צחור ושוב יוצאים ל"קייפ אפיק"

איזה יופי! מחר טסים. ב27/3 מוזנק בפעם השישית טור הזוגות באופני הרים הגדול בעולם ה"קייפ אפיק".הקייפ אפיק הינו טור אופני הרים שמשכו שבעה קטעים + פרולוג.  השנה אורכו 707 ק"מ ו- 14550 מטר הפרשי גובה וייקחו בו חלק כ- 1200 רוכבים. קישור לגרפי הגובה והמרחק של טור 2011, כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איזה יופי! מחר טסים. ב27/3 מוזנק בפעם השישית טור הזוגות באופני הרים הגדול בעולם ה"קייפ אפיק".הקייפ אפיק הינו טור אופני הרים שמשכו שבעה קטעים + פרולוג.  השנה אורכו 707 ק"מ ו- 14550 מטר הפרשי גובה וייקחו בו חלק כ- 1200 רוכבים. קישור לגרפי הגובה והמרחק של טור 2011, כאן

מאת:גל צחור


השנה טסים מישראל חמישה זוגות, ארבעה הכוללים אותי מקבוצת CCC+ זוג נוסף. עבורי זו תהיה הפעם השלישית שאני מזנק לתחרות הזו, בפעמים הקודמות זינקתי עם אילן אידלסון ורכבנו בקטגוריית הגברים, השנה אני מזנק בקטגוריית הזוגות המעורבים, שותפתי לתחרות היא עידית שוב רוכבת עלית (מאומנת שלי) אף היא מCCC.

המטרה שלנו הייתה להיכנס לעשירייה בזוגות המעורבים.
אולם הגישה שלי לתחרות לא הייתה כפי שתכננתי, דבר שמעלה את רף החששות. מתחרים מולנו זוגות מעורבים ברמה עולמית גבוהה מאד. אסתר סוס השוויצרית, אלופת העולם במרתון 2010, איבון קרפט הגרמנייה שניצחה כבר פעמיים את הטור פעם בזוגות מעורב ופעם בנשים ועוד כמה טוענות לכתר.


גל צחור ואילן אידלסון בסיום ה"קייפ אפיק" 2009


הלוואי ויכולנו לדבר על פודיום אולם למעט לחלום עליו אין לנו הרבה סיכוי. יחד איתנו יזנקו בקטגוריית המאסטרס עמוס גרי ואורן עוזרד, אגלה לכם בסוד ובלי עין , אני מהמר עשירייה בקטגוריה שלהם וזה רק הימור שלי, נדבר ב3/4.


עידית שוב, תתחרה עם גל צחור בקטגורית הזוגות המעורבים
צילום: אייל דולין


רז שפירא ואסף סמץ רוכבים חזקים מאד שמוכנים לאתגר, אסף טיפה פוגע להם בשל גילו הצעיר (35) והם יתחרו בקטגוריית הגברים, רפי שפר וטל שגן אף הם יתחרו בקטגוריה זו. התחרות תחל בפרולוג של 27 ק"מ עם 750 מ' טיפוס במונומנט האדיר של קייפ טאון "הר השולחן", זה גם הקטע הקצר ביותר בטור. הקטע הארוך ביותר יחלוף על פני 143 ק"מ של אופני הרים (אימא'לה).

קשה לתאר את אופי הרכיבה ב"קייפ אפיק" מכיוון שהוא כל כך מגוון וארוך כך שהוא חולש על כל סוגי התוואים הטופוגרפיות, מדלג בין יערות והרים מדהימים ובין ה"קרו" איזור מדבר למחצה.


עמוס גרי (במרכז) יתחרה בזוגות עם אורן עוזרד
צילום: אייל דולין


דמיינו מסלול מהיכן שאתם יושבים כעת (לא חשוב איפה זה, כל עוד אתם בארץ) עד לצפת, דרך יערות מנשה, חורשן, הכרמל, מעט מכבישי הצפון וכך נראה יום ממוצע ב"קייפ אפיק".

כפי שאולי ניתן לחוש בין המילים אני נרגש מאד, מידי יום מתחילת הטור נשלח עדכונים על היום שחלף מהזוית האישית שלנו אתם כמובן מוזמנים לעקוב באתר התחרות, וחשוב מכך לשלוח אנרגיות.

פרטים על המרוץ

המרוץ מתקיים בדרום אפריקה.
הפרולוג ממש בתוך פארק הר השולחן בקייפ טאון, הקטע הראשון מתחיל כ- 100 ק"מ מקייפ טאון.
המרוץ כולל פרולוג + שבעה קטעים וסה"כ 8 ימים רצופים ללא ימי מנוחה.
לכל יום יום יש מגבלת זמן של 10 שעות למעט הקטע ה- 6 (היום השביעי) היום של ה- 143 ק"מ בו מגבלת הזמן (ה"קאט אוף טיים") היא 11 שעות.
זו הפקה ברמה מדהימה, ממש כמעט שלמות, מרגע שנכנסים ל"כפר המרוץ" ("רייס ווליג") אתה מסודר, עיסויים, ארוחות, העברת הציוד מנקודת הזינוק לנקודת הסיום, שטיפת אופניים, כביסות, כל מה שצריך אז יש, במשך כל שמונת הימים.
יש שלוש נקודות הזנה בדרך ובהן המארגן מספק מים קרים, קולה, משקה אנרגיה וסיוע טכני בכל רמה.
אסור לקבל סיוע מבחוץ,רוכבים יכולים לסייע האחד לשני כולל בין זוגות.

בהצלחה לכולם

גל צחור
מאמן ובעלים של מועדון CCC. אלוף ישראל לשעבר במרוץ אופני כביש ובמרתון אופני שטח.

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג