רון דרמון סיים 16 בגביע העולם בקליארי; שחר שגיב מקום עשירי

הטריאתלט שחולם על ריו 2016 המשיך לצבור ניקוד, אבל השתתפותו בריו 2016 עוד לא מובטחת. הופעה מצוינת לשחר שגיב במסלול הטכני והקשה בבירת סרדיניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רון דרמון, שמתכנן להיות הטריאתלט הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים, השתתף היום (ראשון) בתחרות הלפני אחרונה שלו לקביעת ניקוד וקריטריון אולימפי, לקראת הדירוג העולמי הבא שיתפרסם ב-15 במאי. התחרות היום היתה במסגרת סבב גביע העולם והתקיימה בקליארי שבאי האיטלקי סרדיניה. הגברים התחרו במקצה ספרינט, ודרמון סיים במקום ה-16, כשמי שנהנה מהופעה נהדרת בתחרות הזאת היה שחר שגיב, שסיים במקום העשירי המכובד.

76488.4

ינסה להשיג עוד ניקוד חשוב ביוקוהמה. רון דרמון | צילום: באדיבות רון דרמון

עוד כתבות בנושא 
רון דרמון: "הבנתי שאני מסוגל ליותר, וזה נתן לי טעם של עוד" 
מה מצבם של האתלטים הישראלים לקראת ריו 2016? 
ניצחונות לדן אלתרמן ואנטונינה רזניקוב בטריאתלון ישראמן צפון חיפה 

לפני שבועיים סיים דרמון במקום ה-15 בתחרות מסבב הטריאתלון העולמי בקייפטאון וצבר נקודות יקרות בדירוג שהגדילו מאוד את סיכוייו להגיע לריו 2016. היום המיקום שלו בסרדיניה הקנה לו 155 נקודות דירוג, שמצד אחד הן חשובות מאוד בדרך שלו למשחקים האולימפיים, אבל מצד שני הן לא מבטיחות את מקומו שם כפי שהיה עושה מיקום טוב בצמרת בתחרות בקליארי. דרמון, שסיים היום 1:42 דקה אחרי המנצח הנורבגי כריסטיאן בלומנפלט, יתחרה כבר ביום שבת בטריאתלון למרחק אולימפי בסבב הטריאתלון העולמי ביוקוהמה שביפן, ושם ינסה להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים. נכון לעכשיו קשה מאוד להעריך מה יהיה מיקומו של רון דרמון בדירוג העולמי בעקבות התחרות, מכיוון שבמקביל מתקיימת תחרות באותו הסבב במכסיקו, ושם מתחרים אחרים של רון דרמון מנסים לצבור ניקוד.

שחר שגיב, שעשה את טבילת האש שלו בסבבים הגדולים בעולם בשנה שעברה ומנסה לבנות את עצמו לקמפיין טוקיו 2020, הסתדר טוב יותר עם המסלול הקשה והטכני בקליארי, שכלל בתום שחייה בים לא שקט, רכיבה מאתגרת שהורכבה בעיקר מעליות וירידות בכבישי העיר. גם אחרי הרכיבה הוא הצליח להמשיך ולעקוף יריבים חזקים, כולל הפייבוריט המקומי אלסנדרו פביאן, וסיים במקום העשירי כשהוא איטי ב-1:27 דקה מהמנצח.

מבנה התחרות

קליארי, העיר הגדולה ביותר באי סרדיניה הנמצא מערבית לאיטליה והיא מארחת בפעם הראשונה תחרות גביע העולם עבור איטליה. סרדיניה אירחה בשנה שעברה את אליפות העולם בטריאתלון שטח, וכעת עושה את טבילת האש הראשונה של בתחרות גביע העולם. האי בעל מזג אויר ים תיכוני, מאופיין ברוחות חזקות ומשמש כאתר אידיאלי לולשים למינהם, זו הסיבה כנראה שקליארי נבחרה להיות אתר השיוטים עבור רומא 2024 במידה והעיר תבחר לארח את המשחקים האולימפיים.

התחרות במתכונת ספרינט – לאפ אחד עם כיוון השעון של 750 מטר שחייה. 4 לאפים של 4.5 ק"מ (סה"כ 18 ק"מ) כאשר כל לאפ מכיל קטע מישורי, עלייה של כ-1.5 ק"מ (גובה מצטבר של 100 מטר) וירידה. מדובר במסלול טכני עם פניות חדות בעליה ובירידה, אשר עובר במרכז ההיסטורי והמונומנטים של העיר. מסלול הריצה מורכב מ-3 לאפים (נגד כיוון השעון) של 1.66 ק"מ כאשר רצים על הטיילת מקביל לחוף הים עד לנקודת הסיבוב וחזרה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג