רואים את הלבן בעיניים

לקראת שיא העונה בטריאתלון חורף, ספורט שחוגג השנה יום הולדת 16, הגיע הזמן להכיר את הענף שפורח בשלג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקראת שיא העונה בטריאתלון חורף, ספורט שחוגג השנה יום הולדת 16, הגיע הזמן להכיר את הענף שפורח בשלג

מאת:הילה מימון


ביום השלישי של חודש מרץ תארח הונגריה את אליפות אירופה בטריאתלון חורף. ב-24 לחודש, שבוע לפני תחילת האביב, תיערך אליפות העולם בפינלנד. שתי תחרויות אלו יחתמו שלושה חודשים באירופה, שבהם ענפי החורף נמצאים במוקד תשומת הלב. 


טריאתלון חורף משלב בין שלושה ענפים: ריצה, רכיבה על אופניים וקרוס קאנטרי סקי. הריצה היא למרחק 8 ק"מ; הרכיבה, שמתבצעת על אופני שטח בתוואי משתנה בין אספלט, שבילי עפר ושלג, למרחק 12 ק"מ; והקרוס קאנטרי סקי למרחק 10 ק"מ. 

לכל מי שלא בילה זמן כלשהו במדינות מבורכות בשלג, או לחילופין בצפייה ביורוספורט בחודשים ינואר עד מרץ, קרוס קאנטרי סקי הוא הדבר הקרוב ביותר לריצה על מגלשי סקי. תוואי השטח אמנם כולל גם מדרונות, אבל המבנה הצר שלהם מאפשר לעשות בהם שימוש דומה (מבחינת הביומכניקה) לרגליים בזמן ריצה.

העונה האירופית של טריאתלון חורף, ספורט שחוגג השנה יום הולדת 16, כוללת לא יותר מעשר תחרויות בעונה, ביניהן אליפות אירופה ואליפות עולם. בגלל ההיפוך בין מועדי החורף במדינות הצפון ומדינות הדרום, רוב הנרשמים לתחרויות הם בדרך כלל תושבים מקומיים עם זיקה לשילוב שבין ריצה, רכיבה וסקי.

רשימות המזנקים הן דלות – 30 מתחרים במקצה הגברים עילית זו כמות נכבדת. לשם השוואה, בענף האולימפי רשימות המזנקים יגלשו לפעמים מעבר ל-90 מתחרים אל רשימות המתנה באורך רשימת המזנקים לטריאתלון חורף אחד.

לצד מקצי העילית, מתקיימים בתחרויות אלו מקצים לקבוצות גיל ונוער. בהיסטוריה הקצרה של הענף, השנים 2007 ו-2008 היו כנראה המוצלחות ביותר, עם 11 תחרויות בעונה בשלוש יבשות ורשימות מזנקים ארוכות מאלו של השנים האחרונות.

כחלק מהאופנה הקבוצתית של ענף הטריאתלון, החל מ-2008 גם בטריאתלון החורף מציגים מקצי שליחים קבוצתיים בנוסף לתחרות היחידים. המקצה הקבוצתי, בדומה לזה של הענף האולימפי, מתאפיין במסלול קצר ומהיר, ומורכב מ-2.5 ק"מ ריצה, 3 ק"מ רכיבה ו-3 ק"מ קרוס קאנטרי סקי.

במשך שנות קיומו של הענף ניכרת שליטה מוחלטת של האירופאים והאירופאיות, כאשר מספר התארים הגדול ביותר – שישה ברציפות – שייך לגרמניה סירגיד מוסצ'לר. רק בשנת 2010 זכתה בתואר אליפות העולם ספורטאית מחוץ למדינות אירופה: רבקה דוסולט האמריקאית. 

אצל הגברים החילופים בצמרת תכופים יותר, אך מתאפיינים בשליטה של הנורווגים. בניגוד לדומיננטיות שמפגינים האוסטרלים והניו זילנדים בטריאתלון האולימפי, בחורף הם נדחקים לשוליים וממעטים להתחרות, מה שהופך את הענף למעין גחמה אירופאית, קצת כמו הבייסבול עבור האמריקאיים (והיפנים).

אז למי שקצת חם באימוני החורף בישראל:
מבט אל אלטרנטיבה חורפית למהדרין


צילומים מטריאתלון החורף שנערך בשוויצריה: triathlon.org

22.2.2012



הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג