זוכי "משקפת הזהב": פלפס ולדקי הם שחייני השנה בארה"ב

שני השחיינים שכיכבו השנה בריו 2016 עמדו במרכז טקס "משקפת הזהב", שבו נבחרו גם הפריצה של השנה, השחיין המתמיד, והמשחים הטובים ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מייקל פלפס שחיין אמריקאי
מייקל פלפס שחיין אמריקאי

לקראת כל סוף שנה אזרחית נערך בארצות הברית טקס "משקפת הזהב" ובו נבחרים השחיינים המצטיינים של השנה האחרונה. כמובן שבאימפריית שחייה כמו ארצות הברית מדובר באירוע משמעותי ומפואר, שזכה לכיסוי תקשורתי רחב.

מייקל פלפס שחיין אמריקאי

בפעם האחרונה. מייקל פלפס | צילום: Fernando Frazão

מייקל פלפס הופיע לטקס הזה בפעם האחרונה כשחיין פעיל, וכדי להפוך את ה"תואר" הזה לרשמי פורסם בארצות הברית כי הפרישה של פלפס מהספורט היא סופית כעת, אחרי שהשבוע הוא חתם על המסמכים שהוציאו אותו מהתכנית לבדיקות סמים – מה שהופך אותו בכל מקרה לספורטאי שלא רשאי להתחרות.

לרכישת המשקפות של זוגס בשוונג-שופ – לחצו כאן

פלפס זכה כצפוי בתואר שחיין השנה אחרי שבמשחקים האולימפיים בריו זכה בחמש מדליות זהב ואחת מכסף, ובכך השלים מאזן של 28 מדליות אולימפיות בקריירה. חוץ מזה פלפס זכה בשני פרסים נוספים: אחד על המשחה של השנה בזכות ההופעה שלו בגמר האולימפי ב-200 פרפר ופרס נוסף בקטגוריית השחיין המשפיע ביותר.

שחיינית השנה היא קייטי לדקי בת ה-19 שזכתה בריו בארבע מדליות זהב אולימפיות ועוד אחת מכסף, ואפילו פתחה את שנת 2016 עם שיא עולמי. בזמן שפלפס נהנה מה"אזרחות", לדקי כבר מככבת במדי סטנפורד בתחרויות המכללות ושברה לאחרונה את השיאים האמריקאים במשחים הארוכים ל-1,000 ו-1,650 יארד.

משחה השנה לנשים היה שייך לסימון מנואל בת ה-20, שניצחה בגמר האולימפי ב-100 חופשי יחד עם הקנדית פני אולכסיאק והפכה לשחיינית האפרו-אמריקאית הראשונה שזוכה בזהב במשחה אישי. את תואר פריצת השנה קטפה לילי קינג בת ה-19, האלופה האולימפית ב-100 חזה. פרט לעובדה שהיא גם היתה חלק מנבחרת השליחות האמריקאיות בסגנון מעורב שזכו בזהב, האמריקאים אהבו במיוחד את ה"מלחמה הקרה" בין קינג ליוליה אפימובה הרוסיה, שהתחרתה בריו למרות שהשתמשה בחומרים אסורים. קינג תפסה כותרות עוד לפני הגמר האולימפי, כשבחצי הגמר בעודה בחדר ההמתנה היא צפתה באפימובה מנופפת באצבע שלה, והגיבה באקט דומה כדי להוכיח שהיא הטובה ביותר וגם הנקייה מבין השתיים.

אנתוני ארווין בן ה-35 זכה בקטגוריית ההתמדה בזכות הניצחון שלו בגמר הספרינט 50 חתירה. לא רק שהוא פרש למשך 8 שנים בין 2003 ל-2011, אלא הוא חזר להיות אלוף אולימפי במשחה בו ניצח את הגמר האולימפי בסידני 2000 כשהיה בן 19. נבחרת השליחים האמריקאית ל-4 פעמים 100 חופשי זכתה בתואר הקבוצתי בזכות הניצחון בגמר האולימפי. בנבחרת הזאת היו חברים מייקל פלפס, נייתן אדריאן, קיילב דרסל וריאן הלד. מאמן השנה בארצות הברית הוא דייב דרדן מאוניברסיטת קליפורניה, שהיה אחראי בין השאר על ההישגים של 5 מדליסטים בריו: אנתוני ארווין, ריאן מרפי (אלוף אולימפי ב-100 ו-200 גב), נייתן אדריאן (שתי מדליות זהב בשליחים ושתיים מארד במשחי הספרינט חתירה), ג'וש פרנוט (כסף ב-200 חזה), וטום שילדס (חבר ברביעיית השליחים מעורב שזכתה בזהב).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג