פעם שלישית אולטרה: האולטראיסט אריאל רוזנפלד בדרך לספרטתלון השלישי שלו

אם זה נשמע לכם כמו דז'ה וו אתם צודקים! אריאל רוזנפלד מתאמן בימים אלו לאולטרה ספרטתלון למרחק 246 ק"מ והוא עומד לכתוב על האימונים וההכנות שלו כאן בשוונג | כתבה 01 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל הטורים של אריאל רוזנפלד: טור 01

בחודשים הקרובים אשתף ב"זמן אמת" את תהליך ההכנה שלי לקראת מרוץ הספרטאתלון, אולטרה מרתון למרחק של 246 ק"מ. התהליך נגזר מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ.

סיום ספרטתלון | צילום: תום שנבורן

עוד כתבות אולטרה בשוונג
מהי בכלל ריצת אולטרה מרתון?
למה אנשים עושים אולטרה מרתון?
10 דברים שאף אחד לא יגלה לך על אולטרה מרתון

למה אני צריך את זה שוב?

ב-2017 לקראת השתתפותי השנייה במרוץ הספרטתלון הסברתי על הסיבות עבורי לחזור ולהשתתף שוב במרוץ. כל הסיבות שמניתי לפני כשנה המדברות על חיבור רגשי עמוק, יכולת האדם לרוץ מנקודה לנקודה, הרקע ההיסטורי, המשתתפים/ות הטובים/ות בעולם והארגון המדהים, עדיין תקפות ואפילו יותר לאחר ההשתתפות שלי בשנה שעברה. בנוסף, ההשתתפות בשנה שעברה הוכיחה לי שוב עד כמה בספורט הסבולת (כמו בחיים) תמיד יהיה עוד מה ללמוד, לחוות ולחקור.

בשנה שעברה קיבלתי החלטות טובות יותר במהלך המרוץ, בזכות הפקת הלקחים מהמרוץ ב-2015. במרוצים כל כך ארוכים כמעט ואין דרך אחרת ללמוד מאשר להשתתף שוב במרוץ. הופתעתי עד כמה אני זוכר את המרוץ, המסלול, הפניות, התחנות וכו'. כשהגעתי להרבה נקודות במרוץ המוח שלי "שלף תמונה" מהזיכרון של 2015 וזה גרם לי לחשוב עד כמה המרוץ הוא משמעותי עבורי ובמידה מסוימת חלק בלתי נפרד ממני. גם השנה עדיין יכולתי "לעקוף" את ההגרלה ולהיכנס למרוץ בזכות התוצאה שלי מה-100 מייל בברלין ב-2016, ויחד עם גלעד קראוז ושליו ברוש נייצג את מדינת ישראל.

טקס סיום אולטרה מרתון עוטף עזה | צילום: ענבל כהן

האם אנחנו ניגשים למרוץ באופן שונה הפעם?

כן ולא, כמו תמיד. מדוע כן? כיוון שכל שנת אימונים וכל השתתפות בתחרות, מחדדת את ההבנה שלנו לגבי היכולות הנדרשות למרוץ בסדר גודל כזה ובנוסף את התגובה הספציפית שלי לאימונים ולעומסים שונים (נפח שבועי, יחס העמסה/התאוששות, אימונים עצימים, חום, עליות). בכל שנה אנחנו מבצעים "תיקון" קטן בהתאם למה שלמדנו.
מדוע לא? כיוון שהעקרונות הכלליים עדיין תקפים: עמידות פיזיולוגית ומנטלית לאורך זמן ארוך מאוד, התמודדות עם חום, מעבר מיום אל לילה, תרגול תזונה, שתייה ומלחים.

סטטוס האימונים שלי עד כה

את החודשים האחרונים ניצלנו לתרגול אימונים ומרוצים מהירים (יחסית לנדרש מאולטרה ארוך) כמו: מרוץ אייל ועמק המעיינות, מרתון טבריה ומרתון ת"א. בנוסף, כפי שביצענו בשנה שעברה, השתתפתי בחודש מארס באולטרה עוטף עזה למרחק 101 ק"מ, טעות שלי בניווט גרמה לי להאריך בעוד 10 ק"מ וכך "זכיתי" לתרגול פיזיולוגי ומנטלי נוסף.

אתם מוזמנים לשאול אותי שאלות כאן בתגובות ולציין נושאים שתרצו שארחיב עליהם בטורים הבאים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג