ארגז כלים || 10 דברים שאף אחד לא יגלה לך על אולטרה מרתון

רוצים לרוץ אולטרה מרתון? קבלו 10 דברים שלא יספרו לכם על אולטרה מרתון עד שתגלו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
10 דברים שאף אחד לא יספר לך על אולטרה מרתון תמונת שער
10 דברים שאף אחד לא יספר לך על אולטרה מרתון תמונת שער

אולטרה מרתון היא בעצם כל תחרות שארוכה הוא יותר ממרחק מרתון, כלומר 42.2 ק"מ והלאה. בשנים האחרונות אנו עדים לעליה הולכת וגוברת של תחרויות האולטרה מרתון בארץ ובעולם. רוב התחרויות הן בשטח עם תוואי דרך משתנה. רצי האולטרה מרתון גילו כי אם מאטים את קצב הריצה (יחסית לקצבים של תחרויות "קצרות" יותר כמו מרתון), שומרים על משטר של תזונה ושתייה, אפשר להמשיך כך שעות, קוראים לזה "קצב אולטרה" וכל אחד מוצא את הזון והקצב שלו בהם הוא יכול לרוץ ולרוץ ולהמשיך לרוץ.

הרשמה מקוונת למרוץ מי-ם אל ים-הארץ המובטחת

ההזדמנות הטובה ביותר לרוץ אולטרה מרתון

כדאי שתדעו כמה דברים על אולטרה, כאלו שאף אחד לא יספר לכם | צילום: צלמי שוונג

אז רגע לפני שאתם נרשמים למקצה ה-144 ק"מ באולטרה מרתון מי-ם אל ים או לכל אולטרה אחרת, כדאי שתדעו כמה דברים על אולטרה, כאלו שאף אחד לא יספר לכם:

1. אולטרה מרתון טובה יותר לגוף שלכם מריצת מרתון
נשמע מוזר, נכון? אבל זו האמת. כיוון שרוב האולטרות הן בשטח, לעומת המרתונים שמתקיימים בכביש, הריצה על משטח רך יותר בקצב יחסית איטי יותר, בריאה למפרקים ולעצמות. עובדה נוספת היא כי שטח מגוון שיש בו עליות, ירידות ומישור כמו שמזמנים לנו תחרויות האולטרה מרתון, טובים יותר לחיזוק השרירים. כמובן אל תשכחו את הפן הנפשי שטמון בריצות למרחקים ארוכים. אין שום עוררין כי ריצה בחיק הטבע והחיבור שלנו אליו במהלך פעילות גופנית, מרגיעים וטובים לנו גם מהבחינה הפסיכולוגית.

סרטון מי-ם לים הארץ המובטחת

2. אולטרה היא בעצם תחרות אכילה
ללא ספק אחד מהדברים שהמתחרים עושים בצורה קבועה זה לאכול, כל הזמן וכמה שיותר. כל רץ אולטרה, אפילו המתחיל, יודע שתזונה היא אחד הדברים הכי חשובים בריצה ארוכה. כריסטופר מקדוגל בספרו "נולדנו לרוץ" כתב שתחרויות אולטרה מרתון הן "תחרויות אכילה ושתייה עם קצת פעילות גופנית ונוף". בזמן ריצה כל כך ארוכה שנמשכת על פני שעות, הגוף זקוק לדלק, כלומר אוכל והרבה ממנו. לכן, בתחרויות אולטרה בעולם, אתם יכולים למצוא תחנות האכלה עם עוגות, פירות יבשים, פירות טריים, מרקים, פסטות, יוגורטים, בייגלה, תבשילים, קפה, מיצים ולפעמים אפילו בירה וכל זה בלי להזכיר בכלל את הג'לים וחטיפי האנרגיה. אז אחרי כל זה, יש עוד מישהו שנשאר רעב?

3. לרוץ לאט
באולטרה מרתונים ארוכים מאוד, לאט הוא דווקא מהר. המפתח להשלמת מרחקים ארוכים הוא דווקא ההתמדה בקצב בטוח ואיטי יחסית למרתונים או ריצות קצרות יותר. תפוס לך "קצב אולטרה", תהנה מהנוף, מהחברה סביב ומהאוכל, הדרך עוד ארוכה.

מים אל ים ריצה הארץ המובטחת

הסוד שאף אולטרה מרתוניסט לא ממש רוצה לגלות, באולטרה הולכים | צילום: ניר עמוס

4. הליכה היא הסוד
אז הסוד שאף אולטרה מרתוניסט לא ממש רוצה לגלות, באולטרה הולכים, לפעמים הולכים הרבה. כשמגיעים לקטעים משופעים, כדי לשמור על שרירי הרגליים, עוברים למצב הליכה ומה גם שאחרי שש שעות ריצה או יותר, הגוף נהיה עייף, הפסקת הליכה רצויה מאוד.

כתבות נוספות בנושא
אולטרה מרתון: איך אוכלים את זה?
לקראת מי-ם לים הארץ המובטחת: כך תהפכו לרצי אולטרה מרתון
התוספת שתופסת: מדוע תוספי תזונה וצמחי מרפא הכרחיים להגברת האנרגטיות הספורטיבית שלכם?

5. לא צריך להתאמן כל כך קשה
בניגוד למה שכולם חושבים, רוב רצי האולטרה לא מתאמנים יותר מרצי מרתון במהלך השבוע. הם לרוב מבצעים את הריצה הארוכה, פשוט ארוכה יותר והרבה פעמים מבצעים אימוני גב אל גב, כלומר ריצה ארוכה ויום למחרת עוד ריצה ארוכה, לפעמים אף יותר.

6. הכל בראש
נכון, חשוב גם לחזק את הרגליים והגוף, אבל אם תשאלו רצי אולטרה, הם יגידו לכם שריצה למרחקים כאלו ארוכים היא 50 אחוז בראש, יש כאלו שיגידו 90 אפילו. בכל מקרה, איך שלא תהפכו את זה, כדי להיות אולטרה מרתוניסט, אתה קודם כל צריך להיות נחוש בדעתך, עקשן ולא מוותר.

מים אל ים הארץ המובטחת 2014

לרוץ כל כך הרבה שעות, כל כך הרבה קילומטרים – זה כואב! | צילום: ניר עמוס

7. זה כואב
כן, כן, זה החלק שלא אוהבים לדבר עליו בסיפורי הגבורה על ריצות האולטרה, אבל מה לעשות, לרוץ כל כך הרבה שעות, כל כך הרבה קילומטרים – זה כואב! לפעמים זה כואב בשרירים, ברגליים, בבהונות, לפעמים יש שפשפות איומות שכואבות בצורה הזויה, לפעמים הבטן מתהפכת וגורמת ליציאות מוגברות, הקאות, בחילות, עלייה בחום הגוף ועוד תופעות לוואי לא נעימות. ללא ספק כשמצליחים לסיים את האתגר, תחושת האופורייה מגמדת את כל הסבל שהיה בדרך.

8. חופשי זה לגמרי לבד
רצי אולטרה, מוצאים את עצמם פעמים רבות רצים שעות על גבי שעות לבד. יש כאלו ששמחים להיות לבד עם השקט שלהם ויש כאלו שמעדיפים לרוץ בחברה ואחרי כל כך הרבה שעות בלי דיבורים ועם המון מחשבות שחולפות בראש, הם מוצאים עצמם מקשקשים ומדברים ובכך מסיחים את דעתם מהמתרחש, מהכאב ומהמרחק הרב שיש להם לגמוא.

מים לים הארץ המובטחת

בניגוד למה שכולם חושבים, רוב רצי האולטרה לא מתאמנים יותר מרצי מרתון במהלך השבוע

9. זר לא יבין זאת
אז כמו בכל דבר שהוא ייחודי, גם באולטרה מרתון, רק מי שעבר זאת יוכל להבין מה היא אותה הרגשה לרוץ שעות על גבי שעות, לעבור קילומטרים רבים, להתמודד עם תחושות הסבל, הבדידות ולצידם העונג והעילוי. בגלל שבאמת זר לא יבין זאת, רצי האולטרה מרתון בישראל ובכלל בעולם, יוצרים קהילות חברתיות בהן הם יכולים לשאול שאלות, לתת טיפים ולשתף על ציוד ריצה.

10. "אני אולטרה מרתוניסט"
משפט גאווה שכל רץ אולטרה גאה שסיים מרוץ אוהב לומר. הוא מגיע פעמים רבות יחד עם המדבקה/ האבזם/ החולצה או הקעקוע, אבל מי שהצליח לסיים בהצלחה מרחק כל כך ארוך, מגיע לו.

הרשמה מקוונת למרוץ מי-ם אל ים-הארץ המובטחת


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג