רכיבה עם ילדים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:סער גלוון

&nbsp

כל הורה החובב רכיבה על אופניים ממתין בקוצר רוח לרגע בו ילדיו יוכלו להתחיל לרכב. המחשבה לצאת יחד לשטח ולרכב מפתה מתמיד. סער גלוון הגיע לרגע המיוחד הזה ומאז עבר יחד עם משפחתו מספר רכיבות מהנות מלוות בלקחים חשובים



מי לא חולם על היום בו יוכל לצרף לרכיבה את הילדים שלו? כמו כל אבא גאה גם אני חיכיתי ליום הזה, וסוף סוף הוא הגיע! מאז אותו היום כבר עברנו מספר רכיבות לא מבוטל ביחד ובהנאה רבה, ולמדנו מספר לקחים לא מבוטל. לא כולם בדרך הקלה. אני רוצה לשתף אתכם ואתכן במספר דברים שיכולים לעזור ולהפוך את החוויה הקסומה הזאת לבטוחה וכייפית לכל המשתתפים.

טוב, אז זה התחיל מזאטוטה נלהבת לרכב שלא מבינה למה אבא לא לוקח אותה עימו לטיולי מדבר ארוכים עם החברים שלו. מבחינתה, היא יודעת לרכב, עדיין לומדת, אבל ככה זה כל החיים לא? יש לה קסדה ואבא איתה, מה כבר יכול להיות? אז זהו, אנחנו חייבים לזכור שהזאטוטים שלנו לא מודעים לכל גורמי הסיכון כמונו ולכן יש לנקוט במספר אמצעי בטיחות ראשוניים כדי להבטיח את שלומם וביטחונם ברכיבה.


דבר ראשון מיגון, קסדה היא חובה לכל הרוכבים, לא מתוקף חוק אלא מתוך ההבנה שבזמן התנגשות של הראש עם עצם זר כגון שפת מדרכה, סלע או עמוד, כדאי שהקסדה תספוג את המכה ולא הגולגולת. אם ידכם משגת מגני רגליים וידיים במידות המתאימות לילדיכם נסו להרגיל אותם לרכב איתם בשטח. כשאנו היינו קטנים, אפילו קסדות לא היו לנו, וזו לא סיבה לסכן את הדור הבא.



מים, פנימיות וחטיפים – אלו הם שוכני קבע בתיק הטיולים שלנו, כאשר אנו יוצאים לרכב ביחד יש להוסיף לרשימה גם בקבוק מים וחטיף שיקלעו לטעמם של הילדים, גם פנימית שמתאימה בגודלה לאופני הילדים עלולה להתגלות כמצרך מבוקש. חומר חיטוי ופלסטר או תחבושת הינם תוספות מבורכות לכל טיול והעיקר שלא נצטרך אותם.



הרכיבה בשטח דורשת מיומנות, לפני שיוצאים לשטח ניתן לתרגל מספר דברים כדי להקל על ההתנסות הראשונה בשטח. את התרגולים ובכלל את הרכיבות עם הילדים חשוב לעשות באזורים ללא מכוניות. גשו לפארק הקרוב לביתכם ותנו לילדכם לרכב בחופשיות, לאחר שניכרת יציבות ושליטה באופניים ניתן לתרגל מעבר צר בין 2 עצמים במהירות נמוכה, רכיבה לאט בשיווי משקל, זיגזג בין עצמים וכן הלאה. ככל שרמת התרגול עולה, גם רמת הביצועים בשטח תעלה. שימו לב – ילדים עם גלגלי עזר לא יכולים לרכב בשטח.

קדימה לשטח, אבל לאן?

חשוב להתחיל קרוב לבית, שדה או פארק קרובים יהיו אידיאלים, כך שאם יש צורך להפסיק את הרכיבה ולחזור הביתה, זה קל. חשוב לבחור איזור שהינו שטוח ולא כולל עליות או ירידות חדות וגם לא קטעים טכניים מסובכים. ילדים מתקשים ומפחדים מירידות חדות עקב הצורך בשימוש בברקסים אשר מעייף אותם ומוציא אותם משיווי משקל. בשום אופן אין לתרגל ילדים ברכיבה בכביש. רמת המיומנות הבסיסית שלהם לא תספיק להם להתמודד עם תנועה חולפת.



בשטח חשוב לבחור מסלול ברור לעין, כזה שגם הילדים יוכלו לעקוב אחריו בקלות. יש ילדים שיעדיפו שהמבוגר יוביל אותם, מצב זה אינו מומלץ מאחר ואיננו יכולים לשמור על קשר עין רציף עם הילדים הרוכבים עימנו ולא נוכל לשמור או להזהיר אותם מפני סכנות. לילדים אין שליטה טובה בברקסים בהתחלה ויש סיכוי שהם יתנגשו בנו מאחורה ועלולים להסתבך עם הגלגל האחורי שלנו (מניסיון).



אז איך רוכבים ביחד?

יש לרכב מספר מטרים בודדים אחרי הילד ולעזור לו לבחור את הנתיב הפחות בעייתי. חשוב מאוד לעודד אותם במשך הרכיבה ולשבח אותם על ביצועיהם. שימו לב שלא לפתח מהירות גבוהה מאחר והמהירות היא גורם התורם רבות לחומרת הפציעות בזמן נפילה. בעליות חשוב לעזור לילדכם לבחור את ההילוך הנכון, זוהי ההזדמנות העיקרית עבור הילד ללמוד את משמעות ההילוכים באופניים.



ילדים ינסו לעבור מכשולים בצורה ספונטנית תוך כדי רכיבה. אתם תופתעו לראות עד כמה יפה מתמודדים ילדים עם מעבר מכשולים בשטח. יש לשים לב למסלולו של הרוכב הצעיר ולהנחות אותו כיצד להתמודד עם מכשולים מסובכים. תנו לילדים את הכלים הבסיסיים והניחו להם להתמודד עם המכשול בעצמם. דעו לזהות מכשולים מסוכנים ולמדו את ילדכם לעקוף אותם או לעבור אותם ברגל.



ילדים מתעייפים וממצים פעילויות בקצב שונה ממבוגרים, שימו לב לא להאריך את הרכיבה מדי ולעשות הפסקות תכופות יחסית כדי לתת לילד לנוח וליהנות גם מהטיול ומחברתכם, חשוב להשאיר טעם של עוד עבור הרכיבה הבאה. הרכיבה נועדה להיות זמן איכות ולא אימון, השקיעו תשומת לב ותנו יחס כדי שילדכם ייהנה מהחוויה ותוכלו להמשיך בפעילות לאורך זמן.

&nbsp



באדיבות סער גלוון ואתר אופניים net

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג