תקרית דיפלומטית: השרה מירי רגב מאיימת לבטל את אירוח הג'ירו ד'איטליה בישראל

בטקס הצגת הקטעים של מרוץ אופניים שיוזנק בישראל הוצגה העיר ירושלים כ"מערב ירושלים", מה שהכעיס מאוד את שרת התרבות והספורט, שר התיירות ונשיא הכבוד של ה"ביג סטארט" סילבן אדאמס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעוד קצת יותר מחמישה חודשים (4.5.2018) יוזנק בירושלים הג'ירו ד'איטליה, אחד משלושת מרוצי האופניים הגדולים בעולם. אתמול (רביעי) התקיים במילאנו טקס הצגת הקטעים של ג'ירו 2018 כולל שלושת הקטעים שיפתחו את המרוץ ויתקיימו בישראל. עבור הרבה אנשים בישראל, הפרזנטציה אתמול במילאנו לא היתה כזאת חגיגית, במיוחד כאשר הציגו שם את הקטע הראשון במרוץ. מסתבר שבסרטון המציג את הקטע ושודר כמעט בכל מקום בעולם, הגדירו האיטלקים את העיר המארחת של הקטע "מערב ירושלים".

עוד כתבות בנושא 
האם האפיפיור יגיע לישראל להזניק את הג'ירו?
ג'ירו ד'איטליה 2018 כמעט בכל מקום בישראל
טום דומולאן ניצח בג'ירו ה-100

מירי רגב ויריב לוין איימו לבטל

הפרזנטציה הזאת הכעיסה מאוד את שרת התרבות והספורט מירי רגב, כמו גם את שר התיירות יריב לוין. בשלב מסוים נשלחו מטעם השניים מסרים שאיימו על ביטול אירוח שלושת הקטעים הראשונים של הג'ירו, אם המארגנים לא יסירו את הכיתוב "מערב ירושלים" מהסרטונים באתר ובערוץ היוטיוב של הג'ירו. מדובר בהפרה של ההסכם מול הממשלה, נאמר ורגב ולוין, האמונים על המרוץ בישראל, ציינו כי אם מיקום ההזנקה המופיע באתר המרוץ לא ישונה מ"מערב ירושלים" אזי ממשלת ישראל לא תהיה שותפה באירוע. "בירושלים עיר הבירה של ישראל אין מזרח ומערב. יש ירושלים אחת ומאוחדת. הפרסומים הללו הם הפרת הסיכום עם ממשלת ישראל", סיכמו השניים.

במקביל, נשיא הכבוד של ה"ביג סטארט" (קטעי הג'ירו בישראל) סילבן אדאמס הוציא מכתב חריף למארגני הג'ירו בו דרש מהם לחדול באופן מיידי משימוש פוליטי או הגדרות מוטעות דוגמת "מערב ירושלים" בהקשר לג'ירו ד'איטליה 2018. אדאמס כתב בין היתר כי היה המום ונפגע עמוקות כשצפה בהצגה הרשמית של המסלולים, לאור הצגתו של מסלול ה-10 קילומטר בירושלים באופן מוטעה לחלוטין תחת הכותרת "מערב ירושלים". אדאמס כתב כי אין שום עיר בשם הזה ושירושלים שנבנתה על ידי דוד המלך היא בירתו הנצחית של העם היהודי וכמובן בירתה של מדינת ישראל.

מסיבת העיתונאים שהתקיימה לקראת ג'ירו דה איטליה | צילום: גלעד עדין

מארגני הג'ירו ד'איטליה בישראל מסרו בתגובה: "בניגוד להודעות שהופצו, אין שום שינוי במסלולי ה-BIG START ובהם המסלול הפותח בירושלים. הם נותרו בדיוק כפי שהיו וכפי שאושרו והוצגו בספטמבר האחרון באירוע ההכרזה על הגעתו של המרוץ לישראל".

אגב, באתר האינטרנט הרשמי של הג'ירו ד'איטליה כבר ניתן לראות שבהצגת הקטעים מופיעה המילה "ירושלים" בלבד. נכון לכתיבת שורות אלה, בסרטון שבעמוד היוטיוב של הג'ירו עדיין מופיע "מערב ירושלים".

עדכון מאוחר יותר מהשעה 19:00

בהודעה שהפיצה RCS SPORT שמארגנת את המרוץ היוקרתי נכתב כי במהלך הצגת תוואי המסלולים אתמול, נעשה שימוש בחומרים טכניים המכילים את המונח "מערב ירושלים" לאור כך שהמרוץ יתרחש לוגיסטית בחלק זה של העיר. בהצהרה נכתב עוד כי השימוש במינוח זה שהיה נטול משמעות פוליטית הוסר מכל החומרים העוסקים בג'ירו ד'איטליה. כידוע בעקבות מחאת השרים הישראליים מירי רגב, יריב לוין וגלעד ארדן וכן פניות מראשי הג'ירו בישראל, תוקן כעת המינוח שבו נעשה שימוש אתמול בהצגת מסלולי מרוץ ג'ירו ד'איטליה מ"מערב ירושלים" לירושלים וכאמור הנהלת הג'ירו העולמית אף הפיצה הבהרה רשמית כעת בנושא.

"הופעתנו ונפגענו מאוד אתמול מההתייחסות לבירה של ישראל כ'מערב ירושלים' בהצגתם הרשמית של מסלולי ג'ירו ד'איטליה 2018", ציין נשיא הכבוד של ה"ביג סטארט" ג'ירו ד'איטליה סילבן אדמס, "הבהרתי לשותפנו האיטלקיים שהתייחסות זו אינה מקובלת, בדיוק כמו שאין 'מערב רומא' או 'מערב פאריס', אין עיר בשם 'מערב ירושלים'. אני מודה לראשי הג'ירו על הירתמותם המהירה לתיקון המצב ועל כך שהסירו עתה כל התייחסות מוטעית והתחייבו כי הדבר לא יחזור על עצמו. כולנו מתרגשים מאירוח גאלת הפתיחה והמקטע הראשון של המרוץ ה-101 ההיסטורי בבירת ישראל ירושלים. יחד עם שני המקטעים הנוספים מיליארד אנשים בעולם יחשפו לארצנו היפה מחיפה ועד אילת. אנו מצפים לעבוד יחדיו בהגעת המרוץ ארצה ולירושלים והעברת מסר של שלום ודו קיום בכל העולם."

דניאל בנעים מייסד ומנכ״ל קבוצת קומטק שמפיקה את המרוץ בישראל: "אני מאוד שמח שיושרו ההדורים על בסיס המסלולים שהצגנו באירוע השקת הג'ירו בישראל בספטמבר ושכולנו חוזרים לעבוד במרץ לטובת האירוע הספורטיבי החשוב הזה, אירוע שאין לו כל נגיעה לפוליטיקה. בשבועות הקרובים תגיע משלחת מיוחדת של הנהלת הג'ירו ותיפגש עם השרים הרלוונטיים וראשי הג'ירו בישראל במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין הגורמים ולתאם קיומם של אירועים שונים ברחבי הארץ ובפרט בעיר ירושלים."




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג