10 פריטים שאתם לא רוצים לשכוח לפני הזינוק לישראמן

רשימת הציוד לתחרות כל כך מורכבת כמו הישראמן היא ארוכה וכל מתחרה צריך להחזיק בה ולשנן אותה. לזה כדאי להוסיף את הפריטים הקטנים שיותר קל לשכוח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חלק בלתי נפרד מאימונים לתחרות איש ברזל זה להרגיל את עצמך לרשימת ציוד ארוכה שמגיעה משלושה ענפי ספורט וצריכה להספיק לטווח של 10 עד 17 שעות בתחרות. ההיערכות לתחרות איש ברזל מזכירה במובן מסוים אריזה לקראת נסיעה ארוכה לחו"ל.

ארזתם הכל? שטח ההחלפה בישראמן | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא 
7 טיפים תזונתיים למתחרי הישראמן
כיצד בונים אסטרטגיית תזונה לישראמן?
ניקולה ספיריג שתגיע להתחרות בישראמן בראיון בלעדי

אז אולי אצל רוב האנשים נסיעות לחו"ל עברו חלק, אבל תהיו בטוחים שכמעט בכל יום תמיד יש מישהו ששוכח פריט קטן אבל קריטי כמו דרכון או ארנק. וכך גם בתחרות כמו הישראמן. לצד התזונה, בקבוקי המים, חליפת השחייה ונעלי הרכיבה – יש לא מעט פריטים קטנים שאי אפשר בלעדיהם, אבל אפשר לשכוח אתכם בקלות. לצורך העניין הכנו עבורכם עוד רשימה קטנה, שאפשר לשמור לצד רשימת הציוד הארוכה.

1. משקפת רזרבית

אין דבר גרוע יותר מלאבד מוצר שאי אפשר בלעדיו, רגע לפני הזינוק. משקפות שחייה טובות הן עמידות, אבל לא מעט אנשים כבר חוו תסריטים שונים עם משקפות: לפעמים פשוט לא מוצאים אותן, לפעמים הרצועה יכולה להיקרע בזמן שמותחים אותה כדי לשים על הראש. אולי האחוזים שזה יקרה נמוכים, אבל לא כדאי לקחת סיכון כך שחשוב שעד הירידה לחוף תהיה לידכם משקפת נוספת לכל מקרה.

2. בגדים חמים לשעות הבוקר המוקדמות 

הדרך מבית המלון לחוף רויאל ביץ' או לסידורים אחרונים בשטח ההחלפה T1 היא קרה מאוד בשעות הבוקר המוקדמות. בכל הרגעים האחרונים לפני האתגר הגדול אנחנו רוצים שיהיה לנו הכי נוח ונעים, ולכן צריך לעשות את הדרך הזאת באווירה חמה ומפנקת עם המעיל הכי מחמם שאפשר למצוא, והכי חשוב – עם כיסויים למקומות שמהם חודר הקור לגוף כמו הראש (כובע צמר), כפות הידיים (כפפות) והצוואר (צעיף). כדאי מאוד להישאר חמים עד לרגע שבו נשארים רק עם חליפת השחייה וכובע הים.

3. חומר סיכה למריחה 

כמעט כל אחד מורח חומר סיכה כלשהו מתחת לחליפת השחייה כדי למנוע שפשופים, אף אחד לא רוצה תחושה לא נעימה בגוף כבר אחרי החלק הקצר ביותר של התחרות. חשוב גם לזכור שלא כל משתתפי הישראמן מגיעים עם חליפות משלהם, יש כאלה ששואלים חליפות וחוסר ההתאמה עלול לגרום ליותר שפשופים. לכן חלק חשוב מאוד בהכנה לזינוק הוא מריחת איברים כמו בית השחי, הצוואר, קרסוליים ופרקי ידיים בחומרים כמו וזלין, בודיגלייד, שמן תינוקות – כל אחד ומה שעבד לו באימונים.

הרגע שבו הכל צריך להיות מסודר בראש | צילום: ניר עמוס

4. זוג נעליים/כפכפים שאפשר לוותר עליו 

גם אם יש אנשים שמלווים אתכם, בכל זאת זוג הכפכפים/נעליים שלכם יהיה לפחות אחד מ-1,000 שיוסרו פחות או יותר באותו זמן ויישארו על החוף. אם אף אחד לא ייקח את זה מכם ישירות, קחו משהו שלא אכפת לכם לאבד.

5. משאבת רצפה עם מד לחץ אוויר 

מעבר למשאבה הקטנה שתהיה על האופניים, כדאי מאוד לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים בבוקר התחרות, בסידורים האחרונים שלכם בשטח ההחלפה הראשון. גם מבחינה מנטלית, כל בוקר רכיבה שמתחיל בבדיקת לחץ האוויר מוריד מאתנו איזושהי דאגה.

6. שעון Garmin Forerunner 945 

נדיר עד בלתי אפשרי לפגוש איש ברזל או טריאתלט מתאמן או מתחרה ללא שעון מקצועי. חשוב לזכור כי לתחרות כל כך ארוכה, כל כך אינטנסיבית, יש להקפיד על בחירת שעון מתאים, עוד בשלב האימונים. חשוב לבחור בשעון נוח ועמיד, המספק ביצועים חזקים, כזה שילווה אתכם כל הדרך אל קו הזינוק במקצועיות ויספק לכם ניטור מדויק של כל המדדים הקריטיים לפני התחרות, במהלכה וכל הדרך אל קו הסיום. דוגמה לכך היא שעון העילית של GARMIN מדגם Forerunner 945 שתוכנן ופותח עם ולמען ספורטאי טריאתלון בכל הרמות. ההימור שלנו? תראו אותו על לא מעט ידיים בנקודת הזינוק.

7. משקפי שמש

והנה עוד פריט סופר חשוב שקל מאוד לאבד במצבים של לחץ. ביום שלפני התחרות חייבים לבדוק 5 פעמים אם משקפי השמש שלכם נמצאים במקום. נתחיל בזה שמדובר באביזר בטיחותי לכל דבר ברכיבה על אופניים, וזה הרבה יותר חשוב מהנוחות. ולגבי הנוחות, בתחרות כמו הישראמן שבה אפשר לרכוב מהבוקר ועד הצהריים המאוחרים, מומלץ להשתמש במשקפיים עם עדשות פוטוכרומטיות שמתכהות יותר ככל שהחשיפה לשמש גדולה יותר, ולכן הן נוחות לשימוש בכל שעות היום.

8. מגבת נקייה ויבשה

חשוב מאוד שהיא תחכה לכם בשטח ההחלפה הראשון אליו אתם מגיעים כשאתם רטובים. על אחת כמה וכמה למי שמתכוון לגרוב גרביים ורוצה לעשות את זה בצורה נוחה, ובכלל, יש מספיק מה לנגב לפני שעוברים לרכיבה.

קשה מאוד לחזות מראש את כל הדברים שתצטרכו ברכיבה של הישראמן | צילום: ניר עמוס

9. כובע

אולי אף אחד לא יכריח אתכם להפקיד כובע בשטח ההחלפה השני, אבל אי אפשר לדעת עד כמה תצטרכו אותו בתחילת הריצה, ורוב הסיכויים שכן. כפי שציינו לגבי הרכיבה, מזג האוויר משתנה. ברגע אחד אפשר להרגיש את השמש וברגע אחר לא. כדאי שהכובע יהיה שם כדי לשמור עליכם בריצה.

10. קרם הגנה מהשמש 

יכול להיות שביום חורפי באילת זה לא הדבר הראשון שתחשבו עליו, אבל אם העננים לא יסתירו את השמש, רוב הסיכויים שתצטרכו להימרח גם ברכיבה וגם בריצה – כי בשילוב של שני הענפים האלו המשתתפים במרחק המלא יהיו חשופים לשמש בכל השעות שבהן היא תהיה מורגשת. אז מבחינה סטטיסטית אפשר לומר שהוצר הזה הוא די הכרחי.

צילום עמוד הבית: רון טולדו

לאתר ישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג