המדריך לספורטאי הקמצן

טריאתלון זה עסק יקר, כידוע, אבל רן אפק מנסה להעשיר אתכם, המתחילים, בכמה טיפים חשובים בטרם תיקלעו לחובות ותיאלצו להסתפק במרוץ התחתונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רן אפק טריאתלון

אחרי שהתאמנת מספיק ואפילו השתתפת בכמה תחרויות, החלטת גם להיראות בעניין ולשדרג את אופני הראלי גראנד פרי 10 הילוכים שקיבלת מדוד שלך שקיבל אותם כמתנת בר מצווה שלו, להחליף את מכנסי ההתעמלות הירוקות מהצבא ששימשו עד כה לריצות ואפילו לנטוש את הביקיני, שכמעט ונפל במשחה האחרון – הגיע הזמן לעבור לציוד ספורט מקצועי. שמת פעמיך לעבר חנות הספורט הקרובה לביתך וגילית למרבה ההפתעה כי עוד לפני שספורט יחטב את גופך, מחירי הביגוד האופנתי של הספורט והציוד החדש, יקטינו ויצרו את תכולת הארנק שלך באופן משמעותי. לשם כך בדיוק נכתב המדריך הזה.

בדרך לבלאק פריידיי? | צילומים: thinkstock

בדרך לבלאק פריידיי? | צילומים: thinkstock

האופציות הקיימות בפני הספורטאי השואף להתהדר בציוד ספורט מקצועי הן טובות היום לאין שיעור לעומת מה שהיה בעבר. פעם היו בארץ רק חנויות ציוד ספורט מועטות, ורכישתו היתה משולה ללקיחת משכנתה. בין הספורטאים, מפה לאוזן היו מתגנבות השמועות על חייט אומן בשם פאביאן, שהיה גם ספורטאי וגם היה תופר בגדים מחומר מנדף זיעה במיוחד לספורטאים במחיר סביר. כך היינו מגיעים לביתו שברמת גן ומצטיידים בבגדי רכיבה או בחולצות ריצה ויוצאים מרוצים.

כאמור היום המצב השתפר בהרבה, אך אין להשוות עדיין את המצב לחו"ל. כמו בכל שוק מוצרי הצריכה בארץ, גם בנושא ביגוד הספורט וציודו אין אצלנו ממש תחרות חופשית. בארץ שולטים מספר מצומצם של יבואנים, אשר מוכרים את המותגים שלהם ב"בלעדיות", במחיר שאינו שווה לכל נפש. אמנם יש לנו יצרנים/יבואנים ישראלים טובים וזולים כמו פאנקייר או gmjersey, אבל למרבית השוק, חו"ל והאינטרנט מעולם לא היו קרובים יותר וזמינים יותר. דווקא המחיר ברכישת זוג אופניים חדשים בארץ יהיה דומה עד זהה למחיר שלהן בחו"ל, אבל כאשר תבקשו להוסיף, לשדרג או לרכוש ציוד היקפי, המחירים יהפכו להרבה פחות אטרקטיביים.

הנחות
ראשית נבדוק מה מניבה לנו הארץ בהנחות. אז כמובן שיש את חנויות המותגים, חנויות האופניים, הרשתות והחנויות המתמחות אשר לעתים יש להם פינת עודפים, פינת המבצעים, מבצעי סוף שנה וסניפי עודפים. שם נתחיל לסרוק את האופציות, אולם יש לזכור ששם המבחר קטן, המידות מצומצמות ובדרך כלל הציוד אינו מהשנה האחרונה. צריך להיזהר כשרוכשים ציוד וביגוד ספורט ברשתות כלליות שאינן מתמחות בספורט, שכן לעתים מה שכתוב עליו שהוא בד מנדף זיעה, לפעמים, הוא סתם כינוי שיווקי לבד סינטטי ואטום, שאינו עשוי מכותנה. כדאי גם לבדוק את החנויות באילת, שם חנויות הבוטיק מתחרות ברשתות שמחויבות לקזז את המע"מ. לבסוף יש הנחות משמעותיות גם באירועי ספורט באקספו. לא להתבייש, ואם אין שם את המידה או המוצר שאתם רוצים, רצוי ואפשר להוציא מהמוכר הבטחה לאותו המחיר כשתגיעו לחנות הרשמית והיקרה.

לדהור אל מבצעי סוף השנה

לדהור אל מבצעי סוף השנה

קומבינות
למתקדמים, וכמיטב מסורת ישראל, נעבור לקומבינות. הצטרפות למרבית קבוצות האימונים מקנה כ-30% ממחיר המחירון של מותגים, שהקבוצה תפרה איתם עסקה. המחפשים המתקדמים והנועזים יותר יצרו קשר עם המאמן או הספורטאי המקצועי, שהרי אלו זוכים להנחות מפליגות וחלקם כמובילי דעה, מקבלים ציוד ספורט בחינם מהספונסרים שעליהם הם ממליצים.

עוד כתבות בנושא:
מבחן שוונג | קו המשווה: מבחן השוואתי בין 6 חליפות טריאתלון למתחילים
לקראת טריאתלון ישראמן צפון: טיפים חשובים לטריאתלון
מציאות נושכת: טריאתלון תל אביב כמראה לתרבות הספורט הישראלי

יד שנייה
כל עוד מדובר על ציוד ספורט ופחות על ביגוד ספורט, מומלץ לשקול גם אופציה של ציוד משומש במצב טוב. ניתן לרכוש אופניים יד שנייה בחנויות אופניים, וכל מגוון הציוד שקיים לספורט בלוחות יד שניה כגון "הרים", "גרופי" או "יד 2". בפייסבוק הוקם פורום "יד שניה אופני כביש ונג"ש" ללא מטרות רווח, שהוא מכיל מגוון אינסופי לרוכבי הכביש ונג"ש. טווח המחירים בו נע בין זול עד כדי גיחוך לבין יקר יותר מהחנות, תלוי במוכר ובכשרונו. אני אישית קצת נחרד מלקנות ביגוד יד שנייה ממישהו שכבר לבש אותו, אפילו אם זה רק פעם אחת, וגם קסדה לאופניים או משקפי שחיה נכללים בקטע הזה. בהקשר הזה, לרכוש נעלי ריצה משומשות, אסור בתכלית האיסור, שכן כבר לאחר שימוש קצר הנעל מקבלת את צורת הרגל של המשתמש הקודם וכן האלסטיות שלה נפגמת. אם ביקשתם להפצע, הרי לכם מתכון בטוח לכך.

לא לשכוח להשוות מחירים

לא לשכוח להשוות מחירים

חו"ל
לפעמים נדמה שבחו"ל הכל יותר זול. זה לא בהכרח כך ויש להשוות מחירים. מה שכן, לעתים המחירים ממש נמוכים לפריטים מסוימים ולא זולים כלל וכלל לפריטים אחרים בחנות. על פי רוב בחו"ל, מחירי דגמי נעלי הריצה הישנים ואפילו של שנה שעברה, נמוכים בצורה משמעותית ממחירי הדגמים האחרונים החדשים (שעדיין יותר זולים מבארץ). היבואנים בארץ יודעים כי השינויים בטכנולוגיה של הנעל בין שנה לשנה בדרך כלל זניחים ולכן אינם נוטים להוריד את מחירי דגמי נעלי הריצה משנים עברו, דבר שאינו קורה בחו"ל. כך למשל נעלי ריצה של מותג מסוים, שעולים לדגם מספר 14 כ- 140$, יכולים לעלות 50–60 $ לדגם 13 או 12 של אותו מותג, שיצא רק בשנה שעברה. החלום הרטוב של כל ספורטאי השוהה בחו"ל הוא הרשת של הספורט שנקראת דקטלון (ויאללה שמישהו יביא אותה כבר לארץ), שם ניתן למצוא כמעט את כל מה שאפשר לחלום עליו בקשר לביגוד וציוד ספורט במחירים כה נמוכים, שתבקשו לארוז את כל החנות ולקחת ישר לארץ.

אילת ועלי אקספרס

אילת ועלי אקספרס

אינטרנט
בעת החיפוש בגוגל באנגלית של הפריט המבוקש עולים אתרים רבים. גם אתרי ענקי המסחר העולמיים כמו אי-ביי או אמזון מציעים ציוד וביגוד ספורט במגוון איכויות ומחירים. יש לבדוק את עלות המשלוח לארץ שכן זו עלולה להיות גבוהה יותר מעלות המוצר, דבר שלעיתים הופך את כל העסקה ללא כדאית. לשם כך קמו אתרי תיווך ישראלים שמציעים לכם לא רק משלוח ישיר לביתכם, אלא גם עמילות מכס, שחרור המוצר ומשלוח עד פתח הבית.

מול כל שלל האופציות האינטרנטיות, אתרי DX ועלי אקספרס הסיניים קרעו את השוק. היום כמעט הכל מיוצר בסין והם מייצרים דברים הנחזים להיות חיקויים במחירים מגוחכים וללא דמי משלוח. בבגדים הם כמעט זהים באיכותם למותג המקור (אך לעיתים ממש זבל). יש לשים דגש מיוחד למידות ולא תמיד זה יעזור. כבר קרה שהוזמנה מידה XL והגיעה מידה S או אפילו הגיע המוצר כשכתוב עליו XL אבל הוא יהיה במידה S. אולם, המחיר הנמוך שווה את הסיכון. בהקשר הזה יש לציין לטובה את שירות הלקוחות של עלי אקספרס ובקרת האיכות שלו שניזונה מפידבק של הרוכשים, והמיועדת למנוע הישנות דברים כאלה.

עלי באבא, האח הסיטונאי של עלי אקספרס, הונפקה בבוסה האמריקאית לאחרונה במחיר שיא והיא מקשרת יצרנים סיניים אל סיטונאים בכל העולם ובכל תחום שתרצו. מקום מצוין לתכנן ולייבא בגדים בעיצוב אישי לקבוצת האימונים שלכם. האח הקטן, עלי אקספרס, מוכר לצרכנים הכל כמעט בחינם, כולל גם שלדות אופניים וגלגלי קרבון בשמות של מותגים מוכרים. לא הכל באיכות ירודה. אני קניתי גלגלי קרבון לאופני הכביש שלי ברבע מחיר ממחיר היצרן שנראים מצוין, ולמרות שניבאו לי התרסקות וכשל מוצר במהלך 4 רכיבות, אני עדיין חי ורוכב על גלגלי קרבון מקסימים, אבל על כך בכתבה נפרדת.

מכירים עוד אפשרויות לחסוך? כתבו לי בתגובות.


רן אפק | מאמן מטעם איגוד מאמני הספורט המקצועני האמריקאי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ארז הגיב:

    הייתי משנה את הכותרת ל
    המדריך לספורטאי החסכן
    או
    איך לעשות ספורט בלי לפשוט את הרגל.
    המילה קמצן מקוממת

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג