שי ראשוני: "מה שגלעד רותם עשה בשבילי זה פשוט דבר ענק, לרגע חשתי שאני עף"

כך מספר בראיון לשוונג שי ראשוני, איש הברזל שחלה במחלת ניוון השרירים ALS ומרותק לכיסא גלגלים ואתמול במרתון סמסונג ת"א גלעד רותם הסיע את כיסא הגלגלים שלו לאורך שני הקילומטרים האחרונים של המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע סיפרנו לכם על הסיפור האנושי של גלעד רותם איש הברזל הטוב ביותר בישראל אי פעם ושי ראשוני דמות מוכרת מאוד בקהילת ספורטאי הסבולת ואיש ברזל שחולה במחלת ניוון שירים ALS ומרותק לכיסא גלגלים. התכנית של השניים היתה שרותם ירוץ את המרתון ובשני הקילומטרים האחרונים ידחוף את כיסא הגלגלים של ראשוני עד לקו הסיום. רותם כאמור נרתם בשמחה לרעיון לרוץ עם ראשוני וזאת במטרה להעלות את המודעות למחלת ניוון השרירים ממנה הוא סובל.

73757.5

"כשרצים זה נחמד ויפה ואפילו חשוב, אבל חשוב בעייני לתת לזה עומק נוסף". רותם וראשוני לקראת קו הסיום | צילום: שוונג-תג

עוד כתבות ממרתון סמסונג ת"א
תוצאות המנצחים במרתון סמסונג תל אביב 2016
קיפרונו מנצח שוב; אלתרמן ראשון בין הישראלים וצ'מטאי עם קריטריון לריו
צ'מטאי פרצה בבכי בסיום: "אני רק רוצה לייצג את המדינה, אני מבטיחה שאעשה כמיטב יכולתי"

"הזדמנות להתחבר למעשה ראוי"

"החיבור בינינו התחיל מהודעה שפרסם שי ראשוני ובה הוא הודיע שהוא מחפש מישהו שידחוף את כיסא הגלגלים וירוץ עימו את הקילומטרים האחרונים", סיפר לי רותם אותו פגשתי דקות אחדות לאחר שסיים את המרתון, "אני לא תכננתי עד לפני שבוע לרוץ במרתון תל אביב, אבל כשקראתי את ההודעה של שי אמרתי לעצמי שזו הזדמנות להתחבר למעשה עם ערך". רותם מספר כי לו היה להם מספיק זמן להתאמן ולמעשה עקב לימודי הרפואה שלו, הוא מתאמן פחות ממה שהיה רוצה. "כשרצים זה נחמד ויפה ואפילו חשוב, אבל חשוב בעייני לתת לזה עומק נוסף". רותם וראשוני חצו את קו הסיום בתוצאה של 2:50:31 שע'.

גלעד רותם עם שי ראשוני אחרי סיום מרתון סמסונג תל אביב

גלעד רותם עם שי ראשוני אחרי סיום מרתון סמסונג תל אביב

ראשוני עושה הרושם מסכים עם הדברים שציין רותם, "ההתרגשות התחילה ברגע שהלבישו לי את חולצת "Life is good" וגאתה כשראיתי את המוני הרצים, חלקם זיהו אותי וקראו קריאות עידוד", הוא מספר, "גלעד הגיע לנקודת המפגש בדיוק של שעון שוויצרי. שאל מה מצבי, ניסיתי לסמן עם העיניים דרך משקפי השמש שבסדר, והופ יצאנו לדרך. חששתי מאלף בעיות טכניות שיקרו ולא אוכל לסמן לאף אחד. כמו כן המטפל שלי שאמור היה לרוץ לידינו ולהסתכל עלי נשאר הרחק מאחור. איך שיצאנו לדרך התפרק מסעד הראש שלי ונפל לאחור. הראש שלי הביט לשמיים ולא ראיתי כמעט כלום. בשלב מסוים גלעד עצר ושאל אם אני בסדר ואם לחכות למטפל או להמשיך. סימנתי כן עם הגבות כשכוונתי היתה 'המשך' וגלעד שעט לעבר שער הסיום חולף לאט ובזהירות על פני הבמפרים שהיו כמאתיים מטר לקראת הסיום ושוב מאיץ. סיימנו על 2:50:31 שע' וגלעד לא שכח להניף לי את הידיים למעלה בחציית השער. נתינה בלתי רגילה שאני מאוד מעריך. אני גם רוצה להודות לעפר שיטרית מכפיים שאיפשר את כל ההרפתקא הזו. לרגע חשתי שאני עף – זה היה כמו לחזור הביתה".

רותם שקבע את הזמן המהיר ביותר שלו בתחרות איש הברזל ברות, גרמניה, בתוצאה של 8:20 שע' והגיע במקום השביעי הכללי ומחזיק בתוצאת המסלול הטובה ביותר של ישראלי על מסלול תחרות איש הברזל ישראמן, הוא רץ תחרותי-איכותי, אשר לאורך השנים התאמן במקביל ללימודי הרפואה שלו. ראשוני, גם הוא אושיית טריאתלון ואיש ברזל, ובאמתחתו סיום ישראמן מלא בשנת 2011 בזמן של 12:19:17 שע' וחצי ישראמן 2010 בזמן של 6:14:27 שע'. השניים שמכירים מימי הישראמן, החליטו שעל מנת להעלות את המודעות למחלת ה-ALS ישלבו כוחות במרתון סמסונג ת"א 2016.

לפני המרתון שהתקיים היום, אמר ראשוני, "קשה להסביר מה זה בשבילי. אני חושב שלחיות. כשחליתי, הציעו לי חברים למשוך ולדחוף אותי באיירונמן, אבל זה נראה לי אידיוטי. 'מה אני שק תפוחי אדמה?', חשבתי לעצמי. אבל היום אני מרגיש אחרת. אולי כי היום בהרבה מובנים אני שק תפוחי אדמה… אבל ההתרגשות, האווירה, החוויה, יהיו שם ובשביל מה אנחנו חיים אם לא להתרגש?".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלכס הגיב:

    מרגש.
    שני אנשים מיוחדים, בדרכם, ומעוררי השראה.

  • אסנת כהן הגיב:

    שלום שי ראשוני
    שמי אסנת כהן אני מקיבוץ גזית ,בת 58 ואמא ל4 ילדים.
    מזה כשנה ורבע מתמודדת עם המחלה.
    אני קוראת דברים שנכתבו אודותיך,כתבות וכו ומקבלת כוחות.
    יותר מאשמח לקבל מייל שלך,כמובן אם מתאים.
    תודה גדולה
    אסנת

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג