך נחל זוגן הטכני יחסית. יציאה לקטע התשה של 5 ק"מ על דרך רחבה בבקעת עובדה וכניסה חזרה לנחל עישרון. לאחר שביל מפותל וזורם על בסיס העישרון הגיעו הרוכבים בדופק גבוה לקטע מצוקי טכני שאילץ את רובם לעבור להליכה. משם קטע טיסה קצר על בסיס שביל ישראל חזרה למתחם הפרולוג, וירידה קצרה ותלולה לספרינט פיניש.
לשבילי המדבר אופי ייחודי וקשוח עם מאפיינים של תכסית אלימה וטמפ' גבוהות גם בחודשי החורף.

את הפרולוג השנה נאלצו המארגנים להעתיק מאזור שדה בוקר לאזור הרי אילת דווקא בגלל חזית חורפית. למרות התחזיות האופטימיות לאזור, נאלצו הרוכבים להתמודד עם רוחות עזות מלוות במטחים של גשם מקטע לקצב האינטנסיבי וללחץ המתבקש שדרש קטע הפרולוג.

מובילי הקטגוריות השונות:
ראשונים סיימו שלומי חיימי וגיא ניב בזמן של 53:24 דק'. 22 שניות אחריהם הגיעו גיא זסלר וגיא לשם בזמן של 53:46 דק'. את שלישיית החוד של הקטגוריה הבכירה סגרו ים פוליאק ועידו בר בזמן של 55:18 דק'.

בקטגוריית הנשים סיימו ראשונות ירדן גולן ויעל גורן בזמן של 01:17:45 שע'. אחריהן הגיעו ליהי קדני וענת חן
בזמן של 1:39:33 שע', כשאת השלישייה הראשונה סוגרות סימונה בראל ודנה מאיר בזמן של 1:40:34 שע'.

בקטגוריית ה+40 הגדולה והחזקה, חצו את קו הסיום ראשונים אנדראה סיציליה ומרקו טוניולו צמד העיתונאים מאיטליה בזמן של 59:50 דק' ואחריהם גל צחור ונדב לוגסי בזמן של 1:00:01 שע' ואת שלישית מובילי הקטגוריה סוגרים זיו ענפי וליאור חקלאי בזמן של 1:01:38 שע'.

בזוגות המעורבים ניצחו מיכאל ונטלי שניטר זוג האחים משוויץ בזמן של 01:02:16.  23 שניות אחריהם חצו את קו הסיום נעם שילר ועידית שוב בזמן .01:02:49 את שלישית החוד בקטגורית הזוגות המעורבים חתמו יוליה ודימה רפקין בזמן של 01:10:53.

בקטגוריית הגרנד מאסטרס היו אלה יוסי פוקר ורפי ניב שחצו ראשונים את קו הגמר בזמן 01:02:10 אחריהם עמוס גרי ואורן עוזרד 01:02:15. את השלישייה הראשונה סגרו הדורם כרמי ויעקב כהן בזמן של 01:07:28.

צילומי כל התמונות: יואב לביא, דותן הלוי, עופר עברי, ארז גולן | את כל התמונות ניתן להגדיל לקבלת ההמחשה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג