עפים על זה: כיצד מטיסים אופניים לתחרויות או לטיולים?

מתכננים טיול אופניים בחו"ל? אתם חייבים לקרוא את הכתבה הבאה וללמוד כיצד לארוז נכון את האופניים ומה אסור לכם לשכוח בבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין כמו לטוס לחו"ל ולשלב יחד עם החופשה גם את התחביב אותו אנחנו כל כך אוהבים, רכיבה על אופניים. ישראלים רבים אוהבים לטוס ולהשתתף בתחרויות וטיולים ברחבי הגלובוס, אבל מה קורה כאשר אנו צריכים להוסיף לכבודה שלנו גם זוג אופניים, הרים או כביש, כיצד אורזים אותם וכמה זה יעלה לנו?

מזוודת אופניים

מזוודה לאריזת אופניים | צילום: יח"צ

עד שנת 2012, הטסת אופניים בחברת על אל היתה ללא תוספת עלות, אולם החל משנת 2012, החליטה החברה לשנות את מדיניותה ולגבות 210$ לכל כיוון עבור כבודה של אופניים. בקרב הרוכבים קמה קול זעקה ומחאה ברשתות החברתיות שדרשו לשנות את רוע הגזירה ואכן, באל על נעתרו לבקשה ושינו את המחיר ל-70$ לכל כיוון ליעדים קרובים כמו אירופה. רוכבי האופניים התרצו והשקט שב על כנו. אז הנה טיפ ראשון חשוב עבורכם: לפני הזמנת הכרטיסים, חשוב לוודא כמה כסף חברת התעופה איתה בחרתם לטוס תגבה עבור הטסת אופניים.

כתבות אופניים נוספות
סדנת אופניים || האם רוכבי כביש צריכים להחליף צמיגים בחורף?
10 כללים ללבוש נכון על אופניים בחורף
כיצד תלמדו את ילדכם לרכוב על אופניים?

יוטיוב | סרטון הדגמה כיצד אורזים אופניים בקופסה חלק 1

כיצד אורזים אופניים?

ראשית, חשוב לזכור שאופניים רגישים לפגיעות חיצוניות ובטח אם הם מטולטלים בבטן המטוס ולכן חשוב לארוז אותם היטב, כך שחלילה לא יפגעו ובכך ישביתו ימי רכיבה יקרים בחו"ל. הדבר חשוב שבעתיים אם אתם טסים להשתתף בתחרות, שכן פגיעה באופניים עלולה לגבות מחיר גבוה אף יותר.

קופסה או מזוודה?

בשוק ישנן מזוודות ייעודיות לאריזת אופניים. קיימות מזוודות קשיחות ומזוודות רכות, לכל אחת מהן חסרונות ויתרונות וכמובן מחיר שונה. עלות המזוודות יקרה ולרוב הרוכבים יהיה שימוש מועט בה, אז לצורך העניין קמו להן חברות להשכרת מזוודות אופניים מהן ניתן להשכיר מזוודה במחיר שתלוי בזמן הנסיעה שלכם.

ישנם כאלו שמעדיפים לארוז את האופניים שלהם בתוך ארגז קרטון בו מגיעים האופניים. ניתן למצוא כאלו קרטונים בכל חנות אופניים. הקרטון בדרך כלל עבה יותר מקרטון רגיל ומבנה הקופסה מותאם לגודל האופניים. המחשבה מאחורי שאם זה מספיק טוב להובלת אופניים חדשים, זה גם מספיק טוב לאופניים שלכם. מה גם שאין עלות כספית. חשוב לדאוג לרפד את שילדת האופניים ואת החלקים הרגישים יותר כמו המעביר האחורי. ישנן גם חנויות שיעשו עבורכם את השירות הזה תמורת תשלום.

נועם תדהר מנהל אקו אדוונצ'ר, מדריך טיולי אופניים בחו"ל מהוותיקים והמנוסים בישראל מספר כי "יש אפשרות  ללכת לחנות אופניים ולבקש ארגז של אופניים חדשים ולארוז לבד, זה בחינם והכי פשוט. צריך להקפיד שהקרטון יהיה במידה מעל האופניים שאורזים, זו ההמלצה שלי. אם לוקחים ארגז, חשוב להקפיד שהוא יהיה נקי, יבש ומהודק. בכל מקרה מומלץ אחר כך לחזק אותו עם סרט הדבקה. יש חנויות שאורזות בתשלום. המחיר הזול ביותר שנתקלתי בו היה 50 שקלים ועד 150 או 180, אבל הם גם בודקים את האופניים לפני. זה שירות ששווה לשלם עליו כי עדיף לתקן בארץ מאשר להיתקע בחו"ל. אם חנות אורזת, חשוב לוודא שהם לא שכחו כלום כי כבר היו חנויות ששכחו פדאלים או גלגל. מי שטס הרבה, מומלץ לקנות מזוודה או שיש קרטונים ייעודיים לאריזת אופניים, יש חברה ישראלית שמייצרת אותם. היתרון של קרטון ייעודי הוא שהוא מחזיק בין ארבע לשבע טיסות והיתרון במזוודה הוא שהיא לכל החיים, למי שטס הרבה. יש מזוודות קשיחות שמגינות בצורה מאוד טובה על האופניים אבל הן כבדות וכמעט תמיד צריך לשלם עליהן משקל עודף די רציני. אפילו אם יש חברה שמאפשרת הטסת אופניים, היא תגביל את זה לעד 23 ק"ג. ניתן לשכור גם מזוודות ולא צריך לשמור את זה בבית שנה שלמה. החיסרון במזוודה הוא המשקל העצמי שהוא גדול יותר מקרטון, אבל לא תמיד או שצריך מקום לאחסן את זה בבית וזה לא מתאים לכל אחד או לקנות שזה מאוד יקר".

יוטיוב| סרטון הדגמה כיצד אורזים אופניים בקופסה חלק 2

פירוק האופניים

אחרי שהשגתם לכם קופסה או מזוודה בה אתם עומדים לארוז את האופניים, וחומרים שיגנו וירפדו את השילדה והחלקים העדינים של האופניים, הגיע הזמן למלאכת הפירוק. ראשית, פרקו את שני הפדאלים ושימו אותם בתוך קופסה או עטיפה שלא ישרטו את השילדה. פרקו את הגלגל הקדמי והסירו את הציר המרכזי שלו (חשוב לסגור אותו כדי שהקפיץ לא יאבד) והורידו לחץ מהצמיגים. פרקו את הסטם (החלק שאוחז את הכידון) והבריגו חזרה את הסטם שלא יאבד. עיטפו את האופניים כך שלא יפגעו. מנתקים את המוט אוכף מהשילדה ומהדקים טיפה את החבק של המוט אוכף שלא יאבד. חשוב לארוז גם את האוכף שלא יפגע. סידור האופניים תלוי בסוג האריזה אותו תבחרו, ארגז או מזוודה.

"מי שלא יודע להרכיב ולפרק אופניים לבד, שיתאמן על זה בארץ עד שיידע", ממליץ תדהר ומוסיף מספר עצות: אין צורך לפרק את הגלגל האחורי, כי זה מיותר, עודף פירוק גורר עודף הרכבה אחר כך. יש לסדר את הכידון שלא יבלוט, לפרק אותו מהסטם, אך לא מההד סט. לרפד את האופניים בספוגים שלוקחים מהחנות. לפרק את הפדלים ולשמור אותם ולאחר מכן כדאי גם להוציא את האוויר מהגלגלים. לפרק את האוכף ולא להשאיר אותו בבית. שימו ריפוד על הדיסקים והמעביר האחורי. נסיעה טובה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג