רותם ישי מסיים תשיעי בתחרות בארה"ב

הרוכב הישראלי רותם ישי, ממשיך בביצועי טופ 10 בכל מרוצי הסבב הבינלאומי של ארה"ב. ישי סיים את התחרות האחרונה ברכיבה מהירה ויציבה מאוד במקום ה- 9 וצבר נקודות דירוג בינלאומי שיעזרו לו להישאר מדורג בטופ 75 בעולם מתחילת החודש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרוכב הישראלי רותם ישי, ממשיך בביצועי טופ 10 בכל מרוצי הסבב הבינלאומי של ארה"ב. ישי סיים את התחרות האחרונה ברכיבה מהירה ויציבה מאוד במקום ה- 9 וצבר נקודות דירוג בינלאומי שיעזרו לו להישאר מדורג בטופ 75 בעולם מתחילת החודש

מאת:רותם ישי


בסופ"ש האחרון נערך המירוץ האחרון בסבב הבינלאומי של ארה"ב US Pro XCT series, שוב בעיירת סקי קטנה וירוקה בשם Windham בצפון מדינת ניו יורק. האפשרות שלי להתחרות כאן כחלק מקבוצת JAMIS האמריקאית היא מתנה גדולה מהרבה בחינות, אך בעיקר בגלל שעיירה ירוקה זו תארח שנה הבאה את אחד ממרוצי סבב גביעי העולם. נראה שבמהלך עונת המירוצים הנוכחית רכבתי על לא מעט מסלולים חשובים לקראת עונת 2010 – מסלול חיפה שיארח את אליפות אירופה, מסלול Mont Saint Anne בקנדה שיארח את אליפות העולם ומסלול Windham שיארח את גביע העולם. מאמין שזה יכול לתרום לי רבות לקצור פירות בשנה הבא.

בשבוע האחרון העננים התפזרו והשמש יצאה החוצה, טמפרטורות מעל 30 מעלות ולא מעט לחות. לא מתקרב לאינטנסיביות של קיץ ישראלי אבל בהחלט נותן לי אווירה ביתית חמימה. מסתמן שבמהלך ארבעת השבועות האחרונים שהתחריתי ברציפות (שני גביעי עולם בקנדה ושני בינלאומיות בארה"ב) הרמה הטכנית יורדת בהדרגתיות משבוע לשבוע. המסלול כאן בווינדהם ניו יורק עדיין דרש טכניקה ושליטה, אך ניתן להגיד שהיה קו ברור יחיד לאורך הסינגלים ונטול נקודות טכניות בהם הייתי צריך לעצור ולבחור את "דרך המלך".     

המסלול כלל טיפוס אחד ארוך של ~12 דקות בשיפוע בינוני שהתחלף בין דרך עפר/דשא לסינגל פשוט עד לנקודת שיא הגובה של המסלול בה התחברנו לירידה שחיברה בין כל יערות הסקי מסביב בסינגל מעט חלק, סלעי ו"מגושר" (גשרי עץ מלאכותייים) בחלקו העליון והמשיך בסינגלים זורמים ומהירים עד לנקודת הסיום. כל הקפה לקחה בערך ~17 דקות, ובבוקר המירוץ החליטו להפחית ל- 6 הקפות בגלל הטמפרטורות הגבוהות (34 מעלות וזינוק ב- 2 בצהריים, חכמולוגים…).

אופי המסלול לא איפשר יותר מדי טקטיקות מתוחכמות, קצב הטיפוס היציב בעלייה היחידה במסלול די הבהיר לכל רוכב איפה הוא נמצא. אני מצאתי את עצמי כבר מהקפה שנייה רוכב באיזור ה-"No Man’s Land" – זהו כינוי לאיזור שנמצא ממש קצת אחרי התותחים הגדולים כמו Geoff Kabush, Todd Wells, Adam Craig ולפני שאר הרוכבים המקצועניים. בדרך כלל התותחים הגדולים פותחים פער משמעותי על שאר המקצוענים ונוצר "חור" בפלוטון של כמה דקות. זהו איזור מאוד מאתגר להתחרות בו – כי אני מקבל מוטיבציה מהרדיפה וגם מהבריחה, שכן אני מתקרב כל מרוץ לקצב של התותחים הגדולים ומצד שני אני מצהיר שאני קצת מעל לשאר החבר'ה.

ברכיבה מהירה ויציבה מאוד סיימתי במקום 9, שהצהיר על העקביות בביצועי טופ 10 בכל מרוצי הסבב הבינלאומי של ארה"ב. אחלה מירוץ מבחינתי ובנוסף צברתי כמה נקודות דירוג בינלאומי שיעזרו לי להישאר מדורג בטופ 75 בעולם מתחילת החודש. בכל מירוץ שכזה אני מוסיף עוד קצת מהירות, שליטה, מחוייבות ונשמה ומאמין שאצליח לרכב גלגל אל גלגל עם התותחים הגדולים.

כרגע יש רק מטרה אחת בראש – אליפות העולם באופני הרים שתערך בקנברה, אוסטרליה בשבת הראשונה של ספטמבר, גולת הכותרת של עונת 2009. השנה אני הכי צעיר בזירת ה"Real Deal" לאחר המעבר מקטגוריית עד גיל 23 לקטגוריית העילית. על תואר אלוף העולם 2009 אעמוד על אותו קו זינוק עם הרוכבים המהירים בעולם, הקצב והאווירה כבר לא זרים לי אבל זה הרבה התרגשות, ציפייה ואנרגיות כל פעם מחדש. אעדכן בהמשך על חיי היומיום וההכנות לקראת אליפות העולם.

תמונות: איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג