פרסום ראשון: הוגשה תלונה על הליך בחירת מנכ"ל איגוד הטריאתלון

לשוונג הגיע מכתב תלונה שהוגש אתמול (חמישי) לראש מנהל הספורט, בנוגע להליך בחירתו של מנכ"ל איגוד הטריאתלון החדש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לשוונג הגיע מכתב תלונה שהוגש אתמול (חמישי) לראש מנהל הספורט, בנוגע להליך בחירתו של מנכ"ל איגוד הטריאתלון החדש

מאת:יאיר בן עמי

לידי מערכת שוונג הגיע מכתב תלונה, שהוגש לד"ר אורי שפר סמנכ"ל וראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט ובנוסף לכך גם לרשם העמותות. בתלונה מפורטים סעיפי הקוד האתי שהופרו לכאורה בהליך בחירתו של מנכ"ל איגוד הטריאתלון עליו התפרסם לראשונה כאן בשוונג.

את מכתב התלונה שלח דני כהן, אחד מבכירי ספורטאי קבוצות הגיל של הטריאתלון הישראלי, שלפני כשבוע סיים את אליפות ישראל במרחק האולימפי במקום השני.

אחת מהתלונות עליהן מצביע כהן במכתבו היא על קשרים עסקיים קודמים לכאורה, בין המנכ"ל הנבחר ליו"ר איגוד הטריאתלון יובל חץ.

במכתבו לראש מנהל הספורט כתב כהן:

"יתרה מזאת, האדם שהומלץ ואושר ע"י 5 כנגד 4 מחברי הועד המנהל, היה, ואולי עדיין נמצא, בקשרים עסקיים קבועים ורצופים עם יו"ר האיגוד, מר יובל חץ".

המכתב הופנה כאמור לד"ר אורי שפר, אך גם לרשם העמותות והעתקים ממנו נשלחו גם לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, לדודו מלכא סגן ראש מינהל הספורט וספורט הישגי, לכל חברי הנהלת איגוד הטריאתלון, לחברי ועדת האתיקה של איגוד הטריאתלון ועוד.

עותק מכתב התלונה – כאן

יו"ר איגוד הטריאתלון, יובל חץ


דני כהן, מגיש התלונה מסר לשוונג:
"אני טריאתלט קבוצות גיל כבר עשר שנים, אני נהנה מהאימונים ועוד יותר מהתחרויות. לאחר לא מעט שיחות שהיו לי עם כמה חברי הנהלת איגוד הטריאתלון וכל מה שחוויתי באילת, גיליתי שיש פחד לדבר על מה שקורה בהנהלה. חברי הנהלה אמרו לי שהם מרגישים שהם עובדים בדיקטטורה. אני לא מבין ממה יש לפחד. צריך לנקות את הספורט מהשמור לי ואשמור לך".

דובר איגוד הטריאתלון העביר שתי תגובות בנפרד. הראשונה מול פנייה של מערכת שוונג והשנייה למחרת.

התגובה הראשונה של דובר איגוד הטריאתלון:
"המכתב המדובר הופנה אל ד"ר אורי שפר, לא אל איגוד הטריאתלון. איגוד הטריאתלון ישמח לפרט ולהסביר לד"ר שפר, ככל שיידרש, על הליך בחירתו התקין של המנכ"ל החדש, כמובן, בהתאם לקוד האתי שאליו מחויב איגוד הטריאתלון".

תגובתו הנוספת של דובר איגוד הטריאתלון שהועברה היום – כאן

15.11.2013

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג 
בעל הטור מציאות נושכת

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

  • 1.דובר איגוד נכבד 
    עדר העזים העוורות או בשמו הידוע יותר , חברי איגוד הטריאתלון, היה אצל ד״ר טיכו אשר סידר להן הראייה. התלונה של דני התייחסה להפרת סעיפים של הקוד האתי אשר הוא חלק בלתי נפרד מתקנון האיגוד. היה ראוי יותר שתתייחס לסעיפים נשוא התלונה ולא תצטט סעיפים שאינם קשורים. על פוליטיקאים נאמר שלא משנה מה שואלים אותם, הם עונים מה שרוצים.באשר לפרנסתו של היו״ר, נהפוך הוא. מאחר שהמנכ״ל החדש לא קשור יותר לליגה אותה מנחה היו״ר, הרי שהיו״ר יכול להמשיך להנחות אותה אלא אם מי שיחליף את שי כרם, לא יעסיק את היו״ר יותר. האם אחד מעסיק את השני על בסיס אישי? באשר למי בחר . איך , כמה ולמה , הרימו את מסך הברזל מה שנקרא, שקיפות

    אבי (15/11/2013)

  • 2.ההיינו כממלכת הכדורגלנים? (לת)(15/11/2013)
  • 3.מה פתאום האיגוד מכניס את שוונג לתגובה? אם לא הם, אז מי ידווח? (לת)ספורטי (15/11/2013)
  • 4.מצדיע לשוונג שלא מחקו את התגובה שהם מופיעים בה 
    כל הכבוד שהבאתם את הדברים המלאים גם אם מדובר בעלילה שהעלילו עליכם בגוף התגובה. זאת תקשורת אמיתית ומכובדת. לא להאמין שיש רמה כזאת בעתונות הישראלית

    עמית יוסףטריאתלטמספיקזמן (15/11/2013)

  • 5.מדהים הפחד לתת תגובות פייסבוק מזוהות. מדהים! 
    בשביל זה אני משלם דמי חבר?

    נמאס לי (15/11/2013)

  • 6.למגיב 5 אז מדוע אתה בעילום שם? 
    אם כך היה הראשון לאריות וכתוב תגובת פייסבוק!!!

    אבי ברלב (15/11/2013)

  • 7.למגיבים 5 ו6 
    כל עוד האיגוד מתנהל באנונימיות ,אין כל משמעות לאנונימיות המגיבים. מי הצביע איך? מי היו חברי ועדת האיתור? מי מינה אותם? את מי ראיינו ?מי מחברי ההנהלה היו מודעים לתהליך? ממי הסתירו? איך המליצו חברי הועדה על המועמד? ואחרון לא חביב, מדוע נבחר מי שאיננו חבר איגוד בעוד שמחברי האיגוד, הסתירו הכל ולא נתנו לחברים הזדמנות להתמודד?

    דן (15/11/2013)

  • 8.מ ד ה י ם (לת)(16/11/2013)
  • 9.טרור 
    מעניין מה יהיה בישיבת ההנהלה הקרובה, הרי זה ברור שזה רק קצה הקרחון, האם יהיה מרד של חברי ההנלה, מי יודח , האם חברי הנהלה או היו"ר השליט הבלתי המעורער של האיגוד.

    טרור (16/11/2013)

  • 10.הגבתי למעלה בתגובת פייסבוק 
    לעניין "הטרור וההפחדה בהנהלת איגוד הטריאתלון".
    אשמח לענות לכל אחד באופן אישי על הנושא. ניתן להעלות כל שאילתה בפורום איגוד הטריאתלון. מתחייבים לתשובה לכל אחת ואחד ותהא קשה ככל שתהא
    http://www.tapuz.co.il/communa/userCommuna.asp?communaID=40844&r=1

    יוסי רובננקו (16/11/2013)

  • 11.תעזבו את האיגוד בשקט 
    אני נכנסתי לנושא הטריאתלון השנה. אני לא חבר איגוד אבל השתתפתי כבר ב – 3 תחרויות של האיגוד. אין מה להשוות את רמת האירגון והמקצועויות שגיליתי בענף, לעומת תחרויות ריצה או שחייה שהשתתפתי בהן. אני לא מבין את ההתעסקות הבלתי נפסקת של הכותב בהנהלת הארגון. לא מבין את ההתעסקות במינוי המנכ״ל או את ההשמצות הקבועות על היו״ר ודיווחים על ״שערוריות״ סרק. יש פה כנראה איזה אג׳נדה לא ברורה של כותב המאמר או של שוונג וחבל שזה נעשה על הגב שלנו. 

    לא קראתי דבר בשוונג על ״שערוריות״ באיגוד השחייה, ריצה (אם יש כזה), או אופנים או תקיפה אישית של היו״ר. שם הכל בסדר? אין שם מכתבים על מינויים? או שזה לא באג׳נדה?

    יש לנו מספיק פוליטיקה בחדשות שמונה. אתם רק מקלקלים לנו.

    איתי (16/11/2013)

  • 12.לאיתי – אתה טועה 
    קראתי בשוונג מאמרים שנוגעים גם לאיגוד השחייה וגם לאיגוד האתלטיקה כשהיו דברים לעניין. הוגשה תלונה לשרת הספורט ולמבקר המדינה וטוב שמישהו מדווח על זה. לא הייתי מצפה משום כתב וגם לא משוונג להשתיק את זה. יש כאן ידיעה ללא הבעת דעה, רק עם תלונה ותגובה. טוב שמביאים את הדברים.
    חוץ מזה אני לא מסכימה איתך בעניין של תחרויות ריצה ושחייה. אני רואה רמה טובה בשני התחומים, עם כמה יוצאים מהכלל, אבל רמה טובה.
    ועוד חוץ מזה בשום איגוד אחר לא משלמים מאות שקלים בשנה דמי חבר

    (17/11/2013)

  • 13.האובססיה השבועית נגד האיגוד של הכותב 
    לבחור יש אובססיה וזה כבר נהיה מביך.
    הטריאתלון הוא הענף המוביל באתלטיקה בארץ מבחינת הישגים ומבחינת עניין, אבל מסתבר שכל הבעיות נמצאות באיגוד שלו לפי הכתבות של הכותב. אצל איגוד האופניים שבקושי מרים תחרויות, הכל בסדר כנראה. גרגרגרגרגגרגרגרר

    רונאל (17/11/2013)

  • 14.למה תמיד 
    כל פעם שכותבים ביקורת ישנם את אותם אנשים עם שמות מושרצים שכותבים כנגד מי שמעלה ביקורת,ישנה בעיה חריפה באיגוד הטריאתלון,שוונג הוא עורך וכותב ומביא אלינו דברים חשובים שחובתו לעשותם,לא רק מה שהכותבים משרשרים כל הזמן,איזה ג'לים,שתיה,ואיך לרוץ מרתון שמעולם עוד לא רצתי 5 ק"מ.

    פיק (17/11/2013)

  • 15.תגובה ל -12 – חומר למחשבה 
    אני מניח שכל האיגודים ושוונג עצמו מקבלים מכתבי תלונה כל הזמן. אלו טבעם של דברים. לא כל דבר דורש פרסום ולא כל דבר מפורסם. לאור התגובה של האיגוד על התלונה עצמה, אני לא מבין מה מטרת הפרסום הספציפי. מצטער.

    אני כמו ספורטאים "עממים " אחרים, נכנסים לאתר כדי לקרוא על תחרויות וגם על איך "לרוץ מרתון כשמעולם עוד לא רצתי 5 ק"מ". בדיוק כמו שאני קורא ב – runner's world. אני מניח שמפרסמים מפרסמים באתר, בגלל "העממים" לא פחות אם לא יותר מאשר ה"מקצוענים".

    ההתנגחויות לא נראות לי במקום ומקלקלות את האווירה הספורטיבית שכולם רוצים לקדם, לרבות אתר שוונג ואני בטוח איגוד הטריאתלון.

    איתי (17/11/2013)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג