צפוף בצמרת הבכירה של הטריאתלון בעולם

סבב אליפות העולם בקיטצבואל, אוסטריה, תחרות אחרונה לפני התחרות הקובעת שתיערך בודפשט בעוד כחודש מהיום. המצב מורכב וצפוף בצמרת הבכירה של הטריאלון, גם בנשים וגם בגברים. ניר רייכמן מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


סבב אליפות העולם בקיטצבואל, אוסטריה, תחרות אחרונה לפני
התחרות הקובעת שתיערך בודפשט בעוד כחודש מהיום. המצב מורכב וצפוף בצמרת
הבכירה של הטריאלון, גם בנשים וגם בגברים. ניר רייכמן מדווח

מאת:ניר רייכמן


הסיפור של החודש הוא ללא ספק, חבייר גומז. 2006 עד 2008 היו השנים שלו, הוא ניצח ב- 3 שנים את סבב גביע העולם שהיה אז הבכיר ביותר, ובשנים אלו גרף ניצחונות יותר מכל טריאתלט אחר, אך תמיד נראה היה שהוא נופל ברגעי ההכרעה, 2006 היה זה טים דון שלקח לו את התואר החשוב מכל, 2007 היה זה דניאל הונגר שניצל את הביתיות כדי לנצח את הפייבוריט. ב- 2008 כנראה שהקללה הוסרה וניצח באליפות העולם, אך נכשל במבחן האולימפי, שם היה זה הגרמני, יאן פרודנו, שקטף את התהילה.


אליסטר בראונלי אחרי מדריד / צילום: ITU



שנת 2009, היתה אמורה להיות שנת מפנה בשבילו, באיגוד הטריאתלון העולמי הוחלט כי אלוף העולם יקבע על ידי סבב תחרויות של אליפות העולם. אך המפנה לא הספיק להגיע אליו ואת מקומו תפס טריאתלט בריטי צעיר וכישרוני, אליסטר בראונלי, שניצח בכל התחרויות בהם השתתף והשיג את מקסימום הניקוד האפשרי וניצח באליפות העולם, ובכך קם טריאתלט נוסף המאיים על מעמדו.

החודש האחרון היה מרתק, מפגשי ענקים בין גומז לפרודנו בהמבורג שבגרמניה ושבוע לאחר מכן עם אליסטר בראונלי בלונדון החזיר את הצבע לעורו של הספרדי לאחר שניצח בשני המפגשים את הספורטאים הביתיים. גומז, הספורטאי הבולט ביותר בשנים האחרונות הראה כי הוא למד דבר או שניים בשנים האחרונות וכי הוא אכן כשיר ומוכן לנצח כל אחד.

התחרות בקיטצבואל פתוחה, למרות שנראה כי אחד מהשלושה שהוזכרו למעלה יאבקו על המקום הראשון. אליסטר פחות לחוץ כיוון שכבר איבד עניין בקרב על אליפות העולם וינסה בכל מקרה לנצח בתחרויות שנותרו לו. הקרב הגדול באליפות העולם לגברים יהיה בין יאן פרודנו שמדורג ראשון לחבייר גומז שממוקם לא הרחק מאחוריו במקום השני. פודיום אחד לחבייר גומז והמיקום בינהם יתחלף, ושניהם רוצים לשפר עמדות לקראת התחרות הקובעת בבודפשט.

אלופת העולם והמדורגת ראשונה, אמה מופאט האוסטרלית, בקרב צמוד עם המדורגת שנייה והשלישית בעולם בעונה החולפת, אנדריאה יואיט. אבל בתחרות הסיפור שונה לגמרי. עוד לא היתה תחרות צפוייה אחת במקצה הנשים וכולן נמתחו ממש עד הסוף כולל הפתעה מרעישה בתחרות האחרונה בלונדון, בה ניצחה הקנדית הצעירה, שלה זו הייתה השתתפות ראשונה בסבב הבכיר, פאולה פינדליי.




מה שבטוח, כולן ללא יוצא מן הכלל רוצות להתחיל את הריצה לפחות דקה וחצי לפני האלופה האולימפית, אמה סנוסיל, שרק חזרה מפציעה כדי לקבוע את הזמן המהיר ביותר עבור טריאתלטית בעשרה ק"מ (32:46). לסנוסיל יש חולשה יחסית בשחייה בתקופה זו, ויתר המתחרות מנצלות זאת אף על פי שזה לא תמיד עובד. אני מוכן להמר כי הנסיון ינצח ואלופת העולם, אמה מופאט, תעשה זאת שוב כאשר לידה יעמוד הספרדי, חבייר גומז, שהפעם הניסיון יעמוד לצידו.

עוד בעולם הטריאתלון
ב- 15/8 יוזנק טריאלון ג'נבה בהשתתפות מתחרים רבים. אומנם התחרות לא תזכה לחשיפה כה רבה בגלל האירועים החשובים שיש במקביל בעולם הטריאתלון, אך גם לשם נרשמו ספורטאים ברמה גבוהה ביותר. בין המשתתפות תייצג את ישראל גילי רייכמן שלה זו תחרות בין לאומית ראשונה מאז החלימה ממחלת הנשיקה, "אני מחכה לרגע הזה כבר שנה, הייתה לי תקופה לא קלה, אך התאמנתי טוב ואני חושבת שאני חוזרת לעצמי."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג