רון דרמון בדרך לאולימפי ראשון

הטריאתלט הצעיר, רון דרמון, נמצא כבר חודשיים וחצי באוסטרליה הרחוקה, שם הוא מתאמן קשה ונהנה ממסגרת תומכת שעוזרת לו לקראת עונה המתחילה בימים אלו. בראיון לניר רייכמן הוא מספר על שנה אופטימית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הטריאתלט הצעיר, רון דרמון, נמצא כבר חודשיים וחצי באוסטרליה הרחוקה, שם הוא מתאמן קשה ונהנה ממסגרת תומכת שעוזרת לו לקראת עונה המתחילה בימים אלו. בראיון לניר רייכמן הוא מספר על שנה אופטימית

מאת:ניר רייכמן


אחרי ההישג המכובד בשנה שעברה, מקום 16 באליפות העולם ולצד התרסקות לא נעימה בתחרות הקריטריון שהשאירה אותו מחוץ לאולימפיאדה לנוער, יוצא רון לשנה רצופת אתגרים כשהשיא יגיע לקראת ספטמבר באליפות העולם.

בינתיים הוא כבר הספיק להתחרות ולבחון את עצמו בתחרויות שונות באוסטרליה הנחשבת למעצמת טריאתלון בכל המרחקים. לפני כחודש סיים דרמון 7 באליפות אוסטרליה לנוער, תחרות בה הפגין יכולת ריצה מדהימה כדי לחלוף על לא פחות מ- 12 אתלטים. בתחרות שנערכה שבוע לאחר מכן, הפגין רון יכולת יוצאת מן הכלל והקדים את אחד הטריאתלטים החזקים בעולם, ברד קולדפדט.

בחודש הבא, בצעד אמיץ ביותר יתחיל את הקריירה במרחק האולימפי, ובדרג הגבוה יותר של תחרויות הטריאתלון, תחרות סבב אליפות העולם שתיערך בסידני.

 

 
רון דרמון בדרך לאולימפי / צילום: ITU

איך אתה מרגיש בימים אלו של תחילת העונה?
ההרגשה מצוינת, היה לי קשה להסתגל בהתחלה, פער הזמנים, להכיר את המשפחה שאצלם אני מתארח, אבל סך הכל עכשיו בסדר.

מה השוני באימונים באוסטרליה לישראל?
השוני הוא בעומס ובכמות של האימונים והתמיכה מסביב לאימונים כמו פיזיותרפיסט ומעקב צמוד על כל הספורטאים בקבוצה. היתרון פה שהקבוצה איתה אני מתאמן הם כולם חזקים ובכל מקצוע יש מישהו שקצת יותר חזק וזה מדרבן בתרגילים לנסות להיות ראשון. אך יותר מכל אני אוהב את אימוני הריצה באצטדיון.

מה הדגשים עליהם אתה עובד לקראת השנה החדשה?
טוב, השנה אני מתכוון לעבור לאולימפי אז עם כל מה שמשתמע מזה, (רון עד לשנה זו התחרה במרחק הספרינט, ושנה זו יעבור למרחק האולימפי ובכך יגדיל את מרחק התחרות פי 2, ולכן יהיה צריך להתאמן למרחקים גדולים יותר).
 
איך אתה מסכם את העונה הקודמת, ומה הייתה נקודת השיא שלך?
לא האמנתי שאגיע להישג באליפות העולם, מקום 16. חוויתי להכיר יותר ויותר את הרמה העולמית ולהבין מה מצפה לנו בעילית. סך הכל מאוד מרוצה ויש עוד הרבה מה לעשות הלאה. נקודת השיא הייתה ללא ספק ההתרסקות בספרד, שברתי את האופניים והצלחתי לסיים עם כאבים. אך למרות הכאבים עברתי לא מעט מתחרים בסיום, כשהעיקר היה לסיים.

האם עמדת במטרותיך?
בסך הכל אני חושב שכן. הדבר החשוב ביותר היה, שהכרתי מאמן שעימו אני נמצא כבר כמעט שנה ויחד איתו ועם אורי זילברמן מצאתי את הצוות הנכון שיוביל אותי קדימה.

האם התאכזבת ממשהו בשנה החולפת, מה היית רוצה לשפר לקראת השנה הנוכחית?
לא כל מה שקורה זה חלק מהתהליך. למדתי מכל הצלחה ומכל טעות, לא מצטער על שום דבר שקרה.

מה המטרה שלך לשנה הבאה ולשנים הבאות?
ראשית להצליח באולימפי ולראות איך הולך, להתברג בארץ במקומות הראשונים באולימפי, והחשוב מהכול, להצליח בדירוג לאולימפידה.

איפה תתאמן לאורך השנה?
איפה שהמאמן יגיד לי לפי המצב שלי והיעדים שהוא קובע.

מה הדבר הבולט ביותר שאתה צריך להשתפר בו על מנת לשפר את הישגיך מהשנה הקודמת?
עוד קצת בראש להפיג חששות.

למי אתה רוצה להודות על ההישגים שלך?
כמה אנשים, קודם כל ההורים שלי ש"מזניחים" את המשפחה שלי בשביל לעזור לי להגשים את החלום, למיכאל זיו שבגיל 14 האמין בי והשקיע בי באליפות אירופה למרות שאסור היה לי להשתתף כי הייתי צעיר מדי. לספונסרים והעיקרי שבהם הוא רפי שדה מנכ"ל רשת ישרוטל שאימץ אותי עוד לפני שאני ידעתי שאגיע להישגים שהגעתי אליהם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג