קווים לדמותה של טריאתלטית העילית – על כוח רצון ואמונה עצמית

בגיל 45 ניצחה נטשה באדמן השוויצרית את איירונמן דרום אפריקה, פורט אליזבת’. בגיל 34 נינה פקרמן זינקה לתחרות בכורה כטריאתלטית מקצוענית. הסיפורים שלהן, בתקווה, ישיקו יום אחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בגיל 45 ניצחה נטשה באדמן השוויצרית את איירונמן דרום אפריקה, פורט אליזבת'. בגיל 34 נינה פקרמן זינקה לתחרות בכורה כטריאתלטית מקצוענית. הסיפורים שלהן, בתקווה, ישיקו יום אחד

מאת:הילה מימון


שנה אחרי שכריסי וולינגטון קבעה את הזמן המהיר ביותר לאישה על המסלול בפורט אליזבת', דרום אפריקה, נאטשה באדמן עשתה היסטוריה משלה על אותו מסלול, כשנהייתה האישה המבוגרת ביותר (בת 45) לזכות בתואר מקצועני.


התחרות לא החלה באופן מבטיח כמו שהסתיימה, אבל זהו סיפור חייה של באדמן. בגיל 17 היא נהייתה אם חד הורית, ובשנים הראשונות של העשור השלישי בחייה עבדה כמזכירה בחברת מחשבים וסחבה משקל עודף בגוף ובמחשבות. בין יוגורט ותפוחים לחפיסות שוקולד, זרק לאוויר מבקר אקראי במשרד, טוני האסלר, משפט שהניע מהפך: "אם את רוצה לרזות, גברת, את צריכה לאכול, ו… לזוז".

חמש שנים מהרגע בו החלה לזוז – בהתחלה נדרשו לה 10 דקות כדי לעבור קילומטר – היה לבאדמן תואר בינלאומי ראשון: אלופת העולם בדואתלון לשנת 1995. זה היה רק הקדימון; שנה לאחר מכן היא סיימה כסגנית לפולה ניירובי פרייז'ר באליפות העולם באיירונמן בהוואי, הניצחון השמיני והאחרון בקריירה של פרייז'ר, שסימן את הדרך לבאדמן.

חמישה ניצחונות חגגה באדמן על האי, ועוד ניצחון שישי שהתקבל ברגשות מעורבים (בשיחת טלפון טרנסאטלנטית) לאחר שמנצחת 2004, נינה קראפט, נפסלה בגלל שימוש ב-EPO. הניצחון ב-2005 היה האחרון שלה על האי. שנה לאחר מכן סיימה באדמן במקום העשירי במאבק כמעט פרייז'רי להגיע אל הקו. ב-2007 התרסקות שלה על מסלול האופניים סללה את הדרך למלכה החדשה, כריסי וולינגטון, שעלתה באותה שנה על המסלול המהיר להצלחה.



אבל לפעמים אלו לאו דווקא הניצחונות שמתווים את המשך הדרך. ביום בו סיימה באדמן במקום העשירי על מסלול אליפות העולם, "היה בי אור פנימי וגאווה גדולה… זה היה הטוב ביותר שהיה בי באותו יום. לא הייתי מחזירה את המקום העשירי לטובת ניצחון באותו יום, כי מה שקיבלתי מקהל הצופים היה פנטסטי…".

באדמן המשיכה לעוד הופעה משובשת שהסתיימה הפעם בפרישה מוקדמת מהתחרות, ולכמה שנים לא מוצלחות, ואז זרחה שוב, כפלא חסר גיל עם חיוך נצחי, בניצחון רביעי בקריירה על המסלול של פורט אליזבת'.

בעוד הזכייה של באדמן בדרום אפריקה הציבה אותה במקום התשיעי ברשימת הדירוג לקראת אליפות העולם בהוואי, נינה פקרמן הישראלית, שסיימה במקום התשיעי באותה תחרות, איבדה בחמש דקות של רכיבה אלף דולר ו- 80  נקודות דירוג לאן באסו.



פקרמן בת ה-34, שעדיין השתחלה למקום ה-95 ברשימת 210 המקצועניות המדורגות, תצטרך להמשיך לקצור את יתר הנקודות בתחרויות נוספות. אל קו הזינוק של אליפות העולם מגיעות 50 המדורגות הראשונות, כאשר לצורך זה נלקחות בחשבון חמש תחרויות (שלוש מתוכן יכולות להיות תחרויות לחצי המרחק). אם ניקח את באדמן כדוגמה מייצגת, ברור שתזמון ומזל הם שחקני משנה, וכישרון ואמונה פנימית הם כוכבי המחזה.

תוצאות תחרות הנשים באיירונמן דרום אפריקה, פורט אליזבת':
1. נטשה באדמן 9:47:10 שעות
2. סימון בראנדלי 9:52:26 שעות
3. דיאנה רייסלר 10:01:14 שעות
4. דיאן מקוואן 10:07:55 שעות
5. סוזן דייטריך 10:07:55 שעות
6. ווריג'יניה בראסטגוי 10:13:00 שעות
7. אמי סאקאי 10:28:03 שעות
8. אן באסו 10:33:12 שעות
9. נינה פקרמן 10:34:24 שעות
10. ג'אקי גורדון 10:41:13

2.5.2012


הילה מימוןהילה מימון- סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג