10 נקודות לסיכום אליפות העולם באיש הברזל בהוואי

ליאור זך-מאור צפה באליפות העולם וחזר עם תובנות על המתחרים, הישראלים וחושב שדניאלה ריף ויאן פרודנו הם בלתי מנוצחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום אליפות העולם באיש ברזל | לקראת אליפות העולם באיש ברזל |

1. ייצוג ישראלי: אי אפשר להתחיל את הסיכום הזה מבלי להודות ולהתמלא גאווה על הישראלים שהשתתפו בתחרות וייצגו את כולנו. הכמות לא באה על חשבון האיכות. תודה חברים. כבוד.

2. ברי מזל: אנחנו דור בר מזל. ראינו את ג'ורדן מרחף אל הסל, את מיכאל שומאכר משחיז סיבוב, את מייקל פלפס עושה קיפר ואם לשפוט לפי מה שקורה לאחרונה אז כנראה שיבוא יום ונבין שראינו גם את דניאלה ריף ויאן פרודנו מוכיחים שאתה יכול להיות הכי טוב בשלושה ענפי ספורט כל כך שונים.

3. אין מקום שני מכובד יותר: פגעתי בתחזית שלי למקומות 1,2 בגברים ובנשים. טעיתי בסדר. יאן פרודנו ודניאלה ריף נתנו הופעה מדהימה, אבל את הסעיף הנוכחי אני רוצה להקדיש דווקא לסבסטיאן קינלה ומירנדה קרפרי שהגיעו במקום השני. שניהם נלחמו עד הסוף בצורה מעוררת הערכה. לא פשוט להיות אלוף לשעבר ולהרגיש שמישהו פשוט ברח לך תרתי משמע. הכי קל זה לשחרר. התרשמתי. מאוד התרשמתי. מקום שני סופר סופר מכובד.

יאן פרודינו טריאתלט גרמני מנצח באיירונמן הוואי 2015

שמר על התואר משנה שעברה. יאן פרודנו

4. תנאים: התחזית הייתה שיהיו תנאים טובים. תחזית. עם כל הכבוד לטכנולוגיה מהניסיון שלי בתחרויות בעולם, הקשר בין התחזית למה שקורה בפועל הוא לא גבוה. היה יום טיפוסי. חם, לח, ורוח.

5. שחייה: השחייה היתה מהירה יחסית השנה. וזה למרות שהים לא היה שקט באופן חריג. מסלול קצר? כנראה שלא. מסלול מדויק. כמה זה מדויק? 3.8 ק"מ? תלוי את מי שואלים. הטענה הרווחת הינה שהמסלול השנה היה מדויק, אבל היה ארוך יותר בשנים האחרונות. לך תדע.

6. המפץ הגדול: מתוך העשירייה הראשונה פגעתי בתחזית שלי בשישה בגברים ובארבע נשים. בסך הכל 50% הצלחה. בכדורסל זה נחשב אחוזים לא רעים. גם בהוואי. מתוך 30 מועמדים לעשירייה ראשונה בגברים ועוד 20 מועמדות בנשים, חצי מהם התפרקו כרגיל לרסיסים. בהוואי אין בערך. או שאתה חזק ביום הנתון או שאתה רחוק מחוץ למשחק. רגע אחד אתה נראה כמו מועמד לפודיום ורגע אחר כך אתה עוצר מעולף לצד הדרך. אכזרי משהו.

דניאלה ריף טריאתלטית שוויצרית מנצחת באיירונמן קונה

שברה את שיא המסלול וסיימה במקום ה-33 הכללי. דניאלה ריף

7. הבדלים בין אופי התחרות בגברים ובנשים: שבעה מתוך עשרת הגברים הראשונים בסיום שחו עם הדבוקה המובילה. רק שלוש מתוך עשר הנשים הראשונות בסיום שחו עם הדבוקה המובילה. אצל הגברים יש טקטיקה. רוכבים "ביחד" ומחכים לריצה. אצל הנשים כל אחת לעצמה. פחות שיירות ויותר Race your own race. בגברים אם יצאת באיחור מהמים סבירות גבוהה שהלכה לך התחרות. בנשים ממש לא.

8. רמה סופר גבוהה של קבוצות הגיל: בקבוצות גיל 30-34 וגם 35-39 בגברים מאה הראשונים ירדו מתחת 10 שעות. מאה איש. מתחת 10 שעות. בהוואי. העולם בורח קדימה. מזל שהתעוררנו בשנים האחרונות והתחלנו לנסות לסגור פערים. מקווה שנצליח.

9. גרמניה מתחזקת, אוסטרליה נחלשת: שלושה ראשונים בגברים כולם גרמנים. אפס אוסטרלים בעשירייה הראשונה בגברים ורק 2 בנשים. לא זוכר מתי בפעם האחרונה משהו כזה קרה בהוואי.

10. מבט לעבר הוואי 2017: ריף נראית בלתי מנוצחת. פרודנו גם. אבל אני שוב מהמר נגדו. מי כן? בן הופמן, פטריק לאנג, ופטריק נילסן. אה כן, ואחד חביאר גומז שינסה לגנוב את השלל. ישראלים? בטח. בשאיפה כמה שיותר. ארבעה זה הרף החדש שנקבע השנה. עושה רושם שכבר יש לנו נציג ישראלי ראשון אחרי הופעה מרשימה מאוד. ברכות. כן ירבו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג