"שחיתות חסרת תקדים של הרוסים במשחקי לונדון 2012"

הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט פרסמה דו"ח שני בנושא המעורבות של הרשויות הרוסיות בסימום ספורטאים. הממצאים חמורים ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים
מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

הרבה דובר על השימוש בחומרים אסורים בקרב הספורטאים האולימפיים הרוסים, ובסוף השבוע נשפך עוד קצת שמן למדורה, כשפרופסור ריצ'רד מקלארן הקנדי שמונה על ידי הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט (WADA) פרסם דו"ח של 144 עמודים בנושא ההתנהלות של הממשלה הרוסית בנושא הסמים בספורט במדינה. הדו"ח הזה היה שני שלו, אחרי שהראשון כבר פורסם בקיץ האחרון.

מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

לא מפתיע, כן מרתיח | צילום: thinkstock

הכותרת של הדו"ח הזה מתייחסת למשחקים האולימפיים שהתקיימו ב-2012 בלונדון, ושם נכתב שהרוסים היו אחראים שם לשחיתות חסרת תקדים. הכוונה היתה שהממשלה ורשויות הספורט במדינה דאגו לכך שספורטאים בכירים ישתמשו בחומרים אסורים משפרי ביצועים, וגם עזרו להם לחמוק מבדיקות סמים. בנוסף, הדו"ח מציין שבין השנים 2011-2015, לא פחות מ-1,000 ספורטאים רוסים נהנו בצורה כזו או אחרת מהמעורבות של המדינה בשימוש של ספורטאים בחומרים אסורים.

עוד כתבות בנושא 
10 סיבות מצוינות לא לדעת בחומרים אסורים בספורט 
כריס פרום: "ספורטאים מנצלים לרעה אישורים מיוחדים לתרופות" 
כסף, סמים ושחיתויות אולימפיות

מקלארן אומר שבשנים האלו היה טיוח חסר תקדים, והגופים העיקריים שאותם הוא מאשים הם משרד הספורט הרוסי, רשויות אבטחה במדינה, ובעיקר הרשות הרוסית למניעת סמים בספורט שאותה הוא מאשים במתן קוקטייל "ניקוי חומרים" לספורטאים רוסים ערב יציאתם למשחקים האולימפיים בלונדון. בוועד האולימפי הבינלאומי התייחסו לדו"ח ואמרו שמדובר במתקפה על היושר של המשחקים האולימפיים. הם ציינו שהם יבדקו שוב את כל הדגימות של הספורטאים הרוסים ממשחקי לונדון 2012 וגם דגימות ממשחקי החורף שהתקיימו ב-2014 בסוצ'י.

מקלארן רמז שהדו"ח שלו הוא רק קצה הקרחון והוסיף: "בלתי אפשרי לדעת כמה זמן זה מתמשך וכמה רחוק אפשר להגיע. במשך שנים תחרויות בינלאומיות היו בלתי הוגנות בגלל הרוסים.  מה שידוע בינתיים לפי מקלארן הוא ש-15 מתוך 78 מדליסטים אולימפיים רוסים מלונדון 2012 היו מבין אלה שקיבלו את "קוקטייל השטיפה", ואגב 10 מהם כבר איבדו את המדליות האולימפיות שלהם. אגב, בלונדון 2012 המשלחת הרוסית זכתה בסך הכל ב-24 מדליות זהב, 26 כסף ו-32 ארד ובמהלך המשחקים עצמם אף ספורטאי רוסי לא נתפס על שימוש בחומרים אסורים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג