שבת מתגלגלת || טיול סופ"ש למרחבי ציפורי

"סובב ציפי" הוא טיול מעגלי, שתוכנן עבור מי שנמצא באזור לשם ביקור בגן הלאומי ציפורי ומעוניין להרחיב את הכרותו עם הנופים סביב והוא מוצע גם כ"מסלול בית" זריז למי שגרים באזור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טיול אופניים אלי סט
טיול אופניים אלי סט

נקודת התחלה: מקיבוץ הסוללים גולשים אל הצומת, חוצים את כביש מס’ 79 ומדוושים לדרום-מזרח בדרך עפר מקבילה לכביש זה. עד מהרה פונים לצפון מזרח לדרך עפר העוקפת מאגרי טהור מים וממשיכה לרגלי ציפורי. לפני גבעות האלונים הסמוכות לכביש מס’ 77 פונים לדרום מזרח, עוקפים את הושעיה מצפון וממשיכים בואדי עד אזור התעשיה ציפורית ממנו מטפסים בטיפוס לא קל בכביש אל הכפר היפה משהד.

"סובב ציפי" הוא טיול מעגלי, שתוכנן עבור מי שנמצא באזור לשם ביקור בגן הלאומי ציפורי ומעוניין להרחיב את הכרותו עם הנופים סביב והוא מוצע גם כ"מסלול בית" זריז, למי שגרים באזור ובהם   (עם הקדשה אישית) דורית וצביקה אדיר, אילן סט ושי סט.

מונה ליזה של ציפורי

ליד המסגד פונים מערבה וגולשים בדרכי יער מסומשו"ת עד הכניסה לגן הלאומי ציפורי. גולשים בכביש הגישה לגן הלאומי, עד כביש הגישה למושב ציפורי, חוצים את כביש מס’ 79 לדרך עפר מקבילה, מדרום לו ובמורדה לאורך חלקו העליון של נחל ציפורי עד נקודת המוצא שם משלימים 23 ק"מ נעימים. כחמישית מהטיול על כבישים מה שלא פוגם בכיף.

מפרט טכני
אזור: הרי נצרת
נקודת מוצא: צומת הכניסה לקיבוץ הסוללים
מפות סימון שבילים: הגליל התחתון (מס’ 3)
עונה מומלצת: כל השנה
אורך מסלול: 23 ק"מ
רווח אנכי מירבי: 210 מטרים
רמת קושי: בינוני

איך מגיעים?
נוסעים לקיבוץ הסוללים, בכביש מס’ 79, בקטע שבין צומת המוביל לנצרת. חונים, מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולארי. חובשים קסדה ובשער הקיבוץ מאפסים את מד המרחק פה נקודת המוצא  .


מנקודת המוצא בנ.צ. 17292396, רום 180 מ’ מעל פני הים יוצאים לצפון-מזרח במורד כביש הכניסה לקיבוץ.
בק"מ 0.3 כביש מס’ 79. חוצים בזהירות, עוברים במעבר להולכי רגל בצידו של שער ופונים ימינה   (דרום מערב) במעלה דרך עפר מקבילה לכביש מס’ 79.


 בנ.צ. 17392392, רום 1200 מ’ מסעף ליד שלט כניסה לגן הלאומי ציפורי. פונים שמאלה (צפון-מזרח)  לדרך עפר.
בק"מ 1.8 מסעף טי לפני מאגר טהור מים. פונים שמאלה, עוקפים את המאגר ממערב, תוך הצמדות לגדרותיו.
בק"מ 2.9 מסעף. פונים שמאלה (צפון-מזרח) במורד דרך עפר.

לפני גבעה עם אלונים פונים ימינה לדרך סלולה

  
בנ.צ. 17642413, רום 170 מ’ מסעף. פונים ימינה (מזרח) לדרך סלולה.
בק"מ 6.8 כביש הגישה להושעיה. פונים בשוליו ימינה.
בק"מ 7.3 מסעף לפני הפיתול החד של הכביש. פונים שמאלה לדרך עפר בואדי, שמשמאלו מחנה צבא.
מדוושים לרגלי החורש שמימין.

לפני כרם זיתים חוצים את הואדי


בנ.צ. 17892401, רום 230 מ’ מסעף לפני כרם זיתים הנטוע בואדי. פה שימו לב להנחיה הבאה: פונים שמאלה, חוצים את הואדי, נכנסים לכרם הזיתים וממשיכים בשורה הצפונית של כרם הזיתים אפילו שבקושי מבחינים שיש פה דרך. אחרי הכרם הדרך נעשית ברורה, טובה ובעליה. עד מהרה חולפים על פני בית בודד.

במשהד

 


בנ.צ. 18012396, רום 280 מ’ כביש המחבר את א.ת. ציפורית עם הישוב משהד. פונים ימינה במעלה הכביש ומתמידים בעליה התלולה, לעבר המסגד.

עוברים מימין למסגד

 


בנ.צ. 18062382, רום 380 מ’ עוברים מימין למסגד ומיד אחריו מסעף. פונים ימינה (מערב) לרחוב מסומ"ש אדום ושביל ישראל. מיד אחרי הבית האחרון בצידו הימני (צפוני) של הרחוב נקודת תצפית משובחת על עמק נטופה. צופים ויוצאים מהכפר במורד הכביש (שמשמאלו גדר בטון ארוכה), על פי הסמו"ש האדום ושביל ישראל.
בק"מ 13.0 מסעף. פונים ימינה (צפון-מערב) לתוך חורש, במורד דרך עפר מסומש"ת אדום ושביל ישראל.
בק"מ 13.7 מסעף. פונים שמאלה (מערב) בהמשך הסמושי"ם הנ"ל, לדרך השומרת על קו גובה.


בנ.צ. 17782392, רום 260 מ’ תחילת כביש ליד שער הגן הלאומי ציפורי. ממשיכים ישר (דרום-מערב) בגלישת כיף במורד כביש הגישה לגן הלאומי.


בנ.צ. 17592377, רום 230 מ’ כביש הגישה למושב ציפורי. פונים עליו שמאלה (דרום).
בק"מ 17.8 מסעף. פונים ימינה (מערב) לכביש ישן ומשובש.
בק"מ 18.5 כביש מס’ 79. חוצים בזהירות אל דרך עפר מקבילה לכביש מס’ 79, לרגלי החורש, בחלקו העליון של נחל ציפורי ובו משק חקלאי, בוסתנים וחלקות שדה משובבי נפש.

ליד נחל ציפורי בוסתנים וחלקות שדה משובבי נפש

 


בנ.צ. 17442378, רום 200 מ’ מיד אחרי לול מסעף. פונים ימינה, נצמדים לגדר של המשק החקלאי  ודוהרים במורד.
בק"מ 21.4 מסעף דרכים לבנות. נכנסים לחורש מטפסים כמה מטרים ומתחברים לסינגל אספלט המוביל לצפון מערב, ולאורכו מתקנים חקלאיים עתיקים של חורבת שמשית הסמוכה.
בק"מ 22.6 יוצאים לחניון וממנו שמאלה
בק"מ 22.7 כביש הגישה לשמשית. פונים ימינה בשוליו.

הבחירה של ציפורי
בסוף הטיול אין דבר יותר טבעי מאשר לחזור לציפורי, לבקר בעתיקותיה (בין השאר להציץ בציפי) ולקנח בלקח היסטורי:

בתקופה הסוערת של בית ראשון ("הפועל מלכים" נגד "ביתר נביאים") ציפורי הייתה עיירה חסרת חשיבות. כשפרץ המרד הגדול נגד הרומאים ציפורי בחרה ב"שלום עכשיו". היא לא השתתפה במרד והפכה לעיר מרכזית ועשירה. המבקר בעתיקותיה יכול לראות וילות גדולות עם פסיפסים מרהיבים מקיר אל קיר, מזרקות, מרחצאות, תיאטרון…
מחד גיסא, יש האומרים שציפורי "מכרה את נשמתה בעבור נזיד עדשים", אבל מאידך, ציפורי הייתה לא רק עשירה, אלא גם מרכז של חיים יהודיים תוססים: שני בתי כנסת, משמרות כוהנים, סנהדרין
ומעל כל אלה ר’ יהודה הנשיא, שערך וחתם בציפורי את המשנה.

ועכשיו, יעלו נא החכמים בני זמננו ויאירו את עינינו: איפה היו החיים היהודיים התוססים האלה
ואיפה הייתה המשנה אילו החליטה ציפורי לקחת חלק במרד…

לחץ/י להגדלת המפה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג