שוונג ומראות אימג' בנק מגישים: בכל זאת רכבנו למרות הכל

מרוצי הגרנד טור של הגדולים של ענף האופניים מתקיימים לעיתים בקור מקפיא, בסופות גשמים משתוללות ובשלג כבד. לפעמים הרוכבים יוצאים נשכרים מזה, לפעמים לא. הנה כמה מקרים שנחקקו בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוצי הגרנד טור של הגדולים של ענף האופניים מתקיימים לעיתים בקור מקפיא, בסופות גשמים משתוללות ובשלג כבד. לפעמים הרוכבים יוצאים נשכרים מזה, לפעמים לא. הנה כמה מקרים שנחקקו בהיסטוריה

מאת:מערכת שוונג ומערכת התוכן של מראות אימג' בנק


הטור דה פרנס (1.7.1955)
ה"טור דה פראנס" היוקרתי הוא כידוע מרוץ מקטעים, החוצה בחלקו את הרי האלפים והפירנאים. חלק מהמקטעים נודע לתהילה בזכות שיאים שנקבעו בהם, ואחרים התפרסמו בגלל קושי הטיפוס עליהם עקב תנאי מזג-האוויר הקשים – מה שהביא לעתים להקלות או לשינויים בתוואי המרוץ. כך, למשל, מרוץ 1955 (בתמונה) תוכנן להתחיל באזור Val d'Isère שבדרום צרפת, אך סופת שלגים שפרצה במקטע הביאה לקיצורו מ-190 ל-46 ק"מ בלבד, לשמחת המתמודדים.


צלם: Bert Hardy/Stringer – אימג'בנק, מראות אימג'

הג'ירו ד'איטליה (11.6.1956)
כשרוכב האופניים צ'ארלי גאול יצא ל"ג'ירו ד'איטליה" הנחשב, איש לא צפה שסיומו ייחרת בהיסטוריית המרוצים בעולם. יום ה-11 ביוני 1956 החל בסופות גשמים, אך כשהטמפרטורה ירדה למינוס 10 מעלות בשלג כבד, פרשו למעלה מ-60 רוכבים מהמרוץ. גאול לא פרש וניצח במרוץ, אך במחיר כבד: הלוכסמבורגי בן ה-24 הובל לבית-החולים תשוש וממוטט מקור, כשחליפת הרכיבה עדיין דבוקה לעורו. גאולה הוא הרוכב היחיד מלוכסבורג שרשם ניצחון בג'ירו ד'איליה ובטור דה פראנס עד שאנדי שלק קיבל את התואר של 2010, לאחר הפסילה של אלברטו קונטאדור. גאול ניצח בג'ירו פעמיים ובטור דה פראנס פעם אחת ונחשב למטפס הטהור הראשון שניצח גרנד טור. כינוי היה "המלאך של ההרים".


צלם : Keystone/Stringer – אימג'בנק, מראות אימג'

הג'ירו ד'איטליה (1.6.1965)
'צ'ימה קופי' היא הנקודה הגבוהה ביותר בה עובר ה"ג'ירו ד'איטליה" מדי שנה. היא נקראת על שמו של הרוכב האיטלקי פאוסטו קופי, שכונה "אלוף האלופים" וניצח במרוץ 5 פעמים. בנוסף היה קופי מל ההרים של הג'ירו 3 פעמים וניצח את הטור דה פראנס פעמיים. הוא עשה היסטוריה כשהיה הראשון לנצח את הג'ירו ואת הטור באותה השנה והוא עשה זאת פעמיים. פסגת ה"צ'ימה קופי" משתנה מדי שנה ונקבעת על הפסגה הגבוהה ביותר אותה חוצה הדבוקה באותה במהדורה השנתית של הג'ירו. הנקודה הגבוהה ביותר אי-פעם, 2,758 מטר, שנמצאת באחד מהרי האלפים, נחנכה בשנת 1965. רצה הגורל, ודווקא אז התחוללה שם מפולת שלגים. אבל לא אלמן איטליה: המסלול קוצר ב-800 מטר – וגרציאנו בטיסטיני, מנצח הטור דה פראנס 1960, ניצח.


צילום : Keystone/Stringer – אימג'בנק, מראות אימג'

20.12.2012


כתבה
זו נכתבה בשיתוף מחלקת התוכן של חברת אימג'בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת
לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם. 


www.imagebank.co.il
• התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק ראשון – כאן
• התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק שני כאן

פינת "השבוע לפני" בשיתוף אימג'בנקכאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג