שעיר לנצח: פטר סאגן משגע את עולם האופניים אחרי שלא גילח רגליים

אלוף העולם הסלובקי רכב בתחרות הראשונה שלו השנה עם רגליים שעירות, מה שהביא ללא מעט תגובות סוערות ופרשנויות שונות. לא מכובד או בשורה חדשה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פטר סאגאן רוכב אופניים סלובקי
פטר סאגאן רוכב אופניים סלובקי

כנראה שהגבר הישראלי הממוצע שלא נחשף לספורט הרכיבה על אופניים יחשוב באופן טבעי שמי שמגלח את רגליו הוא די משוגע. אבל כשמדובר בעולם הרכיבה המקצועני זה בדיוק להפך. יותר מזה, בעוד שלא מעט גברים דווקא נוטים להוריד שיער מהרגליים, רוכבים מקצוענים לא מעזים לרכוב עם רגליים שעירות, בטח לא בתחרויות. בדיוק בגלל זה פטר סאגן עורר מהומה גדולה. אחד הרוכבים הטובים בעולם כיום, ואלוף העולם במרוצי כביש, החליט שלא לגלח את הרגליים במרוץ פתיחת העונה שלו בסן לואיס שבארגנטינה. אמנם מאז הוא כבר הספיק להתחרות במקומות אחרים ולגלח את רגליו, אבל אין ספק שהמעשה שלו עשה הרבה רעש, ואפילו פתח מקום לכל מיני פרשנויות של מומחים.

פטר סאגאן רוכב אופניים סלובקי בטור דה פראנס 2015

עושה מה שהוא רוצה? פטר סאגאן | צילום: Rob Schleiffert

סאגן, שרוכב השנה עם החולצה בצבעי הקשת המיועדת לאלוף העולם, פתח את השנה בטור בארגנטינה, שבו השיג גם פודיום ראשון לעונה עם מיקום שני בקטע השני. אבל לא התוצאות עניינו את עולם הרכיבה, ובעיקר את אתר האינטרנט Cyclingtips שהקדיש מאמר ארוך לעובדה שהרוכב הסלובקי "העיז" להופיע לתחרות בארגנטינה עם רגליים לא מגולחות. "אי אפשר לחשוב על שום רוכב אחר שעשה דבר כזה", נכתב שם, והוסבר שכל רוכב אופניים מקצועי מגלח את הרגליים בגלל האווירודינמיות ובגלל העיסויים הרבים שעושים לרוכבים.

עוד כתבות אופניים בשוונג
וויגינס וקאבנדיש חזרו לשתף פעולה וזכו באליפות העולם 
ראיון עם שני בלוך, שעשתה צעד חשוב בדרך לריו 2016 
מה קרה לנבחרת הנשים בטור הבינלאומי בערד? 

ב-Cyclingtips ניסו לנתח מה גרם לסאגן לעשות משהו כל כך לא שגרתי, שהפתיע גם את מי שעוקב אחרי הקריירה של הרוכב הזה ויודע שהוא אוהב להיות "בלתי שגרתי" מדי פעם. דובר שם על אמונה טפלה, וגם על זה שהיה לו קר, אבל בסופו של דבר התאוריה ההגיונית ביותר היתה שמדובר בפטר סאגן והוא עושה מה שהוא רוצה.

הדיון סביב הנושא הזה עסק בשאלה האם סאגן מבזה את המקצוע כשהוא רוכב עם רגליים שעירות, או שאולי הוא מביא אתו טרנד חדש? חלק מההסברים שם אגב, עסקו בעובדה שכיום אפשר לראות רוכבים מקצוענים רבים עם זקן, ויש כאלה שטוענים שגם זה משהו שיכול להשפיע משמעותית על האווירודינמיות. בכל מקרה, מי שלא אהב את ה"אקט" הזה של פטר סאגאן היה רוכב העבר האירי האגדי, סטיבן רוש, שאמר עליו: "הוא לובש את חולצת אלוף העולם, יש עליו את האחריות לכבד את זה ולהיראות נקי וייצוגי".

פטר סאגאן רוכב אופניים סלובקי

השנה הוא עם חולצת אלוף העולם. פטר סאגן | צילום: Jérémy-Günther-Heinz Jähnick

לעומת זאת, רוכבי הווה וביניהם כמה ממתחריו של סאגן, דווקא אהבו את מה שהם ראו בטור סן לואיס. טיילור פיני האמריקאי אמר: "אני תומך שפטר סאגן שיעשה מה שהוא רוצה עם שיער הגוף שלו". פיל גיימון שהוא גם רוכב מקצוען וגם בלוגר כתב בעניין: "כנראה שזה אומר שברגע שהוא יגיע לזינוק עם הרגליים מגולחות, היריבים שלו יברחו בחזרה למלונות שלהם". כריסטוף רמון, צלם אופניים, הסביר את זה אולי טוב יותר מכולם כשאמר: "זה מוכיח שהוא ספורטאי אישי שמכתיב לעצמו את הכללים. הדבר הטיפשי הזה שנקרא רגליים שעירות זה טאבו באופניים, והוא מרגיש עם זה בטוח ובנוח. צריך לתת לו כבוד על זה, הוא סוג של בשורה בענף הרכיבה. תנו לי עוד ילדים רעים, עוד אישיויות. אני לא שם על הסנובים ועל החוקים שלהם, קדימה 'רגליים שעירות'".

אגב, סאגן הרגיע את כל ה"סנובים" השבוע בעמוד הפייסבוק שלו, כשהוא הודיע שבגלל ביטול קטע במרוץ טירנו-אדריאטיקו יש לו סוף סוף זמן לגלח את הרגליים. אגב, סאגן סיים השבוע במקום השני בדירוג הכללי בטור טירנו-אדריאטיקו שהשנה התקיימו בו 6 קטעים. מי שניצח היה גרג ואן אברמאט הבלגי.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אחת הגיב:

    הכתבה הזאת גורמת לי להתגעגע לכתבות של יאיר בן עמי. איפה הוא?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג