שחייה עם סנפירים

שחייה עם סנפירים. מדוע זה כה חשוב להתאמן עם סנפירים וכיצד נכון לעשות לבצע את האימונים. אורי סלע מביא את התשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שחייה עם סנפירים. מדוע זה כה חשוב להתאמן עם סנפירים וכיצד נכון לעשות לבצע את האימונים. אורי סלע מביא את התשובות

מאת:אורי סלע


למה צריך את זה? איזה סנפיר לקנות? איך להשתמש בסנפיר בצורה טובה? איך לא להתמכר?
למה סנפיר? בעקרון, בכדי להתקדם. לצערנו או לא, רובנו הולכים על כל כפות הרגליים ולא על קצות האצבעות ולכן אנחנו לא מורגלים לתנועת הפויינט בכף הרגל, פרט לרקדניות כמובן. שחייה עם סנפירים עוזרת לנו בהתקדמות. הסנפיר "מגדיל" את שטח הפנים של כף הרגל ומגביר את כח הדחיפה של הרגל, מחייב אותנו באופן טבעי לשחות במצב פוינט, וכך מסייע בהתקדמות. עבודה קבועה של הרגליים בפויינט מאריכה את שרירי של הרגליים, במיוחד את כף הרגל. שריר ארוך הוא גמיש יותר וצף יותר טוב במים, כל תנועה של הרגליים כאשר כף הרגל גמישה מקדמת אותנו יותר ולא מחמצנת לנו את הגוף. בנוסף, האלסטיות בכף הרגל יוצרת הליכה טובה וגמישה יותר, גם מחוץ למים.


אם כך, באיזה סנפיר לבחור? קצר (זומרס)? ברווז? סנפיר ארוך וקשה? סנפיר עם קרע באמצע? סנפירי צלילה?

אם אתם לא שחיינים מקצועיים, ששוחים לפחות 4 פעמים בשבוע ויותר, לא כדאי לשחות עם הזומרס והברווז אלא לשחות עם סנפיר גמיש יותר וארוך יותר על מנת ליצור תנועה טובה ולא לפצוע את כף הרגל או הגב. ככלל, כדאי ללכת על סנפירים גמישים על מנת ליצור אורך שריר ולשמור על המפרק, ובהדרגה ניתן לעבור לסנפיר קשה יותר ולחזק את תנועת הרגליים. ההמלצה שלי בהתחלה היא לבחור בין סנפיר גומי קשה אך גמיש כגון FINIS לבין DOLPHIN שהוא היום הסנפיר הגמיש ביותר.


יתרונות נוספים של הסנפירים:


1. הסנפיר עוזר מאוד בתרגילי סגנון. אנו רוצים לחשוב ולשפר את תנועת הידיים, בזכות הסנפיר מנטרלים את הקושי של הרגליים, מתקדמים ביתר בקלות וכך משפרים את התנועה.
2 תרגילי מהירות – פעמים רבות אנו רוצים לייצר מהירות גבוהה יותר ממה שאנו מסוגלים, הסנפיר מאפשר לנו להגיע למהירויות גבוהות ולהתאים את מהירות הידיים (לקצב גבוה מאוד).
לא כדאי להתמכר לאחר שיפור הסגנון באמצעות הסנפירים, מורידים אותם ומנסים לשמור על קצב המהירות שתרגלנו עם הסנפיר. [3] לילדים – איזון ואפילו שיפור הקואורדינציה על ידי עבודה עם סנפיר המשפיע על קבוצות שרירים שאיננו מורגלים אליהם ובכך משפר אלסטיות אף לאחר הורדת הסנפיר, מאפשר תנועות מורכבות עם הרגליים במים, וגם משפר גמישות מחוץ למים. אצל ילדים עד גיל 12 הקואורדינציה משתפרת מהר מאוד ותורמת לפעילות ספורטיבית יעילה ובכלל להתפתחות טובה יותר.
תרגילים שכדאי לעשות בכל אימון על מנת לשפר אורך שריר:



1.   8X25 צלילה בדולפין – המטרה היא הגמשת האגן ויצירת תנועה ארוכה של כף הרגל והרגליים בכלל.

2.   8X25 חתירה עם סנפירים – ללא תנועת רגליים וללא דחיפה חזקה מהקיר, נסו להגיע ל-12 תנועות בכל בריכה (ברגע שלא עובדים עם הרגליים ונותנים להן להיגרר, כל הגוף מתארך).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג