רק בישראל? טריאתלטים שמייצגים את ישראל ייצאו לאליפות העולם על חשבונם

בשל המצוקה התקציבית בה שרוי איגוד הטריאתלון, הורים של 4 מבין 5 הספורטאים שייצגו את ישראל החודש באליפות העולם בשיקגו ישלמו את עלויות הנסיעה שמוערכות באלפי שקלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב טריאתלט ישראלי
שחר שגיב טריאתלט ישראלי

ב-18 בספטמבר תצא לדרך בשיקגו אליפות העולם בטריאתלון, אירוע השיא של הענף הזה שישתתפו בו הפעם חמישה נציגים מישראל. הטריאתלטים הם רון דרמון שמועמד להגיע למשחקים האולימפיים בריו ויתחרה בקטגוריית העילית, שחר שגיב ואיתמר אלסטר בקטגוריית הגיל עד 23, גל רובננקו בנערות ורן שגיב בנוער. המשותף לכולם פרט לרון דרמון המשתייך לסגל האולימפי לריו 2016 – הם או יותר נכון משפחותיהם ייאלצו לשאת בעלות הנסיעה המלאה בגלל מחסור בתקציב באיגוד הטריאתלון.

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

ככל שמתקדמים, זה הופך ליקר יותר. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

"אנחנו נמצאים בתקופת קיצוצים"

במצב מתוקן ספורטאים שמשיגים קריטריונים כדי לייצג את ישראל באליפויות עולם או אירופה, אמורים לקבל מימון מלא במיוחד כשמדובר בענף ספורט אולימפי. לדוגמה, גל רובננקו שסיימה את אליפות אירופה האחרונה לנערות במקום ה-16 היתה צריכה לזכות למימון מלא לנסיעה לפי קריטריונים שנקבעו מראש. בפועל, איגוד הטריאתלון החליט שלא להוציא בכלל כסף ליציאת המשלחת לשיקגו, ונסיעתו של דרמון ממומנת כאמור על ידי תקציב ההכנות האולימפיות.

"אנחנו נמצאים בתקופת קיצוצים כי איגוד הטריאתלון נמצא במצב של מצוקה תקציבית וזה נובע מקיצוץ של יותר מ-50 אחוז מתקציבי משרד הספורט בשנת 2015", מוסר בתגובה מנכ"ל איגוד הטריאתלון שי כרם, "חוץ מזה, גם לא הצלחנו לגייס בשנת 2015 ספונסרים כמו בשנה שלפני כן ותקציב הספורט ההישגי שלנו נפגע".

עוד כתבות בנושא
איתמר אלסטר סיים במקום ה-13 באליפות אירופה 
גל רובננקו סיימה במקום ה-16 באליפות אירופה 
איך הפכה משפחת שגיב לכל כך ספורטיבית? 

קצת לפני היציאה של הטריאתלטים לשיקגו, נאלצו ההורים שלהם לשלם את עלויות הנסיעה שמוערכות בכ-2,000 דולר לכל ספורטאי, או במקרה של ד"ר שמי שגיב כפול מזה, מאחר והוא אבא לשני טריאתלטים שיתחרו בשיקגו. להורים הוסבר שנקודת האור תהיה הנכונות של משרד הספורט לעזור במימון הנסיעה הזאת, ואם וכאשר זה יקרה זה יהיה בדיעבד, אחרי שאיגוד הטריאתלון יגיש להם את כל החשבוניות. "האיגוד לא יממן מכיסו את היציאה לאליפות העולם, אבל אנחנו עושים את כל המאמצים ומקווים להשיג פתרון כדי שיהיה מימון עקיף דרך משרד הספורט", מסביר כרם ומוסיף: "ההורים יוציאו את הכסף, אבל אנחנו מאוד מקווים שהם יקבלו בסופו של דבר את ההחזר".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ספורטאי עבר הגיב:

    מגדלים ספורטאי נוער מקימים מערך אימון עם קבוצות ופנימיות וכל זה, הספורטאים משקיעים את החיים שלהם וכולם חולמים שיצליחו להשיג קריטריון לאליפות עולם. אז כשעושים קריטריון, לא שולחים אותם בכלל?
    אז בשביל מה שפכו את כל הכספים בדרך. אם האיגוד היורד מהספורט ההישגי אז שיפסיק לזרוק כסף על זה. אם הוא משקיע בספורט ההישגי אז שלפחות ישלחו לאליפות עולם את מי שסוף סוף עשה קריטריון. משהו מוזר קורה. עכשיו הם שוב יאשימו אחרים?

  • מבועס הגיב:

    מצב רע. עם איגוד הטריאתלון אי אפשר לעבוד אבל שוונג אולי תעזרו?

  • אייל ברקוביץ הגיב:

    כן, טריאתלט מוכשר חייב להיות עשיר. כמה עולה קבוצת אימון, כמה עולה מנוי בריכה?. טריאתלון הוא בנחלט ספורט לעשירים.

  • ירדן הגיב:

    ממש לא רק בישראל.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג