קריטירום דו דופינה ליברה 2012: העוצמה של סקאי מול הנשמה של אוונס

קאדל אוונס הוא רוכב נשמה שלא יוותר עד לקו הסיום. אבל מאבקו, על החולצה הצהובה של הקריטריון דו דופינה ליברה, הוא מול עוצמה קבוצתית נדירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קאדל אוונס הוא רוכב נשמה שלא יוותר עד לקו הסיום. אבל מאבקו, על החולצה הצהובה של הקריטריון דו דופינה ליברה, הוא מול עוצמה קבוצתית נדירה

מאת:יאיר בן עמי


כתבות קודמות:
פרולוג- מבחן קבוצות העל

קטע 1: רמזים לקראת הטור דה פראנס
קטע 2: מה עם שלק?
קטע 3: האגן ניצח בקטע 3, וויגנס ואוונס לקראת מחר
 קטע 4: נגד השעון בשלוש נקודות והערה

קטע 5: נא להכיר- ארתור ווישו



העוצמה של וויגנס וסקאי
בראדלי וויגנס מפגין כושר מעולה. יכולות טיפוס שלו ברמת הקצה. במרוץ נגד השעון הוא ניצח ופתח פערים גדולים ממתחריו. מכאן נותרה רק השאלה ששואלים כולם- האם זה לא מוקדם מדי?  במוקדם מדיי הכוונה לציר הזמן, שלושה שבועות לפני הפרולוג של הטור דה פראנס, חודש וחצי לפני סיומו. לפני מספר ימים סיפר וויגנס כי הוא אימץ שיטת אימון חדשה. המאמן, האוסטרלי שלו, בא מרקע של שחייה. אין לו הרבה ניסיון באימון אופניים, על פי וויגנס. וויגנס סיפר שהוא מתאמן על האופניים בשיטות של אימוני שחייה וזה הביא אותו לכושר של 95%-97% לכל אורך העונה. הדבר היחיד שקשה לו, לדבריו, הוא הצד המנטאלי אבל הוא למד להסתדר גם עם זה.


קבוצת סקאי בטור או אלגברה בפברואר השנה. וויגנס שלישי בחולצת אלוף בריטניה וריצ'י פורטה בחולצה הצהובה בדרך לניצחון במרוץ (צילום: muffinn)

בעבר כבר ראינו רוכבים המנצחים ב"פריז-ניס" בתחילת השנה ולאחר מכן עוד כמה מרוצים לפני הניצחון בטור דה פראנס. וויגנס לא עשה השנה משהו מאוד יוצא דופן. הוא החל את העונה עם ניצחון בקטע (נגד השעון) הראשון של טור או אלגברה בו סיים שלישי. הוא ניצח ב"פריז- ניס" בתחילת מרץ. פרש מהטור של קטלוניה ביום השלישי וניצח בטור של רומנדי בסוף אפריל. אם לא יקרה משהו מאוד מיוחד הוא ישלים ניצחון שני ברציפות בדופינה באמצע יוני (מחר). לפני שנה ניצח קאדל אוונס ב"טיראנו – אדריטקו" באמצע מרץ, סיים את הטור של קטלוניה במקום 7 בסוף מרץ, השלים ניצחון בטור של רומנדי בתחילת מאי, סיים שני לוויגנס בדופינה באמצע יוני וניצח בטור דה פראנס. וויגנס נפצע ופרש מהטור לכן לא ניתן להשוות את ביצועיו בחצי ראשון של עונת 2011 לתוצאה בטור.

העוצמה של קבוצת סקאי באה לידי ביטוי גם בהובלת מארק קאוונדיש לניצחונות. קאוונדיש רשם, מתחילת העונה, שבעה ניצחונות, בדיוק כמספר הניצחונות של וויגנס העונה. אם לא יקרה משהו מיוחד הוא יסיים את הדופינה כניצחון מספר שמונה של העונה. כל רוכבי קבוצת סקאי רשמו יחדיו 27 ניצחונות. אבל טרם ראינו את הקבוצה מובילה את קאוונדיש למאוצים ואת וויגנס לראש דירוג בגרנד טור. את זה נוכל לראות רק בטור דה פראנס. הפעם האחרונה בה קבוצה הצליחה לסיים את הטור דה פראנס עם החולצה הצהובה והירוק הייתה לפני 15 שנים כשיאן אולריך ניצח בטור ואריק זאבל ניצח בקטגורית הנקודות.

קבוצות על ותרגום לביצוע

מציאות השנים האחרונות של ענף האופניים אילצה את קבוצות הדרג הבכיר לרכוש כוכבי על במספרים שלא היו בעבר. לא שלא היו קבוצות עתירות כוכבים אבל בשנה וחצי האחרונות העומק האיכותי של כמה מקבוצות הדרג הבכיר בולט מבעבר. אחת מהקבוצות האלו היא ביאמסי של קאדל אוונס. עוד אחת היא קבוצת סקאי של וויגנס. ההרכב של סקאי בדופינה נראה ככזה שיוכל לבצע את העבודה בטור אבל רק לאחר סיומו של הטור השוויצרי (החל היום, דיווחים בשוונג ממחר) ייקבע ההרכב הסופי של הקבוצות. ביאמסי עתירה בכוכבים לא פחות מסקאי. אבל שם, למרות הניצחון של אוונס בטור 2012 והצהרות שהושמעו, לא ברור לגמרי עד כמה אוונס יקבל תמיכה כמובן מאליו. תור הוושוד (אלוף עולם לשעבר ומנצח קטעי טור) כבר הודיע שהוא לא יזנק לטור דה פראנס כדי למכסם את הכנותיו למשחקים האולימפיים. פיליפ גילברט לא יוכל לבצע עבודה מושלמת בעליות, טג'י וואן גרדרן עוד צעיר מדיי בשביל תפקיד מכתיב הקצב הראשי לאורך שלושה שבועות. ג'ורג' הינקאפי אומנם היה שותף ליותר ניצחונות טור דה פראנס מכל רוכב אחר אבל לבדו לא יוכל למשוך את הקבוצה. וואן גרדרן והינקאפי יחדיו, עם גילברט בכושר טוב זה כבר בסיס טוב.

בקטע ה-6 (לפני האחרון) של הדופינה ראינו את עוצמתה של קבוצת סקאי.
בסמוך לפסגה האחרונה, לפני הגלישה לקו הסיום, נותרו תשעה רוכבים בחבורה המובילה. אוונס וטג'י וואן גרדרן מקבוצת ביאמסי היום שם. אבל החולצות הכחולות כהות של סקאי שלטו עם ארבעה רוכבים. חוץ מוויגנס בחולצה הצהובה היו שם כריסטופר פרום (מקום שני בוואלטה א'אספנייה 2011), מייקל רוג'רס (אלוף עולם במרוץ נגד השעון שלוש פעמים שביום נתון יכול לטפס עם הטובים ביותר) וריצ'י פורטה (שען מעולה, מטפס מעולה, לבש את החולצה הוורודה של הג'ירו בשנת 2010 כשסיים במקום ה- 7 בסיום).


קאדל אוונס תמיד היה רוכב נשמה. ביצועיו נוצרים מיכולות פיזיות אבל יכולותיו לשוב ולהיאבק, לאחר הפסדים, חוסר מזל או חולשה רגעית, באות ממנטאליות מיוחדת של ספורטאי נדיר. אוונס יידע כי עם יחסי כוחות, כפי שהיו בעלייה לפסגה האחרונה, קשה מאוד לתקוף. לעומת זאת ידוע כי טור, או דבוקה, של רוכבים פחות יעילה בירידות טכניות וארוכות. על הפסגה האחרונה תקף אוונס וייצר פער של מטרים ספורים מהרכבת של וויגנס/סקאי. המצב נותר כזה לאורך מספר ק"מ של הירידה אבל ככל שהתרבו פיתולי המורדות הפער גדל בכמה מטרים נוספים. על קו הסיום היא אוונס בפער של 9 שניות בלבד, מהחבורה של וויגנס/סקאי ואפילו לא כמנצח, אבל חיזוק מנטאלי נרשם בראשו של אוונס ובמשחק המנטאלי מול וויגנס נרשמה עוד הצלחה של אוונס.



וויגנס על סף הניצחון בדופינה 2011. יכול להשלים שני ברציפות מחר.
(צילום: Matthieu Riegler)


ניירו אלכסנדר קיונטנה רוחאס

מנצח הקטע ה- 6 של הדופינה הוא קולמביאני צעיר (22) החווה את העונה הראשונה בדרג הבכיר. כשניצח בטור ד'לאווניר (2010) במדי קבוצת "קפה קולומביה" הוא כבר סומן אבל רק העונה הצטרף לקבוצת מוביסטאר. את מרוץ הביכורים, בדרג הבכיר, הוא סיים עם תואר מלך ההרים של הטור הקטלוני (2011) כשעוד רכב במדי קבוצת קפה קולומביה. העונה (הראשונה בקבוצת מוביסטאר) הוא כבר רשם ניצחון בוואלטה של אזור מורסיה והניצחון בקטע ה- 6 של הדופינה הוא שיא חדש בהתקדמותו. יכולות הטיפוס המרשימות שלו מבטיחות כי עוד נראה ממנו ביצועים גם במרוצי הגרנד טור.

אנדי שלק

המנצח המוכרז של הטור דה פראנס 2010 וסגן מנצח הטור דה פראנס ב- 2009,2011, פרש מהמרוץ. הסיבה הרשמית היא סבל רב לאחר התרסקות במהלך הקטע נגד השעון,לפני יומיים. אבל ביום בו אושרה סופית חסרתו של אלברטו קונטאדור לקבוצת סאקסו בנק, ולאחר שבועיים של שמועות על קשר בין האחים שלק לביארן ריס (מבעלי קבוצת סאקסו בנק), כמו גם המתיחות מורגשת בין יוהאן ברונייל (מנהל קבוצת ראדיושאק-ניסן) מתבקשת השאלה לגבי הפועת האחים שלק בטור דה פראנס. אנשי ופרנק שלק בפגינו העונה יכולות מאוד לא מרשימות. היו כבר שנים בהן הגיעו האחים שלק לטור לאחר הופעות לא מרשימות אבל דומה כי העונה זה קיצוני יותר. זה עוד יכול להידרדר במידה ויוהאן ברונייל יחליט לא לכלול את אחד האחים או את שניהם בהרכב הקבוצה לטור. פרנק שלק זינק לטור השוויצרי שהחל היום (שבת 9 ביוני) ויסתיים ביום ראשון (17 ביוני) והוא עוד יכול לשפר את הרושם שהותיר עם הפרישה מהג'ירו ד'איטליה. אנדי שלק יצטרך לסמוך על יכולתו של ברונייל להפריד בין ביצועי כלל העונה למה שהוא הראה מדי שנה בטור.

סיום המרוץ

מחר, יום ראשון (10 ביוני) יתקיים הקטע האחרון של הקריטריון דו דופינה ליברה 2011. הקטע כולל 5 עליות מדורגות כשהאחרונה מובילה לקו הסיום. ספק אם אוונס יוותר, על הניצחון במרוץ, לפני שיעבור את קו הסיום. הביצוע שלו בקטע ה- 5 העלה אותו עד למקום שלישי (זינק לקטע כמדורג במקום 5). אילולא המהלך של אוונס שלושת הראשונים בדירוג המצטבר היו רוכבי סקאי.

ראש דירוג קטע 6:
166 ק"מ – Saint-Alban-Leysse – Morzine

1. ניירו אלכסנדר קיונטנה רוחאס, קולומביה,מוביסטאר,  4:46:12 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטרליה, ביאמסי + 16 שניות
3. דניאל מורנו פרננדס, ספרד, קאטיושה + 24 שניות
4. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי
5. פטר ווינינג, הולנד, ראבובנק, כולם זמן זהה



ראש דירוג לאחר קטע 6:


1. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי, 18:54:23 שעות
2. מייקל רוג'רס, אוסטרליה, סקאי + 1:20 דקה
3. קאדל אוונס, אוסטרליה, ביאמסי +
1:36 דקה
4. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 1:48 דקה
5. יורגן וואן דה ברוקה, בלגיה, לוטו בילסול + 2:22 דקות

 

9.6.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22