רן שילון

קשה להיות טריאתלט בישראל ולא להכיר את שמותיהם של רן שילון ומועדנו אנדיור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קשה להיות טריאתלט בישראל ולא להכיר את שמותיהם של רן שילון ומועדנו אנדיור

מאת:יאיר בן עמי


מעטים בענפי הספורט האתגרי והסיבולת לא שמעו על רן שילון התופעה, הספורטאי, המאמן, בעל עסק גדול במושגים המקומיים ובעל קשרים בעולם. בפעם הראשונה בה הבנתי כי רן שילון הוא תופעה הייתה לפני כחמש שנים. הגעתי אז לחתונה, בצפןן הכי רחוק של ישראל, פגשתי שם את רן שילון והתפתחה שיחה בנינו, כשבמהלכה הוא סיפר לי כי בבוקר הוא יטפס לחרמון. השבתי לו כי חבל שלא התארגנתי עם אופניים כי הייתי שמח להצטרף ואז הוא אמר לי "אני מטפס בריצה". לקח לי עוד כמה דקות וכוס יין נוספת לעכל את מה שהוא אמר ועוד חמש שנים עד שהגעתי לראיון מולו כדי להבין עד כמה האיש והתופעה לא מאמין בחלומות אלא בלחשוב, לתכנן ולבצע כדי להשיגם.

את הטריאתלון גילה שילון במקרה ובאמצעות חבר שגילה לו על העולם הזה. זה קרה בעת שהוא חי בארה"ב. יום אחד החבר ראה אותו, בחנייה של הסופר השכונתי, כשהאופניים על גג המכונית והזמין אותו לרכב יחד. לאחר שבועיים נוספים, אותו חבר, הציעה לו להתאמן יחד לתחרות חצי איש הברזל. רן בחר מאמן ואחרי שלושה חודשים זינק לחצי איש הברזל בסקרמנט (פלורידה) כדי לחוות אירוע שבמהלכו הוא נשבע שלא לעשות לעולם עוד את התחרות "המזעזעת" הזו, כדבריו. אך במהלך שמונה שעות הנהיגה הביתה היה לו מספיק זמן להרהר שוב. במהלך הנסיעה גמלה בו המחשבה לא רק לחזור שוב ל"זירת הפשע" אלא לתכנן את ההשתתפות בתחרות איש הברזל הראשונה שלו ואותה הוא אכן השלים שנה לאחר מכן.


רן שילון ב"ישראמןנגב" 2009


שילון היה אז ב-2002 מנהל בחברת היי-טק. הוא החליט לעזוב את העבודה והתחיל לחפש את עצמו. החברים מסביב מצאו אותו הרבה יותר מהר וביקשו שיאמן אותם מכיוון שהתפטר מהעבודה ואין לו תירוצים של ממש מדוע לא לעשות זאת. לשילון הייתה תעודת מאמן (שרכש בזכות לימודים בעת שהותו בארה"ב) ובאמת לא היו לו תירוצים. לאחר שבועיים, בהם אכן אימן כמה חברים, הוא הבין כי הם מצאו אותו לעצמו ולעצמם. מאז הוא שב לישראל ולא מפסיק לפרוץ גבולות עם חברת אנדיור שהקים במו ידיו הוא התחרה בתחרויות רבות ויש לו רשימת שיאים מרשימה הכוללת טריאתלון במרחק האולימפי בזמן של 2:06 שעות, חצי איש הברזל בזמן 4:43 שעות, איש הברזל ב- 10:03 שעות (זמן קצר מאוד לאחר שקרע שריר ביד), מרתון ב- 2:49 שעות ועשרה ק"מ ריצה בפחות מ- 35 דקות.

הניצחון שהוא אוהב להיזכר בו במיוחד, היה רק לפני שלוש שנים, כשניצח במה שהוא מכנה "מקצה הזקנים" בטריאתלון תל אביב. המקצה שלו הוזנק ראשון עוד לפני העילית והוא הצליח להגיע ראשון גם לקו הסיום והמילים שלו הן: "אני זוכר את הישורת האחרונה והקהל הרב חוויה גדולה". שילון לא הסתפק בהיותו ספורטאי, מאמן ואיש בעל מועדון ספורט.  ובשנת 2008 הוא פנה אליו חבר שעבד בחברה שחיפשה שותף אסטרטגי לטובת פיתוח קו מוצרי תזונה לספורטאים. שילון עצמו מעיד כי הייתה זו הזדמנות שתמיד חשב עליה "לא היה צריך לכופף לי את ידי. תמיד האמנתי שמשהו חסר ולא נכון במוצרים המגיעים לארץ. למעשה, כל איירונמן, עד הישראמן 2009, בו התחלתי להשתמש במוצרים שלנו, התאפיין עבורי בהקאות, שרירים תפוסים ונפילות אנרגיה. ההזדמנות לעשות דברים כמו שאני מאמין הייתה נפלאה". אכן לפני שנתיים יצאו המוצרים לשוק אך לא לפני תקופת ניסיון בה הוא היה הגיע לאימוני המועדון שלו עם ג'לים לניסיון שהותירו כמה זיכרונות משעשעים: "אני לא חושב שיישכחו לי את הג'ל בטעם מרק עוף". גם לשנה הבאה, מבטיח שילון, כמה הפתעות בקו המוצרים של החברה.


רן שילון ב"ישראמןנגב" 2009


כששאלתי את שילון אם הוא קודם ספורטאי, מאמן או איש עסקים הוא ציין כי קודם כל הוא איש משפחה. שילון נשוי לטלי ויש להם שני ילדים שקשה היה להבין לו לא היו ספורטאים בעצמם. אור, בנו הבכור (22), ירוץ עימו את המרתון הקרוב בטבריה כששילון יהיה מכתיב הקצב של רצי ה- 3:15 שעות "אור החליט לרוץ לאט את המרתון הראשון שלו" סיפר שילון. הבת, שי, (20) התגייסה כספורטאית פעילה לצבא לאחר שהייתה שחיינית מצטיינת אך במהלך השירות החליטה לבצע את מה שמכונה במקומותינו "הגדלת ראש" וכיום היא קצינה בצה"ל.
על פי עדותו הוא למד לחיות עם תקופות החיים התנודתיות שלו. לעיתים הוא יותר מאמן ולעיתים יותר ספורטאי וכל זה במקביל להפיכתו ההדרגתית לאיש עסקים.
כששאלתי את שילון כמה ספורטאים הוא הביא לאיש הברזל הוא מציין כי אנדיור מכינה ספורטאים לכל ענפי הסבולת וכאלו היו כבר כמה אלפים. לאיש הברזל הוא מעריך שהגיעו, דרך אנדיור. לתחרות ישראמןנגב שתיערך בינואר יגיעו כתשעים ספורטאים של המועדון. אחרי כל מה שלמדתי על רן שילון חשבתי כי יש לי שתי שאלות ממש טובות אז שלפתי אותן רק כדי להבין שהייתי צריך להבין ן את התשובות בעצמי.
מה החלום הכי גדול שהגשמת?  זה קל. אני חי אותו כל יום.
ומה החלום שעוד לא הגשמת?  אין באמת כזה. אני מאמין שיש אנשים שחולמים ויש כאלה שעושים ומגשימים חלומות.
יש עוד המון דברים שאני רוצה להספיק לעשות בחיים, אם כספורטאי, אם כמאמן ואם כאיש עסקים. אני מגשים אותם אחד אחד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג