פסוקו של יום: סיכום מרתון התנ"ך הראשון

האולטראיסט גלעד קראוז רץ את מרתון התנ"ך והתפנה לכתוב פרק עם פרשנויות על חוויותיו מהמרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון התנך צילום תמונת שער
מרתון התנך צילום תמונת שער

מרתון התנ"ך הראשון התקיים, בים חמישי, ערב חג פסח שני והוזנק בשעה 5:30 מרחבת בית הספר בראש העין. אל קו הזינוק נקבצו רצי המרתון וחצי המרתון שהוזנקו יחדיו, כ-170 איש ואישה. במרוץ התקיימו שלושה מקצים: מרתון, חצי מרתון וגם 15 ק"מ מאתגרים והארגון היה מופתי. לרצי המרתון ניתנה האפשרות להפקיד תיקים יעודיים שנתנו כחלק מערכת המשתתף, ואלו הוסעו לתחנה כמאתיים מטר לאחר נקודת חצי המרתון. ניתנה אף אפשרות להפקיד תיק שגם הוא ניתן בערכת המשתתף, על מנת שימתין בנקודת הסיום.

מרתון התנ"ך הראשון 2015 צילום: RunnerScanner

מדובר במסלול שרובו ככולו עלייה | צילומים: RunnerScanner

למרות שהגעתי באיחור (4 דקות לזינוק), ולמרות שהרכב עם התיקים כבר עזב, ניתנה לי האפשרות למסור את התיק וזה אכן חיכה לי בקו הסיום (תודה תודה ולא, אין בכך המלצה, לא להגיע 4 דקות לזינוק ולא להכביד על המארגנים בבקשות יוצאות דופן). מדובר במסלול שרובו ככולו עלייה, למעט מספר זניח של ירידות לא משמעותיות. הכל מלבד הירידה מאריאל, בה ניתן עם טכניקת ריצה נכונה, לפצות ולו במעט על הקצב האיטי בעליות.

מרתון התנ"ך הראשון 2015 צילום: RunnerScanner

הגובה המצטבר במקצה המרתון עומד של 946 מ'

המארגנים פרסמו כי הגובה המצטבר במקצה המרתון עומד של 946 מטר. השעון שלי, המצוייד בברומטר הראה גובה מצטבר של 1034 מטר. לפי קושי המסלול אני מאמין לשעון. חבר שסיים את הישראמן אמר שאם היה יודע שזה המסלול, לא היה בא וכי מדובר באתגר יותר קשה מהישראמן. יש לי הרגשה שהוא רק השתמש במטבע לשון, בכל זאת טריאתלון ארוך, כבודו במקומו מונח, אך אין ספק שמדובר במרתון אתגרי.

מרתון התנ"ך הראשון 2015 צילום: RunnerScanner

אריאל רוזנפל (בתמונה) בדרך לניצחון

מזג האויר היה נפלא. הטמפרטורה היתה בין 16 מעלות ל 26.5, כאשר הממוצע עמד על 18 מעלות צלסיוס. תחנות, כמובטח היו כל כ-4 ק"מ, מצוידות במים ופירות. סימון מרחק היה כל קילומטר. למיטב דעתי היה מספר מקומות מועט בו נעדר סימון, אולם יכול להיות שלא שמתי לב. ניתן לחשוב על מקום לשיפור, בכך שיצויין המרחק עבור רצי ה-15. הבעיה אינה נתונה לרצי החצי מרתון היות שהם מוזנקים יחד עם רצי המרתון.

מרתון התנ"ך הראשון 2015 צילום: RunnerScanner

מזג האוויר הקר והעננות נמוכה נתן הרגשה של חו"ל

המסלול עבר לפרקים בין גבעות מוריקות וביחד עם מזג האוויר הקר ועננות נמוכה, נתן הרגשה של חו"ל. בסיום, השעון שלי הראה 41.8 ק"מ ולא 42.2 ק"מ. מדובר בסטייה של כאחוז ובהחלט יכול להיות שמדובר בסטייה בשעון. אין ספק שמדובר במרתון מאתגר. למעט סיום העלייה לשילה, כל המסלול על אספלט. נראה שהמארגנים דאגו לכך ש-150 המטרים האחרונים יהיו במגמת ירידה, כנראה כדי לאפשר לרצים לחייך למצלמה, לאחר עלייה מפרכת.

מרתון התנ"ך הראשון 2015 צילום: RunnerScanner

הרצים עברו לאחר שער הסיום בין שתי שורות של מתופפים ותוקעי שופרות

הסיום היה חדשני ואולי דווקא ניתן לומר עתיק – הרצים עברו לאחר שער הסיום בין שתי שורות של מתופפים ותוקעי שופרות, בהחלט אווירה יחודית.גם בגביעים למנצחים השקיעו ואלו הם כדי חרס, ברוח התקופה של הריצה המקורית של איש בנימין, בימיו של עלי.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עדי הגיב:

    בהחלט אירוע יפה אולם לטעמי אירוע שפספס את המטרה -אם באמת הריצה הארוכה הייתה משילה לבנימין ולא בקרב מרתון הייתי מצפה שתוואי המסלול לא יהיה עוד ריצה על כביש אלא בשטח בתוואי שסביר להניח שרצו באותה תקופה ..לעשות מירוץ שכולו עליה בכביש לטעמי משעמם ומיותר ..מקווה שלפעם הבאה מארגני המירוץ ימצאו דרך לשלב קצת מהשטוח בבנימין ולגרום למירוץ להיות משולב לכל הפחות ומיוחד יותר ..

    1. יובל הגיב:

      לדוגמא יהיה אפשר לעבור בכל הכפרים הפלסטיניים שהיו בסגר באותו היום….
      מרתון בעייתי שהוא למעשה ארוע פוליטי ולא ספורטיבי.
      חבל כי ספורט אמור לקרב ולא להרחיק

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג