קופצים לים

החל מאמצע אוגוסט מתקצר מאור השמש ב-2 דקות ביום. הים משחרר את החום שאצור בו. טמפרטורת המים יורדת והים מתחדש, נושף את שיירי הבלי החום לאטמוספרה. ימאים יודעים לספר שסתיו בים התיכון הוא התקופה השקטה, הרגועה והמזמינה ביותר. אלו הם ימי השיא לשחייה ימית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החל מאמצע אוגוסט מתקצר מאור השמש ב-2 דקות ביום. הים משחרר את החום שאצור בו. טמפרטורת המים יורדת והים מתחדש, נושף את שיירי הבלי החום לאטמוספרה. ימאים יודעים לספר שסתיו בים התיכון הוא התקופה השקטה, הרגועה והמזמינה ביותר. אלו הם ימי השיא לשחייה ימית

מאת:חגי אשלגי

הנה עובדה – השחייה במימי הים הפתוח היא ענף הספורט הצומח במהירות הגדולה ביותר בישראל. נכון – מסלולי הריצה מתפוצצים, דבוקות האופניים ממלאות את הנוף ואבירי ואבירות הישראמן והטריאתלון מכינים את גופם כל השנה, כדי לכבוש את קצוות היכולת.

אבל יותר ויותר אנשים מגלים שמה שקורה בים זו חוויה רב-חושית מלאה של טבע, שלווה וספורט. אלפי שחיינים וחובבי שחייה, מכל הרמות, לוקחים בעלות על השחייה הימית.

אין סיבה שלא. הים התיכון נחשק ומפורסם בעולם כולו. אם הים לאורך חופי הארץ טוב מספיק בשביל דולפינים וצבי ים, אז הם ודאי טובים מספיק בשבילנו. בניגוד לאופניים וריצה שחייה מטפלת בצורה מושלמת גם בשרירי החזה, הידיים, האגן, הגב, והבטן.

אלפי ספורטאים התחילו לשלב שחייה ימית כחלק קבוע במתכון השבועי, לחוויית טיול ימי, כושר גופני, ובריאות פיזית ונפשית. חוויית ה-Outdoors בסביבה הימית היא מיוחדת. התוצאות ניכרות.


חוויה רב חושית (צילום: בן פלחוב)

בוקר של התחדשות בחוף נקי ומים צלולים
יודעי ח"ן מכירים את התופעה של תחילת ספטמבר. בבת אחת החופים מתרוקנים מאנשים, משקיות ומעטיפות השלגונים. המצילים נרגעים, המים מצטננים אך עדיין נותרים נעימים. 

שחייה לרוחב החופים מזמנת חוויה שונה – גלישה שלווה שיכולה להתבצע בתנועות ארוכות וללא הפרעה. בסתיו, זרם עדין מלווה בדרך כלל את השחייה מדרום צפונה, מקל על השיוט ומאפשר השלמת מרחקים. אנשים שמתקשים לגמור קילומטר בודד בבריכה, מוצאים את עצמם שוחים בקלות מרחק גדול פי שלושה בים הפתוח.

אחת הסודות של הים הוא השיפור הדרמטי בציפה. במי הים, הגוף צף משמעותית טוב יותר מאשר במים מתוקים והדבר מקל על השחייה. שחיינים שלא דמיינו שאי פעם ישחו בים, מוצאים את עצמם משלימים מרחקים שהיו עבורם דמיוניים בתוך שלושה אימונים ובקלות מפתיעה.


ציפה קלה יותר (צילום: בן פלחוב)

טיפים לשחייה ימית
1. שחו בבוקר – אז הים נוח ושקט יותר מכל זמן אחר. שחו עם חברים. זה נעים יותר ונותן בטחון.

2. התחילו בחוף אהוב ומוכר, אבל אל תהססו לגוון בחופים אחרים. מי שלא עוצר להסתכל עלול לחשוב שהים דומה בכל מקום. זה לא המצב. לכל אזור יש את הייחוד שלו.
 
3. עברו את קו הגלים, ושחו לרוחב קו החוף. שחייה במרחק של 150-200 מ' מהחוף היא אידיאלית.

4. בשחייה לבד או בקבוצה קטנה חבשו כובע ים בהיר. חותרי קיאקים ו"פאדל בורד" חולקים איתכם את המים. רצוי לבלוט, ואין כמו כובע ים בולט כדי לעשות זאת. 


היו בולטים במים (משחה היום הארוך לזכרו של עזרא אטרקצי ז"ל)

5. בנקודות רגישות לחיכוך כמו בית השחי והצוואר רצוי למרוח ווזלין, "בודי גלייד" או כל מסיך אחר. בעיות החיכוך נעלמות.

6. עצרו להסתכל. מתחת למים ומעל המים על החופים והנופים. מקומות מוכרים נראים אחרת מהצד הימי. 

7. אפשר לשחות הלוך-חזור, אבל כדאי לגוון גם בשחייה בכיוון אחד וחזרה רגלית. הליכת בוקר של שני ק"מ לפני או אחרי שחייה, לוקחת 10 דקות ופותחת את כל הצ'אקרות.

8. סיום בחוף עם מקלחת הוא יתרון. שטיפה מהירה אחרי שחייה היא זריקת מרץ להמשך היום.

9. כדאי לשמור בקבוק שתייה ופרי מתוק בסיום. תפוח עץ, שזיף, בננה ואפילו עגבנייה, לעולם לא יהיו מתוקים יותר. מי שתייה לעולם לא יהיה טעימים יותר. לאחר כמה דקות רצוי להשלים גם בסנדוויץ' או ארוחת בוקר. השחייה מטעה. לאחריה יש תחושה של שלווה והעדר מאמץ, אבל האנרגיה יצאה בים וצריך להשלימה באכילה.

10. אתם יכולים למדוד כמה שחיתם בקו אווירי בשוונג-מאפ – www.shvoongmap.co.il .

11. אין צורך לבודד את השחייה הימית משאר היום. ברוב החופים נוח להתקלח, לשתות, לאכול ולהמשיך בתוכניות רעננים מתמיד.

12. הירשמו למשחים הימיים – תגלו עולם שלא הכרתם. שלווה, רוגע, ואווירה ידידותית שספק אם ניתן למצוא באירועים רבי משתתפים בישראל.


השתתפו במשחים הימיים (צילום: בן פלחוב)

13. במקרה של ים סוער, ותרו. בכל מקרה – אל תביאו את עצמכם לאפיסת כוחות. זו לא מטרת השחייה, ובכל מקרה, תמיד עוד צריך לחזור לחוף.

14. השחייה הימית היא ענף הספורט הזול ביותר ואולי גם הבריא ביותר שתוכלו לעסוק בו.

משחים בסתיו-חורף הקרוב:

משחה port2port (שישי 21.9.2012 – חופי תל אביב) – 
משחה ייחודי מנקודה לנקודה שמחבר את הנמלים והמעגנות לאורך חופי תל אביב. ייערך ביום ה-Equinox (השוויון בין היום ללילה) בשני מסלולים: מסלול ארוך – 4.3 ק"מ מחוף צ'ארלס קלור ושפך נמל יפו ועד חוף מציצים בפאתי נמל תל אביב. מסלול קצר – 1.7 ק"מ מהחוף הדרומי למרינה תל אביב ועד חוף מציצים.

חנייה וקבלת ערכות משתתף בחניוני חוף מציצים ונמל תל אביב, הקפצה באוטובוסים לנקודות ההתחלה, ושחייה לסיום בחוף מציצים. ליווי של סירות לאורך המסלול.


שלושה ימים בשלושה ימים (25-26-27 באוקטובר – ים כנרת, ים תיכון וים סוף) – 
משחה שלבים ייחודי. שלושה ימי שחייה רצופים ב-25-26-27 לאוקטובר, שחייה של 10 ק"מ מדי יום. במצטבר, המשתתפים במשחה המלא ישחו 30 ק"מ בשלושה ימים שונים (בים תיכון, בכנרת, ובים סוף). ניתן להשתתף גם בחלק מהמשחה – באחד או שניים מהשלבים. שחייה קבוצתית לפי רמות, בליווי סירות.

http://events.shvoong.co.il/3in3/



משחה פוסידון (שישי 9.11.2012 – יציאה בסירות ממרינה הרצליה) – 
משחה מיוחד ומקורי – יציאה על גבי ספינות בבוקר ממרינה הרצליה להזנקות של כ-100 עד 150 איש מכל ספינה, בחלוקה לפי מרחקים וקבוצות גיל. השחייה מקיפה יאכטות שמשמשות כ"סמני דרך", עד הסיום בחוף הרצליה.

המסלולים במרחקי ישראמן וחצי ישראמן – 3.8 ק"מ ו-1.9 ק"מ. מקצים תחרותיים ועממיים בשני המרחקים.

http://events.shvoong.co.il/poseidon/


ישראמן – שלשות (שישי 25.1.2013 – באילת)
מקצה השלשות-שליחים בישראמן גדל משנה לשנה ונותן והזדמנות לספורטאים בשלושת הענפים השונים לבדוק את עצמם בסופשבוע מיוחד עם אנשי הברזל. שחייה בשלשה מציבה אתגר – להעביר את המושכות מהר ככל שניתן לרוכב האופניים. האירוע כולו הוא חוויה מדהימה!

16.9.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי 
שואף לתנועה 






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג