פרס סוקולוב לעיתונות מוענק ליוסי מלמן

יקיר שוונג, יוסי מלמן הוא חתן פרס סוקלוב לעיתונות לשנת 2009. ועדת הפרס קבעה כי מלמן ראוי להוקרה בשל תחקיריו המעמיקים בתחומי הביטחון, המודיעין והגרעין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יקיר שוונג, יוסי מלמן הוא חתן פרס סוקלוב לעיתונות לשנת 2009. ועדת הפרס קבעה כי מלמן ראוי להוקרה בשל תחקיריו המעמיקים בתחומי הביטחון, המודיעין והגרעין

מאת:מערכת שוונג


פרס סוקולוב שנוסד ב-1954 בחסות עיריית תל אביב הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר בעולם העתונות הכתובה והאלקטרונית בישראל ויש המשווים אותו לפרס פוליצר הניתן לעיתונאים אמריקאיים. יחד עם מלמן זכו בפרס עוד עיתונאי מהארץ, צבי בראל, הפרשן לענייני ערבים, דוד ויצטום שדר ערוץ 1 על "מפעל חיים" ועמרי אסנהים מהתוכנית 'עובדה' בערוץ 2 על תחקירו בעניין ניסוי האנתרקס שנעשה בחיילים.

יוסי מלמן אמר היום לאתר 'וואלה': "כל חיי, ואני עיתונאי ותיק שרוב השנים בהארץ, השתדלתי לעשות עבודה מהימנה, לדייק בעובדות ולהתנצל בפני מי שאולי פגעתי בו. אני שמח על קבלת הפרס כי יש כאן אמירה על עיתונות שהולכת ונעלמת, עיתונות שחוקרת ומתעמתת אם צריך.

אף פעם לא רציתי לעגל פינות ולא התביישתי להתעמת עם משרד הביטחון. עד שהתחלתי לסקר את תחום המודיעין הוא היה חלק מהסיקור הצבאי הכללי ובכך הייתי מעין חלוץ לפני המחנה. נושא נוסף שקידמתי מאז 2003 הוא הגרעין האיראני שהיום נמצא בראש סדר היום, ואני מכיר תודה לעיתון הארץ שאיפשר לי את זה, שהיה לי אכסניה שמעולם לא ניסתה לצנזר אותי".

   

 
יוסי מלמן עם בנו יותם במרתון ת"א

מלמן שלח מסר גם לדור הצעיר של עולם העיתונות: "אני מקווה שעיתונאים צעירים יצעדו על נתיב האמת שלהם ולא יוותרו גם אם זה במחיר של בדידות, לחצים גדולים, ואיומים בתביעות. לא צריך לחשוש מאיבוד מקורות זמני גם אם כועסים עליך בשל תחקיר עומק. בסופו של דבר גם המקורות הכועסים ידעו להעריך את המקצועיות וההתמדה".

אפשר לומר שעל יוסי מלמן, יוזם הישראמן (יחד עם ניר ברק מ'שוונג') עברה שנה מרובה באירועים: התקפת לב עם צנטור בפברואר, שני מרתונים בתל אביב ובברלין וכעת הפרס החשוב.

הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים ב-29 בדצמבר במרכז ענב לתרבות בנוכחות ראש עיריית תלֿֿאביב-יפו רון חולדאי ובהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס וזוכי הפרס בשנים קודמות. לזוכים יוענק פרס כספי בגובה 18 אלף שקל.

מצבור כתבות של יוסי מלמן בשוונג ניתן למצוא כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג