קריאה אחרונה לטריאתלטים ללונדון

סבב אליפות העולם במדריד, האחרון לפני המשחקים האולימפיים, הציג מאבקים אמיצים על הכרטיסים הנותרים ללונדון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סבב אליפות העולם במדריד, האחרון לפני המשחקים האולימפיים, הציג מאבקים אמיצים על הכרטיסים הנותרים ללונדון

מאת:הילה מימון


לכמה מהמתחרים בסבב אליפות העולם במדריד, צופר ההזנקה בוודאי נשמע כמו קול הכרוז הקורא להגיע לשער העלייה למטוס, בקונקשן לחוץ, בשדה תעופה זר, כשבדרך אתה יודע שמחכות עוד כמה עמדות בידוק בטחוני וביקורת דרכונים.


הנשים היו הראשונות לזנק לסבב אליפות העולם האחרון לפני המשחקים האולימפיים, וראו את ניקולה ספיריג (בתמונה משמאל) במפגן עקביות מרשים אחרי חזרה מפציעה. השנייה לחצות את קו הסיום הייתה איליין מוריסון האירית, במפגן מרשים של ריצה. מוריסון, שהחלה את דרכה בסבב העילית בקיץ 2008 והתקדמה בעקביות בסולם היכולת והדירוג העולמי, הוכיחה כי לארץ הבירה, התלתן והגמדים יש על מה לבנות בלונדון.

שלישית הגיעה ברברה ריברוז דיאז הצ'יליאנית, שחזרה לתחרות ראשונה במרחק האולימפי מאז אוקטובר והתברגה שוב בצמרת, לאחר דשדוש מה עם פציעות ויכולת מגומגמת יחסית להברקות בראשית 2010.

מאחורי מסך דוכן המנצחים המשיכו המאבקים, בין אם על קריטריון מוגדר או על הזכות להרשים את בעלי התפקידים הבוחרים.

אן האג הגרמנייה נתנה הופעה נחושה ברכיבה, שהביאה אותה אל המקום הרביעי והבטיחה לה מקום בלונדון לצד אנג'יה דימטר. אל השתיים הצטרפה מהמקום ה-12 סווניה בלזאן. ניקי סמואלס הבטיחה את המקום הכרטיס השלישי של ניו זילנד ותהיה בלונדון עם אנדריאה היואיט וקייט מקלורי.

האנגליות והאוסטרליות היו במאבק משלהן, עם מקום אחד פתוח לצד הלן ג'נקינס עבור האנגליות, ושניים פתוחים לצד אמה מופט אצל האוסטרליות. ויקי הולנד העלתה את סיכוייה להיבחר, בעוד ביטול השתתפות של אמה סנוסיל טרם הזינוק והסיום מחוץ לגדרות של אמה ג'קסון, יטה את החלטת הסלקטורים האוסטרלים יותר לכיוונה של סנוסיל, שעל אף הופעות הרבה מתחת לשיאה, עדיין הוכיחה שבמצב רוח טוב היא ההופעה השווה ביותר על המסלול.

הסיפור בתחרות הגברים לא היה שונה בהרבה. בעוד אליסטר בראונלי האנגלי נעדר גם מהסיבוב הזה בגלל קרע בגיד האכילס, אחיו הצעיר של מלך הסבב בשנתיים האחרונות, ג'ונתן (בתמונה משמאל), השאיר את תואר המנצח במדריד במשפחה.

עם הזינוק ריצ'רד וארגה הסלובקי, שעד אתמול התחרה על מקום בלונדון נגד דן אלתרמן הישראלי, פרץ קדימה. הקבוצה המובילה כללה תשעה מתחרים, ביניהם שלושת המובילים של הנבחרת הרוסית: אלכסנדר בריקנקוב, דימטרי פוליאנסקי ואיוון וסילב.

עם יתרון התחלתי של 40 שניות, שתפח לשתי דקות ועודף בכניסתם לשטח ההחלפה, חבורת החוד הראתה מוטיבציה ושיתוף פעולה הרואים על מנת להשאיר את כל היתר מאחור. למייק פטצולד הגרמני זה היה שווה את הכניסה לנבחרת הגרמנית, לווארגה את היתרון על פני דן אלתרמן שנתן לו מקום רשמי ברשימה האולימפית.

במאבק שלושת המקומות בין פורטוגל לקנדה, ידה של קנדה הייתה על העליונה כאשר ברט מקמון הקדים את ג'או פיררה אל קו הסיום.

עבור האנגלים והאוסטרלים, כמו אצל הנשים, המאבקים היו בניסיון להרשים ולהיבחר. וויליאם קלארק, שהיה מועמד מוביל להצטרף לאחים בראונלי בלונדון, מצא עצמו מחוץ לתחרות מוקדם מהצפוי, כמו מועמד נוסף, טים דון.

ברנדון סקסטן האוסטרלי, עם הופעה פושרת למדי (ארבע דקות מהמנצח), התחרה על ליבם של הסלקטורים מול שניים שנעדרו מקו הזינוק: כריס מקורמיק, שממתין להחלטת הוועדה הבוחרת כשהוא מתכונן לחזור אל חיק האיירונמן; וקורטני אטקינסון, שמחלים מדלקת ריאות בגינה התאשפז לאחר תחרות הסבב בסן דייגו. יריבו העיקרי של סקסטן כעת הוא מקורמיק בן ה-39, ולאור היכולת הבינונית של סקסטן, 25, במדריד – ההחלטה תיפול כנראה על עניין הגיל.

(צילומים: triathlon.org)

28.52012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג