קריסטינה צ'רנישב – שחיינית עם הפנים לעתיד

שחיינית הפרפר, קריסטינה צ’רנישב בת ה־16.5, אחת התקוות של השחייה הישראלית ללונדון 2012, מתמודדת כבר שנה רביעית עם האימונים, הלימודים וההתבגרות בווינגייט רחוק מההורים. לא תראו עליה את כל המאמץ הזה – להלן ריאיון עמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שחיינית הפרפר, קריסטינה צ’רנישב בת ה־16.5, אחת התקוות של השחייה הישראלית ללונדון 2012, מתמודדת כבר שנה רביעית עם האימונים, הלימודים וההתבגרות בווינגייט רחוק מההורים. לא תראו עליה את כל המאמץ הזה – להלן ריאיון עמה

מאת:מכון וינגייט

קשה להאמין שהצעירה הרגועה, המצחיקה והצנועה שנפגשה עמנו, עומדת בלוח זמנים עמוס ומדויק שכולל אימונים אינטנסיביים, לימודים בתיכון ונסיעות תכופות לתחרויות בחו"ל. באליפות אירופה לנוער שהתקיימה בשנה שעברה שברה קריסטינה את השיא הישראלי לגילאי 16 ב־50 מ’ פרפר עם זמן של 27.72 שניות, [שיפור של 2 מאיות לשיאה ההיסטורי של ורד בורוכובסקי]. במשחה ל־100 מ’ פרפר קבעה זמן של 1:00.46 דקות [הזמן הרביעי בטיבו מאז ומעולם לבוגרות, המתקרב מאוד לשיאה של ורד בורוכובסקי]. כבר חצי שנה היא מתאמנת עם הבוגרים כשדמויות המופת שלה בשחייה הם השחיין, מייקל פלפס, והישראלית אניה גוסטמלסקי – "אני מעריכה אותה בתור ספורטאית".

מאמני השחייה של קריסטינה במרכז לטיפוח מחוננים בספורט בווינגייט, ליאוניד קאופמן וחנן גלעד מיטיבים לספר על הצדדים המקצוענים של קריסטינה.

חנן גלעד: "קריסטינה מהווה את אחת התקוות של השחייה הישראלית. היא אחת הבודדות שעשתה את עליית המדרגה בין הנוער לבוגרות בצורה מעולה. היא הייתה רביעית באליפות אירופה האחרונה לנוער וקבעה קריטריון לאליפות העולם שתתקיים בקיץ ברומא, שתהיה ההתנסות הראשונה שלה בבוגרות – קריסטינה היא ילדה מוכשרת, רוצה להתקדם ואנחנו מצפים ממנה הרבה בשחייה הישראלית".

ליאוניד קאופמן: "קריסטינה היא אחת הדוגמאות למה שעושים כאן בפנימייה בווינגייט. שחיינית מוכשרת, צנועה, סגורה, שהגיעה לווינגייט לאחר שראינו את הכישרון הגופני ואת היכולת הגדולה. תוך 3 וחצי שנים הצלחנו לקדם אותה ובקיץ האחרון היא הגיעה להישגים מאוד מאוד טובים, צעד אחד ממדליה באליפות העולם לנוער. קריסטינה היא פרפריסטית מאוד מוכשרת, מיוחדת, רגישה ופתוחה לעבודה. המטרות בשבילה הן הכי גדולות, מחשבות על לונדון 2012 וזה אפשרי ב־3 וחצי שנים. אני מאמין שקריסטינה תמצא את עצמה כשחיינית מקצוענית בתהליך האימון ותמשיך כבוגרת בפנימיית ההמשך, מרכז אימונים לאומי בווינגייט – נשמח להמשיך לעבוד עמה".

מנהלת המרכז לטיפוח מחוננים בווינגייט, הגב’ מורן בצר-תייר, מוסיפה על דברי המאמנים: קריסטינה, מתבלטת במקצועיות, באחריות וביכולת התמדה, אשר מניבים לה הצלחה בתחומים השונים. זו השנה הרביעית של קריסטינה אצלנו והכרנו נערה חברותית ורצינית כשצריך – אין לי ספק שתכונותיה אלו יביאו אותה רחוק".

להלן ריאיון שנערך עם קריסטינה

באיזה גיל התחלת לשחות ואיך הייתה ההתחלה?
"התחלתי לשחות בגיל 8. אבא שלי הוא מאמן שחייה והוא הביא אותי לבריכה, הכניס אותי למים ופחות או יותר אמר לי תתחילי לשחות. אבא ראה שיש פוטנציאל ותחושת מים טובה".

מהי תחרות המטרה הבאה שלך?
"אליפות העולם. מקווה להיות בין 25 המדורגות. בקרוב אנחנו יוצאים למחנה הכנה בפורטוגל".

על מה את הכי צריכה לעבוד?
"שאלה קצת קשה, אני צריכה להתחזק מהבחינה המנטלית, להאמין יותר בעצמי" 

 

מה תחומי העניין שלך מלבד ספורט?
"פעם רקדתי, באיזה שלב כשהשחייה נהייתה יותר רצינית הייתי צריכה לעשות בחירה ולקחתי את זה לכיוון של השחייה. אין לי הרבה זמן פנוי וצריך להקריב משהו בשביל להתקדם – זה לא היה לי קשה לוותר".

כמה אימוני מים יש בשבוע, כמה שוחים בכל אימון? מה עושים באימוני כושר?
"יש לנו 9 אימונים בבריכה בשבוע, בכל אימון שוחים 5.5 ק"מ. 3 פעמים בשבוע בחדר כושר ואימון 1 מוקדש לכדורי כוח. באופן כללי אנחנו עובדים בחדר כושר על פיתוח כוח".

איך מסתדרים עם הלימודים והשחייה?
"קצת קשה בגלל שנוסעים הרבה לחו"ל, אבל נעזרים במורים, בחברים ובשיעורים פרטיים שמספקים לנו במרכז לטיפוח מחוננים בווינגייט – מאוד תומכים בנו". 

 

תזונה, מה מייחד את התזונה שלך כשחיינית?
"בלי ג’אנק. לפני תחרויות חשובות אני אוכלת יותר בריא. כל חודש אני נפגשת עם תזונאית מהמרכז לרפואת ספורט בווינגייט ונבדקת בהיקפים ובאחוזי השומן. המאמן שלי נמצא בקשר עם התזונאית ולוחץ עליה כשצריך".

איך תורמת לך השהייה בפנימייה ומה היית ממליצה לילדים אחרים ששוקלים את האפשרות?
"להגיע לפנימייה זאת הייתה יוזמה שלי, ההורים הבינו ותמכו למרות שהיה להם קשה להיפרד ממני. בפנימייה יש את התנאים הכי טובים בארץ ואת הצוות הכי מקצועי – מאמני השחייה, לאוניד קאופמן, חנן גלעד, מורן רבינוביץ ומאמן הכושר, יורם להב. התקדמתי מאוד בתקופה שאני כאן יחסית לחברי מקרית ביאליק שמתאמנים במועדון ואין להם את התנאים האלה – באגודה תומכים בי ומכבדים את ההחלטה שלי. למרות העבודה הקשה אני מרגישה שאני לא מפספסת כלום, אני רואה עולם בתדירות גבוהה, התברגתי במרכז לטיפוח מחוננים מהר מאוד ורכשתי לי חברים – אני מאמינה שכדי להתקדם צריך להקריב – ורציתי לעשות את זה, לא שהכריחו אותי". 

 


איך היית מתארת את היחסים עם מאמני השחייה?
"היחסים מאוד טובים. ליאוניד קאופמן מבין אותי יותר ממה שאני מבינה את עצמי – איך אני מרגישה במים ואיך עבר עליי היום. חנן גלעד הוא כמו אבא בשבילי – הוא כל הזמן דואג לי וההרגשה שהוא יעשה הכול בשבילך".

איך התחרותיות משפיעה על היחסים עם החברים?
"במים מתחרים – זה טוב להתחרות – ובשאר הזמן אנחנו חברים אין קשר. בחתירה אני מתחרה עם אניה וולצ’יקוב, שהיא גם שותפה לחדר שלי".

איך אתה מבלים?
"אין בילויים – מקסימום טלוויזיה, אבל אני מעדיפה לקרוא. בקיץ אני יורדת לים מהמכון ומשתזפת. עיקר הבילוי בקניות שעושים בנסיעות הרבות לחו"ל". 

 

תכניות לעתיד?
"ללכת לקולג’ בארה"ב – עוד לא יודעת מה ארצה ללמוד".

האם יש לך שאיפות ללונדון 2012
"כן זה החלום של כל ספורטאי והעובדה שאף ישראלית עוד לא השתתפה בגמר אולימפי לא צריכה לבטל את השאיפה והאמונה שזה יכול לקרות לך".

ליאוניד קאופמן – מאמן לאומי לשחייה ואחראי להכנות לאולימפיאדה. מאמן שחייה במרכז האימונים ובמרכז לטיפוח מחוננים בווינגייט.

חנן גלעד מאמן שחייה ראשי של נבחרת הנוער של ישראל, מאמן במרכז האימונים ובמרכז לטיפוח מחוננים בווינגייט. רכז תחום השחייה בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן בווינגייט.

מורן רבינוביץ מאמנת שחייה במרכז האימונים ובמרכז לטיפוח מחוננים בווינגייט.


באדיבות מכון וינגייט המקיים את הקורסים: 

קורס מאמני שחייה | קורס מדריכי שחייה | קורס מדריכי שחייה לפעוטות 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג