רצו יותר מ-1,000 מייל כדי למחות נגד השימוש בנשק בארה"ב

אייזיאה וג'רמיה גודבי החליטו לעשות מעשה לאחר הטבח המזעזע בתיכון בפלורידה בפברואר. הם טסו לשם מקליפורניה כדי לרוץ ולרכוב כ-1,700 קילומטרים עד לצעדת המחאה בוושינגטון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האחים האמריקאים איזייאה וג'רמיה גודבי רגילים להשתמש ברגליים כדי לעורר מודעות. לפני 7 שנים הם חצו את ארצות הברית בריצה, יחד עם אביהם, כדי לעורר מודעות לאורח חיים בריא. בפברואר האחרון, הם הושפעו מאוד מהטבח המזעזע שהתרחש בבית ספר תיכון בפרקלנד שבפלורידה, שבו תלמיד בית הספר לשעבר ירה לכל עבר ורצח 17 בני אדם.

עוד כתבות בנושא 

מדוע אף אחד לא הצליח לסיים את המרוץ הקשה בעולם? 
האולטראיסט אריאל רוזנפלד בדרך לספרטתלון השלישי שלו
עשה 50 פעמים איש ברזל ב-50 ימים כדי לעורר מודעות להשמנת ילדים 

"צפינו בטלוויזיה בהורים ובניצולים וזה היה מאוד רגשי. הרגשנו את הכאב שלהם", סיפר איזייאה בן ה-27. השניים תכננו לטוס מביתם שבסקרמנטו לפלורידה שבצד השני של ארצות הברית, ואז הם גילו שכמה מהתלמידים מתכננים ב-24 במרץ צעדה בעיר הבירה וושינגטון כפעולת מחאה נגד האלימות והשימוש בכלי נשק. הם החליטו שהם רוצים להיות בצעדה הזאת, ובנוסף החליטו לטוס לפלורידה, ולרוץ משם עד לצעדה – מדובר במרחק של 1,060 מייל שהם כמעט 1,700 קילומטרים.

"אנחנו מאוד אוהבים את הפשטות של הריצה ואת זה שכל אחד יכול לעשות את זה ושבסך הכל צריך להתקדם צעד אחרי צעד. השתמשנו במטאפורה הזו לטובת המסר שרצינו להעביר, שכל צעד שאנחנו עושים מרחיק אותנו מהטרגדיה לכיוון הנכון", אמר איזייאה גודבי.

שני האחים יצאו בריצה מפרקלנד שבפלורידה ב-26 בפברואר כשהן נושאים אתם את כל הציוד לו נזקקו. ב-9 הימים הראשונים הם רצו בממוצע כ-50 קילומטרים ביום. כדי להשיג את המטרה הם היו צריכים לרוץ כ-65 קילומטרים ביום ולכן אחרי 9 ימים הם רכשו בדרך זוג אופניים וחלקו אותו, בכל פעם אחד מהם רץ והשני רכב.

הם התקדמו בממוצע כ-80 קילומטרים ביום, למרות שבאחד הימים אייזיאה נפגע ממכונית תוך כדי רכיבה, אבל בחר להמשיך במסע לוושינגטון למרות הכאבים. ובכל זאת, התקרית הזאת האטה אותם כך שבסופו של דבר הם רכשו זוג אופניים נוסף כדי להשלים את הפיגור, והצליחו להגיע לוושינגטון בבוקר הצעדה.

"בכל פעם שהיה לנו קשה, חשבנו על התלמידים ועל 17 הנרצחים ואמרנו לעצמנו שלא משנה מהו הכאב שאנחנו מרגישים, העיקר שאנחנו מרגישים משהו וזה מזלנו", אמר אייזיאה. בוושינגטון הם נפגשו עם תלמידי בית הספר בפלורידה ועם חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס שבעצמה נפגעה בתקרית ירי לפני 7 שנים באריזונה.

צעדת המחאה של תושבי פרקלנד | צילום: rmackman

האחים גודבי מתכוונים להמשיך ולהשתמש בסבולת לב-ריאה שלהם כדי לקדם עניינים שהם מוצאים כחשובים בארצות הברית. "הרעיון הבא שלנו הוא לשכנע יותר אנשים בארצות הברית להצביע בבחירות", אמר ג'רמייה והוסיף: "אם אצטרך לרכוב או לרוץ לכל בית או בית עסק כדי להגיע ליותר אנשים אני אעשה את זה. יותר מיילים שווים יותר קולות".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג