שבוע אליפויות ישראל מתחיל בשבת

שבוע אליפויות ישראל יחל בשבת הקרובה עם אליפות ישראל הפתוחה בכביש לרוכבי מסטרס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שבוע אליפויות ישראל יחל בשבת הקרובה עם אליפות ישראל הפתוחה בכביש לרוכבי מסטרס

מאת:ירדן גזית


שבוע האליפויות מתרחב השנה והוא יכלול בנוסף לאליפות המסטרס, אליפות ישראל נגד השעון ואליפות ישראל עילית גם את אליפות ישראל לילדים שתתקיים ביום שישי הבא בפארק העירוני בעפולה.

האליפות לרוכבי המסטרס פתוחה לכל הרוכבים מעל גיל 18, למעט מקצה המסטרס פרו המוגבל לחברי מועדונים הרשומים באיגוד האופניים. המנצחים בכל הקטגוריות יקבלו את חולצת האלוף הלאומי, חולצה של חברת פאנקייר, אותה יזכו ללבוש בכל מרוצי הכביש באותה קטגוריה במהלך השנה הקרובה (שתסתיים יום לפני האליפות בשנה הבאה).

במקצה הפרו, גולת הכותרת של האליפות, יתמודדו כארבעים רוכבים על תואר אלוף ישראל. הרוכבים יגמאו 130 ק"מ בחמש הקפות של המסלול בן 26 הק"מ. המסלול מתחיל ומסתיים על כביש 35 מול מצודת יואב, אתר קרבות חשוב במלחמת העצמאות. מספר רוכבים בולטים בקטגוריה עברו לקטגוריית העילית על מנת להתמודד על תואר האלוף היוקרתי, אולם בין רוכבי הפרו נמנים מספר אלופי ישראל לשעבר בקטגוריית העילית, ביניהם אילן אידלסון וגל צחור (CCC), וכן אלוף השנה שעברה בקטגוריה אלעד ניסימוב (Team Orbea Recycles). בשנה שעברה סיים ניסימוב שני לאלוף העולם למסטרס פרדי קלר ההולנדי, והוכתר לאלוף בתור הישראלי הראשון שחצה את קו הסיום.


דבוקת המסטרס הישראלית (צילום: אייל דולין)


חמש הקפות ארוכות הסתיימו אז במאוץ  סיום המוני ומותח. תסריט כזה נראה סביר גם למרוץ של שבת הקרובה, אולם ישנם לא מעט רוכבים שיעשו כל שביכולתם על מנת למנוע אותו: נוסף לשתי הקבוצות שצוינו יש לשים לב גם ל-TACC המגיעה בהרכב חזק הכולל את ישראל חן ונני מעוז, ול-Israel Go Pro עם אייטור אזפיאזו ומיכאל בהר. גם רוכבים בודדים כמו ליאור ביטון (NCC) עשויים להפתיע.

חבריו של ביטון לקבוצת NCC אינם אנדרדוג אלא המועמדים לניצחון לניצחון, עד כמה שתחרות על מסלול מישורי ניתנת לחיזוי. ירין שריקר, ולדימיר ולקינסקי ודונטו גלנטוצ'י המייצגים את המועדון הנגבי מובילים את הליגה הלאומית בקטגוריות בוגרים 19-29, מסטרס 40+ ומסטרס 50+ בהתאמה, עם שתי תחרויות לסיום העונה (אליפות ישראל וקריטריום נס ציונה).

בקטגוריית מסטרס 70+ יתחרו הנרי אוחיון (X-Team), שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים ברומא בשנת 1960, וברלה יוגב (בשביל האופניים בגליל), מותיקי הרוכבים בארץ שהתגבר על פציעה בסיום העונה שעברה ויתמודד על תואר אלוף פעם נוספת.

הדבוקה הנשית תכלול כעשרים רוכבות, יותר מאשר בכל תחרות אחרת העונה.

האליפות מאורגנת על ידי איגוד האופניים במסגרת ליגת נביעות. בשבוע הבא יתקיימו כאמור שאר האליפויות:
אליפות ישראל נגד השעון לכל הקטגוריות ברמת הגולן ביום שלישי, ה-19 ביוני
אליפות ישראל לילדים בעפולה ביום שישי, ה-22 ביוני
אליפות ישראל לעילית, ג'וניורס, קדטים ואופני יד בחיפה ביום שבת, ה-23 ביוני
אליפות ישראל באופני הרים, קרוס קאנטרי אולימפי, תתקיים בקיבוץ משמר העמק ביום שישי, ה-20 ביולי ותחתום את עונת התחרויות 2012.


14.6.2012


ירדן גזית- רוכב עילית לשעבר. יו"ר וועדת התחרויות של איגוד האופניים הישראלי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג