עמדו בציפיות

אליפות העולם בטריאתלון לא אכזבה לרגע, תחרות ברמה שטרם נראתה כמותה בעולם הטריאתלון! 5 ימים שהגיעו לשיאם אתמול והיום, בגמר האליפות שנערך בפעם הראשונה, במקום המתאים ביותר - אוסטרליה. ניר רייכמן מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליפות העולם בטריאתלון לא אכזבה לרגע, תחרות ברמה שטרם נראתה כמותה בעולם הטריאתלון! 5 ימים שהגיעו לשיאם אתמול והיום, בגמר האליפות שנערך בפעם הראשונה, במקום המתאים ביותר – אוסטרליה. ניר רייכמן מדווח

מאת:ניר רייכמן


אמה מופאט שומרת על הבית ועל המקום הראשון, הילד בן ה- 21. אליסטר בראונלי, מנצח באליפות העולם לבוגרים. ספרדי גונב מאחיו של אליסטר (ג'ונתן בראונלי) אליפות, ומונע דאבל היסטורי של שני אחים אלופים. ואיך אפשר בלי להזכיר את הטריאתלטים שלנו, רון ופאני, ששיפרו את הישגיהם וסיימו במקום ה-16 וה-24 בהתאמה.

אליסטר בראונלי מבריטניה השלים עונה מושלמת, אחרי ניצחון חמישי מתוך חמש תחרויות בסבב אלפות העולם בהן השתתף, וסיים עם מקסימום הניקוד.  התחרות התנהלה ללא הפתעות מיוחדות, מלבד בריחה של ברונו פאיס הפורטוגלי ודניאל ספונוב מאוקרינה, שיצאו לריצה דקה לפני הפלוטון העיקרי. בריצה הפער צומצם במהירות ע"י בראונלי וחביאר גומז מספרד. השניים הכתיבו קצב בלתי נתפס ולא הותירו סיכוי ליתר המתחרים. בסיום בראונלי ניצח במעט.  

גומז, שניסה לברוח מספר פעמים, פירגן בסיום: "הוא היה הכי טוב היום ובעצם כל השנה… התואר מגיע לו". במקום השלישי סיים יאן פרודנו הגרמני, האלוף האולימפי מבייג'ין. מיד אחריו סיים גרמני נוסף, מייק פצולד, שטיפס למקום השלישי בעולם.

 


בראונלי בראש Copyright: Delly Carr

מנצחי היום:

1.

Alistair Brownlee

GBR 

01:44:51

2.

Javier Gomez

ESP 

01:44:57

3.

Jan Frodeno

GER 

01:45:21

דירוג אליפות העולם לגברים:
Gold. Alistair Brownlee, Great Britain. 4400pts / 2009 World Champion
Silver. Javier Gomez, Spain. 3959pts
Bronze. Maik Petzold, Germany. 3442pts
4. Jan Frodeno, Germany. 3162pts
5. Steffen Justus, Germany. 3139pts

בנשים התחרות התפתחה בצורה שונה. תנאי הים היו קשים, מה שגרם לשחייה ארוכה מהרגיל. שרה הסקינס, מדליסטית הכסף משנה שעברה, חלמה לשחזר את ההישג וניצלה את התנאים הקשים כדי לברוח בשחייה. עם תחילת קטע האופניים נוצרה קבוצה בת 7 בנות, שכללה בתוכה את אמה מופאט וליסה נורדן, 2 המועמדות לכתר. הקבוצה הגדילה את הפער עד דקה בשיאו. בריצה, כמו בגברים, ברחו השתיים לכולן, ורק פריצה 300 מ' לסיום הפרידה בין השתיים, וקבעה את המנצחת, אמה מופאט.

אמה מופאט השלימה עונה חלומית, כשניצחה 4 תחרויות בסבב האליפות, ומקום שני מתחרות נוספת. ליסה נורדן, שהיתה הכי קרובה שאפשר, סיימה במאזן הפוך- 4 פעמים מקום שני ופעם אחת ראשון. היא מסיימת במקום השני בעולם. אנדריאה יואיט, למרות תחרות פושרת בה לא הצליחה להתמקם בדבוקה המובילה, סיימה במקום השמיני ושומרת על המקום השלישי בעולם.

מנצחות היום:

1.

Emma Moffatt

AUS 

01:59:14

2.

Lisa Norden

SWE 

01:59:19

3.

Helen Jenkins

GBR 

01:59:41

דירוג אליפת העולם לנשים:
Gold. Emma Moffatt, Australia. 4340pts / 2009 World Champion
Silver. Lisa Norden, Sweden. 4130pts
Bronze. Andrea Hewitt, New Zealand. 3462pts
4. Daniela Ryf, Switzerland. 3187pts
5. Helen Jenkins, Great Britain. 3173pts

בנוער, המתחרים בחצי המרחק, התרחשה ההפתעה של האליפות, כאשר מריו מולה (54:35 דק') מספרד מנצח את הפייבוריט, ג'ונתן בראונלי (54:50 דק'), אחיו של האלוף בבוגרים. רון דרמון שלנו, בהופעה מדהימה, שיפר את הישגו וסיים במקום ה- 16, כדקה ועשרים שניות ממולה, בתוצאה של 55:54 דק'. רון שחה מצויין ויצא בפער סביר מהראשונים. בחצי המרחק באופניים תפסה הקבוצה שלו את הפלוטון המוביל וריצה מצויינת שלו הביאה להישג שיא של ישראלי באליפות עולם בטריאתלון בעשור האחרון.

גם פאני בייסרון (1:03:34 ש'), שסיימה במקום ה-24, תחזור לארץ לאחר הופעה מרשימה. את התחרות ניצחה אמי שיירון(1:00:22 ש') מצרפת וממש לא הפתיעה אף אחד.

 


רון באוסטרליה – העבודה הקשה משתלמת – Copyright: ITU media
 

רון ופאני עוד לא סיימו את העבודה. הם צריכים להיות מעודדים לקראת המטרה הבאה- תחרות הקריטריון לאולימפיאדת הנוער בסוף החודש. אנחנו נחזיק להם אצבעות!

תוצאות נוספות:
מנצח U23 –  פראנץ לושקה, גרמניה, 1:46:19 ש'.
מנצחת U23 – הולי אביל, בריטניה, 1:56:38 ש'(שימו לב הזמן פה יותר מהיר מבעלית).

שנה אחרי שנה אולימפית היא בדרך כלל שנת יובש ברמה הבין-לאומית הגבוהה. הרבה מהספורטאים המובילים מנצלים שנה זאת להורדת עומס ותחילת הבנייה לקראת המשחקים האולימפיים הבאים. שיטת הניקוד החדשה יצרה חיים חדשים גם בעונה זו והיא מחייבת את הספורטאים להיות טובים לאורך כל השנה, ולא בתחרות בודדת.

ככל שנתקרב יותר לאולימפיאדה, כך תגדל התחרות ונחזה בקרבות צמודים יותר ויותר, ששיאם יהיו לקראת 2012- השנה בה יתקיימו המשחקים האולימפיים הבאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג