קווים לדמותה של טריאתלטית העילית (חלק א')

הן חצו את ה-30, ועל אף המעבר המתבקש למרחקים הארוכים יותר, נותרות נאמנות למהירות ומנהלות חיי משפחה לצד קריירה בינלאומית מצליחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הן חצו את ה-30, ועל אף המעבר המתבקש למרחקים הארוכים יותר, נותרות נאמנות למהירות ומנהלות חיי משפחה לצד קריירה בינלאומית מצליחה

מאת:הילה מימון


על אף נוכחות מוגברת של ספורטאיות בשנות ה-20 לחייהן, סבב העילית מציג לצד הצעירות גם כמה ספורטאיות שמלוות את הענף כבר קרוב לשני עשורים. הן חצו זה מכבר את ה-30, ועל אף המעבר המתבקש למרחקים הארוכים יותר, נותרות נאמנות למהירות ומנהלות חיי משפחה לצד קריירה בינלאומית מצליחה. שתיים מהן גם יעשו היסטוריה כשירשמו בלונדון הופעה רביעית במשחקים האולימפיים.


הראשונה היא קיומי ניווטה מיפן. ניווטה ,ילידת 1970, ותיקת המתחרות בסבב העילית, מחלקת את זמנה בין יפן לבין אוסטרליה. מאחוריה 3 אליפויות לאומיות, מעל 100 תחרויות במרחק האולימפי וכאמור שלושה טריאתלונים אולימפיים: סידני 2000 (מקום 14), אתונה 2004 (14) ובייג'ין 2008 (9). היא אומנם החלה להתחרות בתחרויות למרחק ארוך בשנתיים האחרונות, אך המעבר הוא חלק מאסטרטגיית אימון שנועדה להביא אותה למשחקים האולימפיים בפעם הרביעית בקריירה.

ניווטה, שהחלה את דרכה הספורטיבית כשחיינית, פרשה מהתחום בשנות התיכון על מנת להשקיע יותר זמן ואנרגיה בלימודים וחיי חברה. אחרי כמה שנים היא הגיעה אל הטריאתלון בהמלצת חבר לעבודה במכון כושר. זה היה ב-1994, וניווטה התאהבה בענף. במשך שלוש שנים היא התחרתה בתחרויות מקומיות ביפן, לפני שקיבלה מעמד של ספורטאית ייצוגית. 

ניווטה הספיקה להתחתן וללדת את בנה היחיד עד שקיבלה את אישור האיגוד היפני להצטרף לסבב התחרויות הבינלאומי. את דרכה המקצוענית החלה באופן רשמי בתחרות סבב גביע עולם שנערכה באישיגקי, יפן, ב-1997. עם מקום 6 בהופעת הבכורה בסבב, ודוכן מנצחות ראשון בתחרות השלישית (סיימה שנייה רק לאמה קרני האגדית), תחילת הקריירה שלה הייתה יותר ממבטיחה. 

אבל למרות הצלחות בתחרויות סבב יבשתיות, רק אחרי שבע שנים עלתה ניווטה שוב אל דוכן המנצחות בסבב גביע עולמי, הפעם עם מקום שלישי באישיגקי. מאז עלתה ניווטה ארבע פעמים נוספות אל אותו דוכן המנצחות בתחרות המכובדת באישיגקי, עם מדליית כסף, פעמיים ארד וזהב אחד מיוחל בשנת 2010 – הניצחון היחיד שלה בסבב התחרויות מהדרג הגבוה. אין ספק: ספורטאית שהמגרש הביתי הוא המקום שמוציא ממנה את המיטב. 
שאלה של איזון

ב-2.1.2012 ילדה מיגלי די מרקו בן, אח קטן לאליה הבכור. די מרקו, ילידת 1971, מייצגת את שוויץ בסבב המקצועני משנת 1995.

את הקריירה המקצוענית שלה החלה די מרקו ב-1995. יש לה יותר מ-70 הופעות בסבב העולמי (יותר מחצי מהן הסתיימו במקום בעשירייה ראשונה), שש עליות על דוכן המנצחות, שתי מדליות כסף באליפות אירופה, ניצחון אחד בסבב גביע העולם, ומדליית ארד ממשחקי סידני. 

לאחר הארד בסידני לקחה די מרקו פסק זמן לטובת הקמת משפחה. הרחק מעולם הטריאתלון, היא העבירה את ימיה בעבודה כמנהלת בחברת ביטוח ובגידול בנה הבכור. אבל הגעגועים לענף ולעולם התחרויות המקצועני לא הרפו, ואחרי שלוש שנים די מרקו חזרה במטרה להתחרות באתונה 2004. 

בשל תקלה טכנית בתזמון החזרה, די מרקו נותרה מחוץ לסגל האולימפי של שוויץ לאתונה. את התסכול מאחד הרגעים המאכזבים בקריירה הספורטיבית שלה היא ניתבה לכיוון המסע אל משחקי בייג'ין. המקום ה-13 בבייג'ין אולי אכזב את די מרקו, אבל עם ייסודו של סבב אליפות עולם ואיפוס נקודות הדירוג ב-2009, היא כבשה את המקום הראשון בדירוג העולמי בחלק הראשון של העונה.

החיים שלה, שמשלבים אימהות ומשפחה עם קריירה של ספורטאית בכירה, מהווים בעיני די מרקו יתרון. על אף שלדעתה הם בוודאי נוטים להיות מעייפים יותר מחייהם של טריאתלטים ללא מחויבויות למסגרת משפחתית, הם גם מקור ליציבות ולאיזון שרוב בני האדם לא מפסיקים לחפש.

צילומים:
triathlon.org


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית


קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג