שחר שגיב בעקבות ההישג ההיסטורי: "אולי בטוקיו 2020 נהיה כבר שני טריאתלטים ישראלים"

אחרי רון דרמון והקריטריון האולימפי, גם שחר שגיב חתם על הישג חסר תקדים עם מדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון. בראיון מיוחד לשוונג הוא מספר על השאיפות הבאות, ומה הפך אותו ואת החברים בנבחרת לכל כך רעבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב על הפודיום באליפות אירופה בטריאתלון
שחר שגיב על הפודיום באליפות אירופה בטריאתלון

מבחינת הטיימינג, ההישג של שחר שגיב באליפות אירופה עד גיל 23 הוא לא הכי מושלם בלשון המעטה. בכותרות העיתונים, מדליית ארד היסטורית באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון נבלעה לעומת ההישג של נבחרת ההתעמלות האומנותית באליפות אירופה שהתקיימה בארץ. ובכל זאת, אין ספק שבסוף השבוע האחרון משהו זז בטריאתלון הישראלי ובכלל בשנה האחרונה – טריאתלט ישראלי ראשון במשחקים האולימפיים, הישגים מצוינים של שחר שגיב שהוא התקווה לטוקיו 2020 וגם תוצאות מרשימות בזירה הבינלאומית של אחיו הצעיר, רן שגיב.

שחר שגיב על הפודיום באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון

הישג היסטורי לטריאתלון הישראלי. שחר שגיב (מימין) על הפודיום עם קסטרו הספרדי וצ'יטי האיטלקי | צילום: באדיבות שחר שגיב

כנראה שמי שהיה צופה בקרב המרשים על הפודיום שהתרחש בבורגס שבבולגריה ביום שבת, קרב שמאפיין מאוד את הטריאתלון, היה מתלהב הרבה יותר מאותו ביצוע של שחר שגיב בקטע הריצה ל-5 קילומטרים. בדיוק בשביל זה, יום אחרי שנחת בארץ, ביקשנו ממנו לתאר עבורנו מה בדיוק קרה בדרך לפודיום ההיסטורי. "באמצע הריצה היינו שישה. המסלול הורכב משתי הקפות שבכל אחת יש 1.25 ק"מ של ירידה ו-1.25 ק"מ של עלייה. בירידה השנייה של ההקפה השנייה מתחרה טורקי נשר ונותרנו חמישה. עשינו פרסה לכיוון העלייה וראיתי שכולם מחכים לפיניש. ידעתי שצריך להיזהר מאוד בכניסה לקראת שער הסיום כי כל טעות שם יכולה לעלות בפודיום. אז בעלייה האחרונה עברתי להוביל ולחצתי ממש חזק. ראיתי שנותרנו שלושה, ובישורת האחרונה השניים האחרים נתנו ספרינט שהיה לי קשה להדביק אותו. לפחות ראיתי שאני בפער טוב כדי לשמור על המקום השלישי וזה באמת נגמר צמוד, חמש שניות מהראשון ושלוש שניות מהשני". לשאלה האם הוא לקח כאן סוג של הימור עונה שגיב: "אני מאוד בטוח במה שעשיתי ואין לי שום חרטות על זה כי לא הייתי מוכן להפסיד את הפודיום".

עוד כתבות בנושא 
שחר שגיב זכה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 23 
שחר שגיב סיים 10 בגביע העולם בקליארי, רון דרמון סיים 16 
שחר שגיב ויובל גומא הם אלופי ישראל ל-2015

אין ספק שבשנה האחרונה שחר שגיב הוא הכוכב השני של הטריאתלון הישראלי יחד עם רון דרמון שעשה היסטוריה כשהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בריו. שגיב סיים במקום העשירי באליפות העולם האחרונה עד גיל 23, ובחודש מאי האחרון סיים במקום העשירי בתחרות גביע העולם בקליארי שבאיטליה, תחרות שבה השתתפו לא מעט טריאתלטים שנאבקו על מקום בדירוג למשחקים האולימפיים כולל רון דרמון שסיים שם במקום ה-16. באותה תחרות שגיב היה אחד הרצים המהירים ביותר וזה ללא ספק השיפור הגדול שלו בשנה האחרונה. "באותה תחרות היתה לי אפילו ריצה יותר טובה מזו שהיתה עכשיו בבורגס ואם הייתי מרגיש בטוח כמו שהרגשתי באיטליה הייתי יכול לנצח". אגב, את הריצה ל-5 קילומטרים באליפות אירופה בשבת סיים שגיב בזמן של 15:15 דקות (קצב 3:03 דקות לקילומטר).

מבחינתו של שחר שגיב הביצוע בתחרות בבורגס היה ברמה גבוהה יותר מהביצוע שלו באליפות העולם האחרונה שבה סיים עשירי: "הספרדי שניצח, דויד קסטרו, הוא סגן אלוף העולם עד גיל 23 והייתי רחוק ממנו בחמש שניות", הוא מזכיר. אין ספק שההישג הזה נתן לו המון ביטחון, כי אחרי מנוחה קצרה הוא ממשיך עונה מאוד אינטנסיבית. זה אומר שב-2 ביולי הוא יתחרה בפעם הראשונה בתחרות מסבב אליפות העולם במרחק אולימפי בשטוקהולם, שבדיה. שבועיים לאחר מכן הוא יתחרה בסבב אליפות העולם בהמבורג, גרמניה ואז יחזור למחנה אימונים כהכנה לאליפות העולם 2016 שתתקיים בספטמבר בקוזמל, מכסיקו. "עוד לא החלטתי אם אתחרה באליפות העולם לבוגרים או באליפות העולם עד גיל 23. נראה איך אני אתפקד בסבב העולמי. אם השחייה שלי תהיה מספיק טובה לפלוטון ראשון אז אתחרה בבוגרים ואם זה יהיה לפלוטון שני או שלישי אתחרה בעד גיל 23", אומר שגיב ומוסיף: "אני מאמין שאעלה עכשיו לאזור המקום ה-160 בעולם והמטרה שלי עד סוף השנה היא להגיע למקום ה-100".

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

"המטרה היא להגיע למקום ה-100 בעולם עד סוף השנה". שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

"זה הישג היסטורי ואני לא יודע איך למנף את זה מחוץ לקהילה"

מבחינת הטריאתלון הישראלי, ההישג המרגש בבורגס לא היה רק הפודיום של שגיב כי אם העובדה שלישראל היו שלושה טריאתלטים בין 21 הראשונים באליפות אירופה עד גיל 23 (איתמר אלסטר סיים 14, רון לוינסון 21). אפילו אימפריית טריאתלון כמו ספרד לא הצליחה להכניס שלושה טריאתלטים לטווח המקומות הזה, והנתון הזה מצביע על עומק יותר מרשים בנבחרת הנוכחית לעומת שנים קודמות. וזה ההסבר של שחר שגיב: "כל אחד רואה שהשני יכול וזה גורם לו להגיד שגם הוא יכול, וככה כולם מתאמנים יותר קשה. כל ההישגים האלה מדרבנים את כולם וזה גורם לעבודה קבוצתית ודרבון קבוצתי". לשאלה האם בעתיד הטריאתלטים הישראלים יעבדו אחד בשביל השני בתחרויות בינלאומיות עונה שגיב: "אני מקווה שנגיע לרמה קבוצתית שתאפשר לעשות את זה. בצרפת ובריטניה עושים את זה בוודאות וצריך לראות אם אנחנו יכולים לעשות את זה".

דבר אחד בטוח, גורם נוסף שעזר להתקדמות של הטריאתלטים הצעירים המובילים בארץ הוא ההצלחה של רון דרמון להגיע למשחקים האולימפיים בריו. דרמון יהיה הטריאתלט הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים, וממשיכי דרכו רק מברכים על כך. "אין ספק שזה מדרבן וזה גורם לי לחשוב שבטוקיו 2020 נהיה אפילו שני נציגים ישראלים. כל הקבוצה מתקדמת, וזה באמת מראה לי שאנחנו ברמות גבוהות", אומר שגיב.

אולי ההופעה האולימפית של דרמון, "תפיל את האסימון", ותזכיר לאנשים שחוץ מזה שזה ענף ספורט מרשים, הוא גם ענף אולימפי, ואנשים מחוץ לקהילת הטריאתלטים יתחילו לשים לב ולהעריך יותר את מה שקורה שם, לפחות מבחינת שחר שגיב. "בינתיים אני מרגיש שהתוצאה הזאת נשארת בקהילה של הטריאתלטים. הישג כזה הוא בהחלט היסטורי ואני לא יודע איך למנף את זה מחוץ לקהילה. ברגע שיצליחו להוציא את זה, זה יגיע ליותר אנשים ואני מניח שכך יהיו יותר ספורטאים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג