תומס לורץ, אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בכל הזמנים, פרש

האיש שכבר הפסיק לספור תארים באליפויות העולם ויתר על הרעיון לנסות ולזכות במדליית זהב אולימפית בריו והודיע בתחילת השבוע על פרישה מיידית. בגרמניה עשו כבוד לשחיין שיש לו חלק גדול מאוד בקידום השחיה במים פתוחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומס לורץ, אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בכל הזמנים, פרש
תומס לורץ, אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בכל הזמנים, פרש

רבים ממעריציו של תומאס לורץ הגרמני קיוו לראות אותו בקמפיין אולימפי נוסף, במטרה להגיע למשחקי ריו 2016 ולהישג את התואר היחידי שבו לא זכה – מדליית זהב אולימפית. אבל בגיל 35 לורץ החליט שזה מספיק לו, והודיע בתחילת השבוע על פרישה מהשחיה. הוא יוכל להתנחם בעובדה שבעיני רבים הוא נחשב לגדול שחייני המים הפתוחים בכל הזמנים.

יוטיוב | סקירת הנצחונות של תומאס לורץ

במשחקים האולימפיים הוא זכה במדליות מכסף וארד במים הפתוחים (כסף בלונדון 12', ארד בבייג'ינג 08' – חשוב לציין שבמשחקים האולימפיים מתחרים רק במרחק אחד במים פתוחים ל-10 קילומטרים). לעומת זאת, מדובר בשחיין הדומיננטי ביותר באליפויות העולם בעשור האחרון. במשחי המים הפתוחים במסגרת אליפות העולם במקצועות השחיה זכה לורץ בסך הכל ב-13 מדליות ש-7 מתוכן מזהב. בנוסף, הוא זכה בעוד 7 מדליות ש-5 מתוכן מזהב באליפויות העולם לשחיה במים פתוחים שהתקיימו בשנים הזוגיות שבהן לא התקיימה אליפות העולם בשחיה. יש לו עוד 10 מדליות כולל 4 מזהב באליפויות אירופה.

המשחה שלורץ שלט בו בעיקר היה ל-5 קילומטרים, בו הוא זכה בארבעה תארים רצופים באליפות העולם בשחיה, ובשלושה תארים ברציפות באליפות העולם בשחיה במים פתוחים. אגב, ההופעה האולימפית הראשונה שלו היתה במשחקי אתונה 2004 שם התחרה בבריכה במשחה ה-1,500 חופשי והחמיץ את העלייה לגמר.

עוד כתבות בנושא 
וכאן אצלנו, אבישג טורק שחתה 42.2 קילומטר במים פתוחים 
תכנית אימונים למשחי 1,500 ו-1,900 מטר של דניאל קציר 
דניאל קציר על אסטרטגיות שחיה במים פתוחים 

בתקשורת הגרמנית כיבדו את לורץ בכתבות פרישה מפרגנות השבוע, ובאחד העיתונים נכתב בכותרת "הוא שחה במסגרת התחרויות שלו מרחק של כ-3,500 קילומטר ובאימונים שלו הוא שחה יותר מ-47,500 קילומטר שזה ארוך יותר מהקפה סביב העולם". לורץ התייחס לזה ואמר: "אתה לא הופך לאלוף עולם מישיבה על הספה". לורץ סיפר שהוא העביר את התקופה האחרונה בהתלבטויות, אבל בסופו של דבר במקום לצאת לאימון ביום חמישי האחרון הוא זימן לביתו את כתבי העיתון הגרמני "מיין פוסט, ואמר להם שזה נגמר ושהוא החליט לסיים את הקריירה שלו מיד.

תומאס לורץ, מגדולי השחיינים במים פתוחים, פרש

אלוף עולם במשחים של בין 5 ל-25 קילומטרים. תומאס לורץ | צילום: WIKIMEDIA COMMONS

לורץ סיפר שבדיעבד הדבר הנכון עבורו לעשות היה לפרוש בתום אליפות העולם שהתקיימה ב-2013 בברצלונה. שם הוא השתתף בשלושת המשחים, זכה בארד ב-5 קילומטר, בכסף ב-10 קילומטר  והפתיע עם מדליית הזהב במשחה ל-25 קילומטר כשהוא מקדים את בריאן ריקמן הבלגי בארבע עשיריות השניה בלבד. "זה היה זמן נכון לפרוש, אבל שנה לאחר מכן ברלין אירחה את אליפות אירופה בשחיה והיה קשה להחמיץ את זה". לורץ השתתף גם בתחרות הזאת וזכה בה בשלוש מדליות (כסף ב-10 קילומטר, ארד ב-5 קילומטר ו-5 קילומטר קבוצתי).

כעת מתכוון לורץ לעסוק בחברת ציוד השחיה אותה הוא מייצג, ולעזור להתאחדות הבינלאומית לקדם את ענף השחיה במים פתוחים. כמו כל ספורטאי אמיתי הוא גם דואג להציב לעצמו יעדים חדשים כמו לטפס על הר האוורסט, אבל מבחינתו השחיה תישאר עמוק בלב ועל הספורט שבו הוא עסק בכזו אינטנסיביות מגיל 7 ועד גיל 35 הוא אמר בראיון הפרישה שלו: "השחיה היא הדבר הטוב ביותר שיכל לקרות לי. השחיה היא בית ספר לחיים".


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג