תחליפי רכיבה לחורף

החורף הישראלי ההולך ומתקצר בשנים האחרונות מציב בפני הרוכב הישראלי הממוצע שאלה לא פשוטה, לצאת לרכוב או לא? עננים שחורים מתקדרים למעלה בשמיים וגשם זלעפות ניתך ארצה. כאשר הימים מתקצרים וקר ורטוב שם בחוץ יש לא מעט אופציות לפעילויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החורף הישראלי ההולך ומתקצר בשנים האחרונות מציב בפני הרוכב הישראלי הממוצע שאלה לא פשוטה, לצאת לרכוב או לא? עננים שחורים מתקדרים למעלה בשמיים וגשם זלעפות ניתך ארצה. כאשר הימים מתקצרים וקר ורטוב שם בחוץ יש לא מעט אופציות לפעילויות

מאת:אייבי גילת

 

תמונה באדיבות אופניים.נט

 המטרה העיקרית של אימוני החורף היא להשאיר את הרוכב ברמת כושר אירובי בסיסית וסבירה להמשך העונה וכן לפתח סבולת שרירית בשרירי הליבה. תקופת החורף הרשמית מתחילה בתאריך 21 בדצמבר ונמשכת על פני 3 חודשים. תקופה זו יכולה להיות מצוינת לפעילות שונה של קרוס טריינינג המשמשת את הרוכב הן לרענון נפשי ולטעינת מצברים, והן להכנה לקראת המשך העונה.

ריצה

הריצה היא פעילות אירובית מצוינת שיכולה להכניס את הרוכב לכושר גופני אירובי ואנאירובי גבוה ויכולה להיעשות כמעט בכל מזג אוויר. הבעיה היחידה היא לא להגזים, שכן לוקח לאדם הרבה יותר זמן להתאושש מאימוני ריצה מאשר מאימוני רכיבה על אופניים. כדאי להתחיל לאט ולבנות את תוכנית הריצה בצורה הדרגתית כך שניתן יהיה לרוץ מספר פעמים בשבוע לאורך כל השנה. הריצה יכולה להיות תחליף נהדר לרוכב אופניים הנמצא בטיול סוף שבוע.

שחייה

פעילות אירובית ואנאירובית לחיים בכלל. היא מפתחת בנוסף לכך גם את כל שרירי הגוף. יכולה להיות אימון שחרור מצוין לימים שאחרי אימון רכיבה עצים. לא להגזים במרחק וברמת האינטנסיביות.

חדר כושר

בפינה האירובית ישנם כל המכשירים האירוביים שניתן לעבוד עליהם הכוללים בין היתר: הליכונים, מדרגה, אופני כושר, אליפטיקל, מכשירי חתירה ואחרים. הרעיון הכללי הוא לשמור על כושר בצורה בסיסית. לגבי המשקולות כדאי לעבוד על נקודות חלשות בגוף הרוכב כמו שרירי הבטן ושרירי הגב ובאופן כללי על סבולת השרירית של כל פלג הגוף העליון. בדרך כלל מדובר על בין 3 ל- 5 סטים שבכל אחד חוזרים על המאמץ בין 15 ל- 50 פעם. כן זו לא טעות שכן מדובר על משקולות קלים. הדבר האחרון שרוכב האופניים מעוניין זה להוסיף משקל גם בצורה של מסה שרירית.

אופני הרים

לרוכבי כביש כאשר קר ולח בחוץ זו יכולה להיות פעילות אלטרנטיבית אופטימאלית. הרכיבה על אופני ההרים משפרת את השליטה והכישורים הטכניים של הרוכב, ומדמה באופן כמעט זהה את פעולת הדיווש ממש כמו על אופני הכביש. מבחינת דרגת הקושי כדאי לצאת לטיולים של עד 3 שעות ומדי פעם לשלב כמה דקות של עבודה קצת מאומצת יותר.

אופני כושר / רולר

אימון מצוין לימים קרים. בדרך כלל בימים חמים יש צורך במאוורר שיינדף את החום הרב והזיעה הנוצרים עקב הפעילות המאומצת. הבעיה העיקרית ברכיבה במקום הם השעמום וה"שריפה המנטאלית" של הרוכב. לפיכך מומלצים מאוד אימונים קצרים ותכליתיים. ישנם טריינרים המצוידים במדי הספק דבר שיכול לתרום מאוד לבניית הכוח של הרוכב.

החלקה על הקרח/ סקי

פעילויות ממושכות המשתפות קבוצות שרירים גדולות ומשפרות בצורה משמעותית את המערכת האירובית וגם מסבות לרוכב הנאה מרובה.

משחקי כדור

כדורגל, כדורסל, או כל משחק כדור אחר. זוהי פעילות גופנית הנעשית יחד עם חברים וגורמת למשתתפים הרבה מאוד כייף והנאה יחד עם שמירה על כושר גופני.

בדרך כלל בחורף נפח הפעילות בשל התנאים הסביבתיים הוא קטן יותר. רצוי להתאמן לפחות 2 אימונים בשבוע המדמים באופן שווה את פעולת הרכיבה כמו אופניים נייחים או אופני הרים ובשאר השבוע לעשות פעילויות אחרות. הדגש צריך להיות על כייף והנאה וכן על חיזוק שרירי הליבה. וישנם כמובן את ה"משוגעים לדבר". יש ציוד מיוחד הכולל מיגון לכל חלקי הגוף. תנו להם רק קצת גשם, רוח, קור והם כבר ימצאו את הדרך לרכב וליהנות.


אייבי גילת
( M.ED. ) חינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג