שבועיים לאליפות אירופה באופני הרים 2010

כשני מיליון ₪ ותקופת הכנה בת שנתיים הושקעו בהכנה לקראת אליפות אירופה באופני הרים שתתקיים בחיפה. 400 רוכבים מרחבי העולם ומישראל צפויים להגיע לתחרות החשובה באירופה ובעולם, בכדי לצבור ניקוד לקראת אולימפיאדת לונדון 2012
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשני מיליון ₪ ותקופת הכנה בת שנתיים הושקעו בהכנה לקראת אליפות אירופה באופני הרים שתתקיים בחיפה. 400 רוכבים מרחבי העולם ומישראל צפויים להגיע לתחרות החשובה באירופה ובעולם, בכדי לצבור ניקוד לקראת אולימפיאדת לונדון 2012

מאת:מערכת שוונג


לראשונה, מארחת ישראל, את תחרות אופני ההרים הנחשבת לאחת החשובות בעולם מידי שנה, אליפות אירופה באופני הרים 2010. מלבד אליפות העולם לאופני הרים, נחשבת אליפות אירופה לדובדבן שבקצפת האליפויות שכן מיטב הרוכבים הינם אירופיים. התחרות מאורגנת על ידי איגוד האופניים בישראל בשיתוף עם עיריית חיפה.


אליפות אירופה נערכת במשך ארבעה ימים ברציפות וצפויים להשתתף בה כ- 400 רוכבי אופניים מרחבי אירופה וכן עשרות צופים וכן עיתונאים מקומיים וזרים. בתחרות משתתפים אלופי עולם ומתחרים ברמה מקצועית ואולימפית. התחרות מהווה את נקודת הפתיחה לתהליך צבירת ניקוד שיוביל לדירוג וקביעת המתמודדים באולימפיאדת לונדון 2012.

מסלול של 7.1 ק"מ וגובה מצטבר ל- 110 מטר

העיר חיפה נבחרה לארח את התחרות מתוך תפיסה של אתר המתאים לרכיבה הררית המשלבת נופים ייחודיים הצופים על הים ואתרים היסטוריים. כמו כן  העיר נמצאה מתאימה לארח את כמות האורחים שיגיעו לארץ לצפות ולהשתתף בתחרות. לקראת האליפות הכשירה עיריית חיפה, מסלול רכיבה ייחודי ברמה אולימפית אשר נבנה על ידי מומחים בתחום, בהשקעה כספית חסרת תקדים במושגים ישראלים ובינלאומיים. כשני מיליון שקל הושקעו כשנתיים של הכנות במהלך הבניה ביקרו צוותים של  איגוד האופניים האירופאי (וUEC) יחד עם שופטים בינלאומיים על מנת לבחון ולאשר את תוואי המסלול. המסלול הייחודי כולל אלמנטים טבעיים ומלאכותיים כמו גשרים מעץ ובטון, גינות סלעים, מדרונות טבעיים ומלאכותיים, מעברים בתוך סבך עצים ובתוך גזעי עצים, שטחי האצה ועוד.

המסלול יצא ממגרשי אבירם, מגרשי הכדור רגל, עולה לכרמל וחוזר במורדותיו, באזור נחל אזוב. אורך כל הקפה במסלול הינו 7.1 ק"מ וגובהו המצטבר הינו למעלה מ- 110 מטר בכל הקפה. הרוכבים יבצעו  בין 5 ל-9 הקפות, כאשר המספר הסופי יקבע על ידי שופטי התחרות.

למפת המסלול המלאה בשוונג-מאפ – לחצו כאן

איגוד האופניים רושם לעצמו הישג

היערכות התחרות בישראל נחשב להישג חשוב לאיגוד האופניים הישראלי בפרט ולענף האופניים הישראלי ככלל ועיקרו הוא הבעת האמון באיגוד האופניים הישראלי וברמתו המקצועית על ידי איגוד האופניים האירופאי-  UEC. הערכה היא כי אליפות אירופה תתרום לפיתוח תשתיות וקידום ספורטאים שישימו לעצמם למטרה לזכות במדליה בישראל. כמו כן, תעודד התחרות את ענף הספורט בקרב ילדים ובני נוער ישראלים.

אמיליו רויטמן, מנכ"ל איגוד האופניים בישראל אומר, "ישראל נמצאת היום במקום מכובד בדירוג הספורט שנחשב לאירופי (במקום 28 בקטגוריית נשים, ו-31 בקטגוריית גברים). אם זה יימשך כך, ישראל עשויה להביא רוכב ישראלי לאולימפיאדה הבאה בלונדון. איגוד האופניים עמל רבות על מנת לוודא שמסלול התחרות יספק אתגרים מגוונים, יעמוד בסטנדרטים בינלאומיים ויספק למתחרים מכל הארצות, חוויה מקצועית, מהנה ויוצאת דופן.

הנבחרת הישראלית מתכוננת לפודיום

נבחרת ישראל שתשתתף בתחרות כוללת מספר רוכבים בולטים בספורט התחרותי המקומי אשר צבירת נקודות באליפות, תקרב אותם לאפשרות להשתתף באולימפיאדת לונדון 2012.

שלומי חיימי – ההבטחה הישראלית הגדולה ביותר מזה 6 שנים. אלוף ישראל לבוגרים לשנת 2009 ובעל רקורד אירופאי מרשים ב-3 העונות החולפות. חיימי היה לראשון להגשים את החלום המקצועני בהצטרפותו לקבוצת רכיבה בשוויץ-SWISSPOWER . כיום הוא רוכב עם הקבוצה האיטלקית INFOTRE LEE COUGAN ומועמד לסיים בעשירייה הראשונה באליפות אירופה.

רותם ישי – הרוכב הבכיר של הנבחרת הישראלית. אלוף ישראל 7 שנים ברציפות המשתייך כיום לקבוצה האמריקאית המקצוענית JAMIS במסגרתה הוא מתחרה בסבב הגביע האמריקאי והקנדי. ישי משתייך לסגל נבחרת המכללות של פורט (לואיס מדוראנגו) באופני כביש, שם סיים בשנתיים האחרונות במקום הרביעי והחמישי  את אליפות המכללות ובעיקר חבר בסגל אופני ההרים. בתום עונת 2009 הוכתר רותם כאלוף ארה"ב למכללות.

ענבר רונן – אלופת ישראל 6 שנים ברצף, רונן היא הרוכבת הבכירה של סגל הנשים (37) ואמא, המדורגת במקום ה-70 בעולם.

דרור פקץ' – אחד מששת הרוכבים בעולם המשתייכים לסגל הקבוצה האמריקאית SUBARO GARY FISHER במסגרתה מתחרה פקץ בתחרויות ענק מסביב לעולם.

ד"ר עידית שוב – ממוקמת 114 בעולם ומקום השני בתחרות הרכיבה הבינלאומית בטורקיה בחודש מאי האחרון.

נגה כורם – הצלע השלישית והצעירה בנבחרת הנשים. כורם סיימה את אליפויות אירופה בגרמניה והגיעה למקום ה-18 באליפות העולם באיטליה ב-2008. בשנת 2009 סיימה את אליפות העולם בקנברה אוסטרליה, כשהיא מדורגת חמישית.

התחרות תתקיים לפי מקצים- גו'ניורס, U23 ועילית (בוגרים)
תכנית התחרות:

יום שלישי 6.7.: Team Realy   וטקס פתיחה.
יום רביעי 7.7.- גו'ניורס
יום חמישי 8.7 – U23
יום שישי 9.7.- עילית

כל הפרטים על התחרות – כולל ימים ושעות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג