10 דברים מוזרים שאנשים עושים ברכיבת כביש

לכולנו יש מנהגים והרגלים מוזרים שרכשנו או למדנו עליהם מגורו רכיבה אנונימי, אז הנה עשרת הדברים המוזרים, הבעייתיים והמצחיקים ביותר לדעתנו ברכיבת כביש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

10 דברים מוזרים שאנשים עושים בריצה | 10 דברים מוזרים שאנשים עושים ברכיבה | 10 דברים מוזרים שאנשים עושים בטריאתלון |

אם אתם רוכבים על אופניים לפחות פעם בשבוע או בכל שבת, אז בוודאי יצא לכם לראות את שלל הדברים המוזרים הבאים – זיכרו, מדובר בטור עם הומור, המשלב ידע שגם טובי הרוכבים שוכחים לפעמים מקיומו:

1. לא מכינים רשימת ציוד

"אופס, שכחתי משאבה/ משקפי שמש/ קרם הגנה / כפפות, יש לך ספייר?" אם המשפט נשמע מוכר כנראה שאין לכם תיק ייעודי של רכיבה על אופניים המכיל באופן קבוע את כל הציוד הדרוש וגם כמה ספיירים. הפתרון הוא פשוט. מכינים דף עם רשימת ציוד של כל הדברים האפשריים הנדרשים לרכיבה כולל ציוד חורף וקיץ. שמים הכל בתיק המכיל את כל הציוד הדרוש ובודקים ערב לפני שלא שכחתם כלום.

2. אוכלים יותר מדי ברכיבה

רוכבים המבקשים להוריד במשקל ואוכלים משהו לפני הרכיבה כדי שתהיה אנרגיה לרכוב ותוך כדי הרכיבה הם שואבים כמה ג'לים, תמרים, אגוזים, חטיפי אנרגיה, מנשנשים סנדוויץ קטן ושתייה בהפסקה באמצע הרכיבה. בסיום הרכיבה הם טוחנים וכמובן לא מפספסים צהריים דשנה, כי "הוצאנו" המון אנרגיה ורכבנו כמה שעות. רוכבים אלו לא בהכרח ירדו במשקל כל כך מהר וכנראה גם ישמרו על כרס רוכבים חובבים אופיינית.

3. בודקים רק מדדים ולא נהנים

באופניים יש לא מעט מדדים מעניינים: מרחק, גובה טיפוס מצטבר, שיפועים, מהירות ממוצעת ומקסימלית, קדנס, וואטים, קלוריות, דופק, זמן ועוד. ישנם רוכבים שעבורם הרכיבה היא אוסף של מספרים שצריך לשפר או להתגאות באחד או יותר מהם. הם עוקבים אחרי כל המדדים בדריכות כל הרכיבה ומנתחים אותם גם לאחריה. אבל… הם שוכחים שמעבר לשעונים, למספרים, לגרפים ולצגי המידע קיים עולם שלם של הנאה, טבע ורכיבה באיזורים עם נוף מרהיב ומתחלף מהיפים בארץ.

אנטונינה רזניקוב

באופניים יש לא מעט מדדים מעניינים: מרחק, גובה טיפוס מצטבר, שיפועים, מהירות ממוצעת ומקסימלית | צילום: ניר עמוס

4. לא עובדים על סיבובי רגליים (קדנס)

אם בכל זאת יש מדד אחד חשוב מבין כל המדדים הללו שכדאי לשים אליו לב הוא מדד הקדנס. מהירות סיבובי הרגליים שצריכה להיות בין 80-100 לדקה בממוצע, מהווה משתנה המאפשר לפתח יכולות גם לרכוב לאורך זמן וגם לשפר סבולת לב ריאה, זאת בלי עומס מיותר העלול לגרום לפציעות. אם רוצים להשתפר, זה המקום היעיל והטוב להשקיע. טוב, זה ועליות.

5. שוכחים שאופניים הם כלי תחבורה

חלק מבין רוכבי הכביש שכחו כנראה שהאופניים הומצאו ככלי תחבורה המיועד להעביר אנשים במהירות ובקלות ממקום למקום במינימום מאמץ ותוך כדי שימוש באנרגיה ירוקה בלבד. חלק מרוכבי אופני הכביש אפילו מעולם לא שמע על כך. הם מעלים (ולא מעמיסים) את האופנים בזהירות על המנשא היקר, קושרים אותם היטב, עוטפים את האופנים בצלופן שלא ישרטו, רוחצים ומשמנים את האופניים בטובי הבשמים, נושאים בדחילו וברחימו את האופניים ביד על מנת שהגלגלים העדינים לא יזדהמו מקצת חול או משטח כורכר. רוכבים רק באימונים ורק על כבישים סלולים היטב. מיד עם תום האימון הם חוזרים על הטקס של ניקוי, שימון, רחיצה, אריזה ברכב ועטיפה. הם מעולם לא רכבו עם אופני הכביש שלהם מנקודה לנקודה בשביל להגיע לאן שהוא.

6. רוכבים רק עם רכב ליווי

נקודה למחשבה: לדאבון רב, התאונות האחרונות של רוכבים האופניים קרו גם כאשר היה להם רכב ליווי – הכיצד? אפשר להתווכח האם רכב הליווי "מעודד" או מונע תאונות, האם זה שהוא לא צמוד לכל הטור בעצם חושף את חלקו הקדמי של הטור לרכבים הפרועים, והאם רכב הליווי נותן תחושת ביטחון מופרזת לרוכבים ומונע מהם את הזהירות של רכיבה ללא מלווה. ללא ספק רכב הליווי מאפשר לקחת חלקי חילוף, מים, בגדים, רוכבים תקולים או במנוחה, אבל לא בטוח בכלל שמבחינה בטיחותית חובה לרכוב רק עם רכב ליווי. בחו"ל לדוגמה, מעטים רוכבים עם רכב ליווי ולא רק בגלל שהנהגים שם מודעים וזהירים יותר מנהגי ישראל.

7. לא דואגים ללחץ מתאים בגלגלים לפני הרכיבה

ישנם רוכבים שלפני הרכיבה בודקים במקרה הטוב את לחץ האוויר בצמיגים, רק באמצעות לחיצה של האצבעות עליהם. לחץ אוויר גבוה בצמיגים מאפשר הגנה טובה יותר מפנצ'רים וחיכוך נמוך יותר, דבר משמעותי ביותר למהירות הרכיבה, ומצד שני בתנאי גשם ורטיבות לחץ אוויר שאינו מהמקסימלי, מאפשר אחיזה טובה יותר של הצמיג בכביש. על כל צמיג מוצג לחץ האוויר האופטימלי וכדאי לכם למלא אויר לפני כל רכיבה מחדש, במיוחד אם היא ארוכה או חשובה.

8. משדרגים כל הזמן

אין תחום בספורט שבו לא משנה איזה ציוד יש לך, אתה חייב, אבל חייב לשדרג, אפילו אם רק אתמול קנית את הדבר האחרון או את הטכנולוגיה הכי מתקדמת בנושא. אם הרוכב לא יודע את זה בעצמו, אז חבריו לרכיבה יודיעו לו מיד שהדגם הזה שיצא ב-2015 הוא כבר כל כך מיושן, שעדיף "שיזרוק" אותו. היום כבר לא רוכבים ככה. גם כאשר מדובר בשיפור שאינו משמעותי כלל לרוכב לא מקצוען או אפילו מסרבל ומקשה על רכיבתו, כמו למשל הגדלת מספר ההילוכים, אשר בעצם יוצרת יותר משקל ויותר זמן העברה מיותר. רוכב עקשן שמסרב לשדרג, יזכה במשפט הניחומים: "לא נורא, זה לא ממש משנה, בין כה וכה הכל תלוי ברגליים".

9. לובשים בגדים צבעוניים

שלושת האירועים האנושיים הצבעונים ביותר בעולם הינם הקרנבל בברזיל, מצעד הגאווה והטור דה פרנס. כתוצאה מכך, בגדי הרכיבה של רוכבי הכביש מכילים את כל המגוון והצבעים שאדם נורמטיבי לעולם לא היה מעיז ללבוש לשום אירוע אחר. יש האומרים כי הדבר מוציא את היצירתיות שברוכב. יש הטוענים שהצבעים העזים מגדילים נראות ומונעים תאונות דרכים, מולם יש את אלו שאומרים שצבעוניות היתר דווקא מבלבלת את הנהגים ומסיחה את דעתם מהכביש.

10. רוכבים רק בקבוצה

הצטרפות לקבוצה מקצועית תוביל ללא ספק לשיפור ביכולות, אבל לעתים בזאת נגמר הקשר של הרוכב עם הדרך והנוף. המהירות הגבוהה של הקבוצה, המשמעת, סגנון הרכיבה בשני טורים או בטיים טריאל יגרמו לרוכב לדעת האם הרוכב שלפניו גילח את הרגליים ביסודיות ומתי, מה צבע נעליו ומצב הגלגל האחורי שלו ממש כמו את כף ידו. אולם לא לדעת ולא לראות האם בצידי מסלול הרכיבה היתה פריחה אביבית או נערם שלג חורפי זהו פספוס אמתי.

יש עוד דברים מוזרים שרוכבי כביש עושים? כתבו לי בתגובות.


עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו וקבלו את כל התכנים הכי מעניינים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג