ראיון חג || שי ראשוני: "אם לא יהיה יותר גרוע מבחינת מצבי הבריאותי אהיה מאושר"

איש הברזל שי ראשוני שחלה ב-ALS הוציא גם ספר ריצה לאחרונה, אז מה מניע את האיש הזה שמצליח להזיז את העולם מכיסא הגלגלים שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני שחלה ב-ALS, הספיק שי ראשוני לרוץ מרתונים, טריאתלונים ועשה תחרויות איש ברזל, אך גם כעת כשהוא מרותק למיטה ואינו מסוגל לדבר ולזוז, הוא עדיין ממשיך לעשות, להפיק אירועים ואפילו הוציא ספר ריצה לאחרונה. מה מניע את האיש הזה שמצליח להזיז את העולם מכיסא הגלגלים שלו. הספר יצא לאור עבור שתי מטרות עיקריות, הראשונה היא להעניק לרץ המתחיל והחובב את הידע , הניסיון שצברו הכותבים, ומידע חשוב שנאסף ממומחים בתחום, ספר מקצועי לשיפור חווית הריצה ובכך להרחיב את מעגל קהילת הרצים. המטרה השנייה היא גיוס משאבים של מימון והרחבת המודעות למציאת תרופה למחלת ה-ALS. כל ההכנסות ממכירת הספר יועברו כתרומה לעמותת "פרס לחיים", בראשה כיו"ר עומד שי ראשוני, למען האצת גילוי תרופה למחלת ה-ALS.

מסע יומרני לעשות את מרתון תל אביב על כיסא גלגלים | צילום: באדיבות שי ראשוני

עוד כתבות בנושא
ספורטאי השבוע של שוונג הוא שי ראשוני
דיק וריק הויט: אב ובנו הנכה השלימו איש ברזל
"יש משהו באישיות של שי ראשוני שגורמת לכולנו להיסחף אחריו"

כאילו כל זאת אינו מספיק, השבוע אף קיבל דרגות תת ניצב מהמשטרה לאחר שהתגייס כמתנדב למשטרה וזאת לאחר שגלעד ארדן, השר לביטחון פנים אישר את המלצת המשטרה להעניק את הדרגות. "אני גאה ומאושר שבמצבי בו אני משותק, אילם ומונשם, אני עדיין אני יכול להיות בצד שנותן".

איך נולד הרעיון לספר ריצה?

"הרעיון לספר נולד כאשר המחלה החלה נותנת אותות ראשונים. דברים התחילו להיות אחרת. דברים שבכלל לא נתתי עליהם את הדעת. הרבה דברים בהרבה תחומים. עשיתי לי מן יומן בראש של הנושאים ופתאום הבנתי שיש פה המון ידע ושהוא מענה טוב לשאלות שממילא אני נשאל כל יום. החלטתי לכתוב את זה, אבל זה ישב הרבה זמן במגירה כשמדי פעם אני שולח עותק לחבר שהתחיל לרוץ. אחד מהם שכנע אותי שצריך להוציא אותו לאור. הרבה פרקים ערכנו מחדש ובסוף יצא ספר".

 

מה החיבור בינך לבין דנה צימרמן ומה היתה חלוקת העבודה ביניכם?

"דנה ואני מכירים מהאימונים. היינו יחד במחנה אימונים לפני הישראמן של 2011. ידעתי שהיא כותבת. כשעלה הרעיון לספר ישר פניתי אליה והיא מצידה ישר אמרה כן. היא כתבה ואני החזרתי עד שהיינו מרוצים. יש פרקים שאני כתבתי והיא העירה הערות. את העריכה אני עשיתי בעיקר, עם הרבה עזרה מנילי אברמסקי וגם אשתי שגויסה לנושא אבל סגנון הכתיבה הקולח והנפלא של דנה נשמר".

"יש לה סגנון כתיבה קולח". צימרמן | צילום: באדיבות דנה צימרמן

הוותיקים בענף זוכרים שהקשר עם מפיקי הג'ירו RCS התחיל עם הגראן פונדו ג'ירו ד'איטליה ירושלים שהופק ב-2013 בהובלתו והפקתו של שי ראשוני, שמספר שמעולם לא היה אירוע כזה כמו הגירו ד'איטליה בישראל. "מדובר בשלושה ימים של רכיבת עילית, עם מעל 200 רוכבים מהטובים שיש בעולם על טווחים של כ-600 קילומטר, במהירות ממוצעת של 70 קמ"ש. הביצוע להפקה הוא לא פשוט ויש צריך כאן אלפי שוטרים, כמה מסוקים באוויר בכל זמן נתון בזמן שכל העולם צופה. אין פה מקום לטעויות".

איזה תגובות אתה מקבל על כך שחולה ALS כותב ספר על ריצה.

"התגובות הן מצוינות. אמנם אני כנראה המשותק הראשון בעולם שכתב ספר שהוא מדריך ריצה, אבל אנשים יודעים שהייתי ספורטאי ולזה הם מתייחסים. אני מרגיש שזה non issue".

האם יהיה ספר המשך לספר הראשון, או אולי מחשבות על ספר "לשחות" או "לרכוב".

"במקור זאת היתה התכנית, אבל יכולת הכתיבה המוגבלת שלי כיום ואורך החיים הצפוי לי מטילים את זה בספק".

לפני המחלה הספיק לרוץ מרתונים ולעשות תחרויות איש ברזל. שי ראשוני | צילום: באדיבות שי ראשוני

מה ההבדל בין הספר הזה לספרים אחרים בנושא ההדרכה.

"אני חושב שהספר הזה יותר ידידותי לקריאה ולא רק טכני בהשוואה למעט הספרים בעברית. באנגלית יש כל כך הרבה ספרים שאי אפשר להשוות. אבל הספר הזה בהחלט מכוון לקורא הישראלי".

מה אתה יכול לספר לנו על הפרויקט הבא שלך?

"ראשית הפרויקטים שעשיתי עד היום הם רק תחביב. משימת חיי היא להאיץ את חקר מחלת ה-ALS. הפרויקט הספורטיבי הבא יהיה קשור בהפקת אירוע רכיבת אופניים שכמותו טרם נראה בישראל. אזכיר שהאירוע האחרון שהפקתי היה הגראן פונדו ג'ירו ד'איטליה בירושלים".

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה.

"אם לא יהיה יותר גרוע מבחינת מצבי הבריאותי אהיה מאושר. אני מקווה שהעמותה אותה אני מוביל פרס לחיים, אליה מופנות כל ההכנסות מהספר, תמשיך לפרוץ דרך בחקר המחלה ושאירוע האופניים יהיה אירוע למופת ברמה עולמית הגבוהה ביותר".

לתרומה וקניית הספר – היכנסו לכאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג