שתפ אלתרמן גמל בטריאתלון אילת

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יאיר בן עמי

סוף שבוע מלהיב של "טריאתלון ישרוטל קלאב ספורט" הסתיים עם אליפות ישראל האיכותית ביותר מזה 10 שנים. במוקד התחרות היה מקצה העילית שדורג בסבב גביע אירופה וכמרוץ בעל דירוג של האיגוד העולמי. שני האחים אלתרמן,דן ורן, הפגינו יכולת מרשימה, מוכנות לקרבה הדדית ובעיקר חוכמה טקטית שהביאה להם את המקומות 2-3 בדירוג הכללי הסופי ואת אליפות ישראל והסגנות בה הם זוכים זו השנה החמישית ברציפות. בשנים 2001 -2002 היה רן אלתרמן אלוף ישראל ודן הסגן ובשנים 2003-2004 היה דן האלוף ורן הסגן.במהלך השנים האלו גדל "טריאתלון ישרוטל קלאב ספורט" מתחרות של 600-700 מתחרים לתחרות של 1400 מתחרים. אתמול הצליח דן לבצע שובר שוויון ולנצח באליפות ישראל בפעם השלישית ברציפות אך אילולא שיתוף הפעולה עם אחיו והניו זילנדי כריס גמל יכול היה הסיפור להסתיים אחרת לגמרי. ביציאה מהים הוביל הצרפתי בנג'מין סנסון שמוכר,מזה 15 שנים, כמוביל תחרויות טריאתלון ביציאה מקטע השחייה. בפיגור של 10-15 שניות מאחריו יצאה חבורה של כשמונה מתחרים בניהם האחים אלתרמן וישראלי נוסף, אור ברגר, שיום קודם הוכתר לסגן אלוף ישראל לנוער.


יונתן מלכא – אלוף ישראל לנוער
צילום: אורי מרשנסקי

את קטע הרכיבה החלו שלושת הישראלים לצד אלוף אירופה משנת 2004, הדני הנינג ראסמונסן וכריס גמל הניו זילנדי שלפני שלוש שנים סיים רביעי באליפות העולם. התרגיל שביצעו השלושה היה פשוט אך יעיל. רן אלתרמן ביצע בריחה מהדבוקה שהשיגה את סאנסון כמעט מיד. גמל הוביל את הדבוקה בקצב של טיול ודן אלתרמן התמקם בזנב הדבוקה ושמר אנרגיה. ברוחות החזקות הנושבות באילת הייתה המנוחה של דן אלתרמן קריטית וכך גם הרדיפה המתישה, נגד רוח נגדית חזקה, של הניניג ושאר המתחרים שרצו למנוע מאחיו של דן, רן אלתרמן, פתיחת פער משמעותי.כשנתפס רן אלתרמן שוב התמקם גמל בראש הדבוקה ושוב הכתיב קצב נוח שאפשר לדן אלתרמן לרדת מהאופניים, ולהתחיל את קטע הריצה, בהפרש של דקה ורבע מהדבוקה. "אני חבר של האחים ותמיד שמח לעזור להם" אמר גמל.אך ראסמונסן לא וויתר והצליח לסגור את הפער על דן אלתרמן שסיים שני. דן ורן אלתרמן כבר רגילים לשיתוף הפעולה בניהם "אנחנו כבר מתורגלים בזה ושאנחנו רואים הזדמנות אנחנו לוקחים אותה" אמר דן לאחר שחצה את קו הסיום.

תחרות הנשים הייתה פחות דרמטית, אלופת העולם משנת 2002,הוולשית ליאנדה קייב, יצאה מהים יחד עם אלופת העולם עד גיל 23, הניו זילנדית אנדריאה הווייט. השתיים הובילו את מרוץ הנשים והחלו יחד את קטע הריצה שם הפגינה קייב יכולת גבוה יותר וניצחה. מיקה סוס, הבלגית,הצליחה לשמור על פער קטן מנינה פקרמן וסיימה שלישית בדירוג הכללי וראשונה בדירוג האירופי כמו מנצח הגברים ראסמוסן. פקרמן,שסיימה רביעית, הסתפקה באליפות ישראל שנייה ברציפות.


צילום: אורי מרשנסקי

יוג'ין הונגר, הבקר הטכני של התחרות מטעם האיגוד הבינלאומי, אמר "אני מתכוון להמליץ על קיום גמר הסבב העולמי כאן באילת בשנה הבאה" . יו"ר איגוד הטריאתלון, חגי פיגרסקי, אמר "בשנה הבאה נגיע ל 2000 משתתפים". עמית בהט, מנכ"ל מלון ספורט קלאב מסיים שלוש שנים בתפקיד בהן ראה את הטריאתלון גדל במאה אחוזים במספר המשתתפים.

גברים עילית (1.5 ק"מ שחייה,40 ק"מ אופניים, 10 ק"מ ריצה).

1. הניניג ראסמוסן, דנמרק 2:01:08 שעות
2. דן אלתרמן ישראל 2:01:23 שעות
3. רן אלתרמן ישראל 2:03:03 שעות
4. כריס גמל ניו זילנד 2:03:04 שעות.
8. אור ברגר ישראל 2:07:45 שעות (מקום שלישי באליפות ישראל)


פודיום המנצחים גברים – ראסמוסן והאלתרמנים
צילום: אורי מרשנסקי

נשים עילית –
1. ליאנדה קייב וולש 2:13:08 שעות
2. אנדריאה הוויט ניו זילנד 2:14:01 שעות
3. מיקה סוס בלגיה 2:19:50שעות

אליפות ישראל נשים-
1.נינה פקרמן 2:21:18 שעות
2. שונה נובאק 2:36:34 שעות
3.חלי רוזנשטיין 2:37:39 שעות.


נינה פקרמן – אלופת ישראל בפעם השנייה
צילום: אורי מרשנסקי

אליפות ישראל עד גיל 19 (750 מטר שחייה, 20 ק"מ אופניים, 5 ק"מ ריצה)
1. יונתן מלכא 1:03:51 שעה
2. אור ברגר 1:04:13 שעה
3. גיא כפתורי 1:05:12 שעה
1. גילי צוקרמן 1:17:15 שעה
2. יעל חסון 1:22:21 שעה (מקום 1 גיל 16-17)
3. גלית חסון 1:23:11 שעות


תמונות מקצה העילית


תמונות תחרות יום שישי – קבוצות גיל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג