פרנקי פרדריקס במרכזה של פרשת שחיתות חדשה בוועד האולימפי

אחד הספרינטרים הטובים של שנות התשעים, שכיום הוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, קיבל לפי העיתון הצרפתי "לה מונד" 300 אלף דולר ביום שבו נבחרה ריו דה ז'ניירו לארח את המשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרנקי פרדריקס אתלט עבר מנמיביה
פרנקי פרדריקס אתלט עבר מנמיביה

פרנקי פרדריקס, שזכה בשנות התשעים ב-4 מדליות כסף אולימפיות עבור נמיביה בריצות הספרינט, עומד במרכזה של פרשת שחיתות גדולה שנחשפה בעיתון הצרפתי "לה מונד". מדובר בעוד פרשה שקשורה בין השאר ליו"ר התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לשעבר, לאמין דיאק הסנגלי, שעצור בצרפת בחשד לשחיתות והלבנת כספים.

פרנקי פרדריקס אתלט עבר מנמיביה

נכון לעכשיו, הוא כבר לא יתעסק עם המארחת של 2024. פרנקי פרדריקס | צילום: Lepax

לפי התחקיר שפורסם ב"לה מונד" פרדריקס שהוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, קיבל סכום כספי של 300 אלף דולר שנכנסו לחשבון בנק של חברה על שמו באיי סיישל, באותו יום שבו נבחרה ריו דה ז'ניירו לארח את המשחקים האולימפיים. זה קרה 7 שנים לפני המשחקים, בשנת 2009. הכסף הזה הועבר על ידי חברה השייכת לפאפא מסאטה דיאק, בנו של לאמין דיאק ומי שהיה מנהל השיווק של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית. דיאק הצעיר מבוקש על ידי האינטרפול בחשד לעבירות שוחד והלבנת כספים, ולפי הכתבה ב"לה מונד" הוא עצמו קיבל סכום של 1.5 מיליון דולר מחברה השייכת לטייקון ברזילאי שלושה ימים לפני ההצבעה על זהות מארחת משחקי 2016, כאשר 500 אלף דולר נוספים הועברו לחשבון בנק בבעלותו ברוסיה.

בעקבות התחקיר, פרדריקס התפטר מתפקידו כיו"ר ועדת ההערכה לקראת בחירת המארחת של המשחקים האולימפיים ב-2024, ויו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך כבר מינה לו מחליף. בנוסף, פרדריקס הקפיא את פעילותו בוועדה של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, שבוחנת את החזרתם של האתלטים הרוסים לפעילות בינלאומית.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג