שבוע התאוששות עם האלתרמנים

"מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו אוהבים (חייבים) לעבוד קשה. כל מה שהשגנו בחיים שלנו הושג בהרבה מאמץ ועבודה קשה. מי שמכיר אותנו עוד יותר טוב  יודע שעוד יותר קשה לנו לא להתאמן," האחים אלתרמן בגישה שונה להתאוששות ממאמץ באימונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו אוהבים (חייבים) לעבוד קשה. כל מה שהשגנו בחיים שלנו הושג בהרבה מאמץ ועבודה קשה. מי שמכיר אותנו עוד יותר טוב  יודע שעוד יותר קשה לנו לא להתאמן," האחים אלתרמן בגישה שונה להתאוששות ממאמץ באימונים

מאת:רן ודן אלתרמן


במשך הקריירה שלנו הורגלנו כל הזמן להתאמן (קשה), לרוב זה היה לטובתינו, אך לפעמים זה פגע בנו. השנה החלטנו לשנות מעט את שיטת האימונים וכשתכננו את התוכנית השנתית שלנו, החלטנו לחלק אותה למחזורים כך שכל מחזור יהיה מורכב מ-4 שבועות עבודה ושבוע הורדת עומס והתאוששות. מצאנו שלשבוע התאוששות יש מספר השפעות חיוביות.
 
מבחינה פיזיולוגית, השרירים, העצמות ומערכת העצבים מקבלים הזדמנות להתאושש. העומס שהגוף והמערכות נמצאות בו במהלך שבועות העומס מחזקות את הצורך הפיזיולוגי בהתאוששות. התאוששות מעייפות מתאפשרת כאשר מאגרי הגליקוגן והפוספט בשרירים מתחדשים, חומרי הפסולת מתפזרים ורמת הגלוקוז בדם עולה. במהלך שבוע אימונים שבו העומס נמוך מהרגיל למאגרי האנרגיה והדלק יש הזדמנות להתחדש. כמו כן, כאבים מוזרים שמופיעים במהלך תקופת אימונים אינטנסיבית מקבלים הזדמנות להחלים ולהעלם.

פן נוסף לשבוע התאוששות הוא חלוקת התוכנית לתקופות. שבוע קל יותר מאפשר הפרדה בין תקופות. במהלך שבוע ההתאוששות ניתן לבצע בדיקות רפואיות, טסטים, מדידות ובצורה כזו לבצע בקרה על ההתקדמות ולבדוק האם האימונים השיגו את המטרה שלהם. כמו כן, ניתן לבחון אילו מרכיבים הצלחנו לשפר ועל מה צריך להמשיך לעבוד בתקופה הבאה.

סיבה חשובה לא פחות היא הצד המנטאלי. במהלך תקופת אימונים אנחנו דוחים הרבה דברים בגלל האימונים. נקודות ציון בדרך, שידועות מראש, מאפשרות לנו להשלים פערים. בילויים משפחתיים, השלמת חומר בלימודים, תיקון דברים בבית ואפילו סתם לראות טלוויזיה עד מאוחר, מה שזה לא יהיה, זה מוציא אותנו מהשגרה האינטנסיבית של האימונים ומפנה זמן "לחיים נורמאליים". כמובן שיש ייסורי מצפון שלא מתאמנים וכשנוסעים במכונית ורואים מישהו רוכב בחוץ יש צביטה בלב. אבל כששבוע ההתאוששות מובנה בתוך התוכנית השנתית ומבינים שזה חייב להיות חלק מהתהליך זה רק מוסיף לרעב ומעלה את המוטיבציה.

ההשפעה החיובית שיש לשבוע התאוששות היא משמעותית לתוכנית השנתית. בין אם זה השפיע לנו על הגוף או על הנפש הרגשנו שזה הוסיף לתוכנית. בחיים צריך לדעת להוריד את הראש להיות חזקים ולהתאמן קשה, גם כשהעומס עולה. אבל חשוב גם לא פחות להרים מידי פעם את הראש, לקחת אוויר ולראות את הדרך שבה הולכים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג