שוחים לזהב – אליפות אירופה בשחייה מאסטרס

לפני כמה ימים חזרו חברי נבחרת המסטרס של  ישראל מאליפות אירופה באוקראינה. חברי המשלחת היו בקטגוריות הגילאים שבין 30 ל- 88  וחזרו עם שלל מדליות ושיאים כמו שרק הם יודעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לפני כמה ימים חזרו חברי נבחרת המסטרס של  ישראל מאליפות אירופה באוקראינה. חברי המשלחת היו בקטגוריות הגילאים שבין 30 ל- 88  וחזרו עם שלל מדליות ושיאים כמו שרק הם יודעים

מאת:דניאל קציר

השחיינים הישראלים שבו מאוקראינה עם אין ספור מדליות, רובן כמובן מוזהבות – 25 מדליות זהב, 17 מדליות כסף ו- 9 מדליות ארד. כל זאת בנוסף ל-36 שיאי מאסטרס חדשים שקבעו השחיינים הישראלים. כיצד סוחבים כזו כמות של מדליות ארצה, זו כבר "תעלומה". הרמה הישראלית של שחייני המאסטרס זכתה לאין ספור מחמאות משאר השחיינים האירופים שנותרו חסרי אונים מול הכרישים הישראלים. "זו הייתה חוויה מהנה, חיובית ושונה מאוד", סיפרו החוזרים והשבים. 


ישראל – אימפריית שחייה חדשה בעולם המאסטרס (צילום: באדיבות רונדה ניסמן)

רונדה ניסמן הייתה בלי שמץ של ספק מצטיינת המשלחת. השחיינית החיפאית שבה הביתה עם 9 מדליות – 7 מזהב ו- 2 מכסף (קטגוריה 55-59). מלאת סיפוק ועדיין מתרגשת מהישגיה, סיפרה רונדה: "כבר שנים חיכיתי לייצג את מדינת ישראל באליפות אירופה או באליפות העולם. ההרגשה היתה מצוינת, היתה לי צמרמורת בכל הגוף מרוב התרגשות". רונדה כבשה את כל משחי החתירה וראתה רק זהב בעיניים. אבל זה כנראה לא הספיק. גם במשחה ל-3 ק"מ במימיו הפתוחים של הים השחור' החיפאית "גנבה" את הזהב. אחר כך הגיע תורן של 2 מוזהבות נוספות ממקצה השליחים המעורבים ו-2 כסופות השלימו את הסדרה מהשליחים של הנשים.

ניסמן, או בכינויה החדש מהאליפות "מייקל פלפס של עולם המאסטרס", שואפת תמיד למצוינות ופשוט מאוהבת בשחייה. השחיינית מודה בפה מלא' שאם התקנון היה מאפשר לשחות יותר, יתכן והייתה שוחה במקצים נוספים. המתחרה של ניסמן ב- 200 מ' חתירה אפילו הודתה לחיפאית, על כך שהחליטה לא להשתתף במקצה ונתנה לה הזדמנות לזכות בזהב. השחיינית החיפאית אינה מתכוונת לעצור באליפות אירופה. המטרה הגדולה שהציבה לעצמה "היא כמובן אליפות העולם ביוני 2012 באיטליה". גם משם היא רוצה לחזור "מעוטרת".
 
עוד אחד שהפגין את כישורי המים שלו היה גרשון שפע האגדי. שפע אשר התחרה בגילאי 65 עד 69 "הביא" את הזהב במשחה ל- 100 מ' חופשי עם תוצאה מעולה של 1.26 דקות. גם במרחק הכפול ל- 200 מ' שפע שלשל לכיסו מדלית זהב כשהוא מסיים בתוצאה של 3.14 דקות. את המוזהבת השלישית שפע הביא ממשחה המים הפתוחים. 


רונדה ניסמן – גבוה מעל כולם (צילום: באדיבות רונדה ניסמן)

השחיין/ כתב משה גרטל הוכיח את כישוריו המפורסמים במים, וזכה בזהב במשחה ה-800 חופשי כשהוא מקדים את השחיין השני ב-45 שניות. אך גם אחד כגרטל לא יסתפק במדליה אחת. בהמשך שחה הירושלמי למדליה נוספת ב- 400 מטר חופשי. גם ב-200 מ' הוכיח גרטל  כי אינו מסתפק במועט והוסיף זהב נוסף לצווארו.
  
בין הנשים בגילאי 60 עד 64 בלטה רונה יופה. יופה שחתה במרץ רב ל- 3 מדליות זהב במשחי הגב ל- 200 מ', 100 מ' ו- 50 מ'. צעירת הזוכות במדליות הזהב בקטגוריית גילאי 35 עד 39 היא עדינה פאור אשר השלימה "טריפל" מזהב ב- 50, ב- 100 וב- 200 גב. גם השחיין איגור קרבקוב "לא טמן ידו בצלחת" וזכה בתואר הנכבד של אלוף אירופה לגילאי 50 עד 54 במשחה ל-50 מטר גב, וב- 2 מדליות כסף במשחים ל- 50 מ' חתירה ו- 100 מטר גב.  גם במשחי הפרפר ל- 50 ו- 100 מ' הוכיח איגור את כי הוא יודע את העבודה כשזכה במדליות כסף. במשחה ה-100 מ' פרפר איגור אף קבע שיא גילאים.

השחיינית אסתר הולדשטיין, מקטגוריית הגילאים 60 עד 64, חזרה גם היא עם חופן מדליות אחרי שזכתה במדליית הארד ב-200 מ' מעורב, מדליית זהב ב-100 מ' חזה, מדליית ארד ב-200 מ' חופשי, ומדליית ארד ב-100 מ' חופשי. הקינוח הגיע ב- 50 מ' חופשי (מדלית כסף) ובמקצה השליחים 50×4 שם זכתה שוב במדלית הכסף ביחד עם רונה יופה, דורית לימור ורונדה ניסמן.


הדגל הישראלי – מתנופף לו ביציעים (צילום: רונדה ניסמן)

גילאי 35 עד 39 תרמו רבות להצלחת המשלחת הישראלית. השחיין רומן טיטינשניידר הוכתר כאלוף אירופה במים פתוחים למרחק של 3 ק"מ וכסגן אלוף אירופה ב-200 מ' פרפר. גם מיה שלזינגר הנמרצת, שהיתה באותה קטגוריית גיל, שחתה בהצלחה בים השחור וזכתה בתואר הנכסף של סגנית אלופת אירופה במים פתוחים.

השחיין זאב שבתאי הוכיח כי הגיל הוא רק מספר. הוא שחה בקטגורית גילאי 70 עד 74 וזכה במדליית כסף ב-100 מטר חזה ולאחר מכן הצליח להשלים את זכייתו במדלית כסף נוספת בשחיה חזה למרחק של 200 מ'. משמח במיוחד היה לראות את השחיין דן כרמל, אשר השתתף בקטגורית גילאי 80 עד  84 והוכיח שבכל גיל ספורטאי מוכשר יכול להצליח. דן זכה ב-2 מדליות כסף ב-100 ו-200 מ' חזה.

בגילאי 60 עד 64 זכה במדלית הכסף ב-50 מ' השחיין אלכס מוסקוביץגם השחיינית לאה ברנשטיין הוכיחה שהגיל אינו משפיע עליה כשזכתה בקטגורית הגיל של 65 עד 69 במדלית ארד ב-50 מטר פרפר. השחיין גיורא זילברברג היה יריב מוכשר ונמרץ בבריכה בקטגורית גילאי 70 עד 74. הוא זכה במדלית הארד במשחה ל-400 מ' חופשי.


משמאל – שלזינגר, שפע וניסמן  (צילום: באדיבות רונדה ניסמן)

המתחרה האחרון בין זוכי המדליות היה בקטגורית גילאי 75 עד 79 – ראובן ארבל, אשר שחה 200 מ' פרפר וזכה במדליית ארד. 

במשחה השליחים 50×4 חופשי קבוצת הגברים, שהיתה מורכבת מהשחיינים: משה גרטל, גרשון שפע, עדי פרג ואיגור קרבקוב – נצחה את המשחה וזכתה במדליית זהב.
במשחה השליחים 50×4 חופשי קבוצת הנשים, שהיתה מורכבת מהשחייניות: אסתר הולדשטיין, רונה יופה, דורית לימור ורונדה ניסמן – סיימה במקום השני זכתה במדליית כסף.
במשחה השליחים 50×4 מעורב Mixed קבוצת הגברים והנשים, שהיתה מורכבת מהשחיינים: גרשון שפע, אסתר הולדשטיין, איגור קרבקוב ורונדה ניסמן – נצחה את המשחה וזכתה במדליית זהב .
במשחה השליחים 50×4 חופשי Mixed קבוצת הגברים והנשים, שהיתה מורכבת מהשחיינים: אסתר הולדשטיין, משה גרטל, עדי פרג ורונדה ניסמן – נצחה את המשחה וזכתה במדליית זהב.
במשחה השליחים 50×4 מעורב קבוצת הגברים, שהיתה מורכבת מהשחיינים: גרשון שפע, אלכס מוסקוביץ, איגור קרבקוב ומשה גרבל – נצחה את המשחה וזכתה במדליית זהב.
במשחה השליחים 50×4 מעורב קבוצת הנשים, שהיתה מורכבת מהשחייניות: רונה יופה, אסתר הולדשטיין, רונדה ניסמן ודורית לימור – סיימו במקום השני וזכו במדליית כסף


דניאל קצירדניאל קציר 
מייסד מרכז השחיה easy swim
חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים 



קישורים: שוונגשחייה


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג